Toon posts:

wat voor een (intra)netwerkverbinding is dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag erachter gekomen dat wij op ons waddeneiland ZONDER adsl of kabel verbinding toch met +/- 40 kb/s kunnen downloaden.
Het is dus een intranetwerkverbinding met elders in het land.
Aangezien ze bij ons nogal een beetje aan het lobbyen zijn om adsl te krijgen, zou ik best wel willen weten hoedit tot stand komt......
T is dus geen dubbele isdn ofzo, daar gaat het echt te snel voor...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:54
Dat downloaden doe je zonder een verbinding?? Of via dailup?

Als je het via dailup doet, waarmee meet je dan je snelheid? De snelheid die IE aangeeft klopt in de meeste gevallen niet, zeker niet als je even lang aan het zoeken bent waar je je files wilt opslaan.

Doe voor de gein ook eens een testje met www.speedtest.nl :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Euuuhhm.... Huurlijn ?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

straalverbinding van eiland naar eiland? (wel goed zicht natuurlijk, tenzij er een boot doorheen gaat)

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
we hebben hier wel een servertje staan, maar ik weet zeker dat het bestand van 14 MB wat ik in 6 min. gedownload heb niet al lokaal opgeslagen stond. Het is dus geen dailup verbinding maar een soort vaste netwerkverbinding via kpn

edit wel een huurlijn dus, maar hoe werkt dit als ik dit zelf of met een paar anderen zou willen??edit

re-edit ik ben al aan het zoeken op huurlijn e.d. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 23:52 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waarschijnlijk framerelay van KPN.
dat netwerk is over het hele land, dus misschien ook wel de eilanden?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 23:44:
we hebben hier wel een servertje staan, maar ik weet zeker dat het bestand van 14 MB wat ik in 6 min. gedownload heb niet al lokaal opgeslagen stond. Het is dus geen dailup verbinding maar een soort vaste netwerkverbinding via kpn

edit wel een huurlijn dus, maar hoe werkt dit als ik dit zelf of met een paar anderen zou willen??edit

re-edit ik ben al aan het zoeken op huurlijn e.d. _/-\o_
zijn die huurlijnen niet een beetje duur voor een partikulier?
en dan heb je dus eigenlijk gewoon ADSL dus dan kunnen ze net zo goed de centrale ombouwen op jullie kosten (oid)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is er niet wat leuks te doen met wifi en richt antennes? Soort wirelesswadden.nl ofzo?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
www.wirelesswadden.nl ?

Maarre ik heb niet zo veel geo kennis. Maar ik weet wel dat er straalverbindingen mogelijk zijn van meer dan 8 kilometer.

Hoever leg dat eilandje van de rest van de wereld af ?

Is dat maar 5 km dan moet je makkelijk een straal verbinding kennen maken.

Er geldt natuurlijk de te hoger des te beter. Dus ga eens op zoek naar een LichtToren (ja er brand nu al een tijdje geen vuur meer in de VuurToren dus zal het wel licht toren zijn.)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
raymonvdm schreef op 01 november 2003 @ 00:26:
www.wirelesswadden.nl ?

Maarre ik heb niet zo veel geo kennis. Maar ik weet wel dat er straalverbindingen mogelijk zijn van meer dan 8 kilometer.

Hoever leg dat eilandje van de rest van de wereld af ?

Is dat maar 5 km dan moet je makkelijk een straal verbinding kennen maken.

Er geldt natuurlijk de te hoger des te beter. Dus ga eens op zoek naar een LichtToren (ja er brand nu al een tijdje geen vuur meer in de VuurToren dus zal het wel licht toren zijn.)
volgens mij kun je vanaf Den helder naar texel een goede verbinding krijgen en zo door spelen aan de andere eilanden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:54
En hoe snel is zo'n verbinding dan??

Ik kan me voorstellen dat er minstens 50 geïnstersseerden zijn, en als je dan een beetje een snelle verbinding wilt hebben moet je dus minstens 50mbit kunnen halen.

Ik heb geen idee hoe snel zo'n straalverbinding is, maar het lijkt me niet dat die zo snel zijn??

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik weet dat er een straalverbinding van Harlingen naar Terschelling gaat opgezet door een ziekenhuis, waar onze school ook gebruik van maakt. Ik weet niet in hoeverre daar nog wat mee gedaan wordt op terschelling.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op terschelling ligt 1000mbit-SX naar de AMS-IX.
de andere waddeneilanden weet ik niet...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Dirk-Jan schreef op 01 november 2003 @ 13:03:
Op terschelling ligt 1000mbit-SX naar de AMS-IX.
de andere waddeneilanden weet ik niet...
Waar baseer je dat op?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Cereal schreef op 01 november 2003 @ 13:07:
[...]

Waar baseer je dat op?
ik had laatst een plaatje gezien, dat er zo'n zee kabel van nederland naar noorwegen ligt. die net langs terschelling af loopt. dus als die mensen een beetje slim zijn, zetten ze er ergens een splittertje tussen :+

Pagina: 1