Toon posts:

[MCSE] Microsoft Official Curriculum

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de MOCs, dat zijn dus de boeken die je koopt voor je MCSE cursus.
Ik heb eerst 2 MOCs van mijn bedrijf gekregen, de 2151BC en de 2272BC, dat zijn resp. de MOCs voor de modules "Networking and operating system essentials" en "Implementing and supporting Windows XP Professional".
Hierna heb ik 2 MOCs gekregen, de 2274B en de 2275B, die MOCs hebben betrekking op de eerste module van W2K3. Nu missen die MOCs dus de letter C achter de B. Ook zijn die MOCs niet meer losse bladen in een map, het zijn echte boeken met een paperback kaft. Het heet nu ook niet meer. Microsoft Official Curriculum, maar Microsoft Official Course. Op de oude MOC's stond ook "Class Pack" daar stond die letter C voor denk ik. Nu is mijn vraag dus. Heeft mijn bedrijf bij Microsoft een Beta Moc gekocht, ik kan me het haast niet voorstellen, volgens mij is de B versie altijd de final, maar dit wil ik gewoon zeker weten. Ik weet dat Microsoft gestopt is met het uitbrengen van MOCs in de vorm van losse bladen in een map om illegaal kopieren van die losse vellen tegen te gaan. Misschien zijn ze toen ook wel gestopt met de letter C achter de B. Wie verschaft hier duidelijkheid in?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

WTF zijn mocs ? je koopt gewoon MCSE boeken (kan het weten heb er 7). die staan per boek voor 70-XXX. weet niet wat je met mocs in WOS wil maar je moet eerst MCSE2000 zijn als je 2 upgrade modeules van 2003 wilt doen. Zo niet moet je hele 2003 traject volgen.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@ mutsje:Moc's zijn die blauwe mappen. Voor 70-210 en 70-215 is maar 1 map, de boeken sluiten beter aan op de examens.
@TS: heb je al op de Microsoft site gekeken? Alle boeken en moc''s staan er namelijk zo op...

Verwijderd

Topicstarter
luckyme_ schreef op 01 november 2003 @ 10:19:
@TS: heb je al op de Microsoft site gekeken? Alle boeken en moc''s staan er namelijk zo op...
Heb ik al op gekeken ja, en daar staan inderdaad de MOCs, maar daar zie je niet het vershil tussen de B en de BC MOCs en daar gaat het me juist om.

En inderdaad, de boeken sluiten veel beter aan op de examens dan de MOCs.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 10:30 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

kijk eens een keertje rond op www.mcse.nl dit is werkelijk een hele goede site waar je van alles terug kunt vinden

ook kan je hier heel goedkoop de boeken bestellen die je nodig hebt haal ze er ook vandaan want je krijgt een flinke korting
de server 2003 core modules is 1 pakket kost hier in de boekhandel 198 euro en daar koste hij iets van 156 euro incl bezorgingskosten via ptt post >:)

computer voor alle werkzaamheden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Edwin van Cleef -

Bedankt voor de info - maar dit topic is alweer een tijdje oud. Om nou te voorkomen dat mensen nog gaan reageren op de topicstart - ga ik dit topic sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.