Toon posts:

[gezocht] Compaq Presario 1635 videodriver of -type

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een compaq 1635 weten te bemachtigen. Alles werkt prima, behalve het LCD-scherm. Het is een 800*600 scherm, maar hij blijft op 640*480 staan.

Ik heb verder geen handleiding of originele driver. Grafische drivers zijn ook niet te downloaden van www.hp.nl (wel een hele zooi andere, voor het modem, bios etc). Daarom staat die op de standaard VGA video. Super VGA werkt ook niet.

Bij compac staat de volgende oplossing: vul bij de monitor in LCD 800*600 maar die werkt ook niet. http://h20015.www2.hp.com...cName=c00035859&cat=solve

Op driverguide heb ik een driver kunnen vinden voor de presario 1625... zou die ook werken?

Mij laatste oplossing is dus de laptop openschroeven en kijken welke chip erin zit (naast de AMD K2) (van SiS of VIA) en het typenummer. Maar misschien weet iemand hier wat er in het illustere Presario 1635 voor chip zit? (AIDASEE 32 vond ook nix :-()

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

/edit

sorry ik moet leren lezen |:(

[ Voor 81% gewijzigd door max op 31-10-2003 22:33 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
topictitel afgemaakt, enkel de naam van de hardware zegt niet wat je wilt :)

Verder heb je alle opties al gehad geloof ik, dus ik kan je verder niet helpen :+

Edit: Fire_escape, lees de post nog eens :P

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 31-10-2003 22:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Volgens de specs van de 1600 serie:
ftp://ftp.compaq.com/pub/...mer_presario/msg/1600.zip
Zou er een Neomagic MagicGraph 128XD videocard in moeten zitten.
Gezien Neomagic geen drivers vrijgeeft, wordt het effe googlelen voor je, of je ze ergens anders kunt vinden.