Op dit soort reacties ga ik verder niet eens reageren
* Fear-factoR heeft dus sinds zondag 10:10 z'n P900
Eerste bevindingen;
De software is voor ?dummies? geworden, aan bluetooth is weinig meer in te stellen dan aan en uit (ik mis 'auto', 'on' & 'discoverable').
Bovendien is de ingebouwde filemanager nu echt een ramp, toegang tot nog maar een paar mappen.
Dus het verplaatsen van bv instellingen, bestanden, smsjes, enz. is een hele opgave geworden (met extra software kom je een heel eind, maar dus wel veel extra handelingen om iets gedaan te krijgen).
Verder was het voor deze vervent 'stylus' gebruiker even wennen aan de nieuwe plaats van de ?stylus? (t.o.v. de P800 dus), maar alles went.
De 'stylus' voelt trouwens meer solide aan (hij schrijft een stuk fijner), ik denk dat dit komt door de iets rondere en grotere kop en bovendien het gebruik van een ander soort plastic.
De 'deskstand' is ook een stuk strakker geworden, alleen mis ik nu wel een plek om de 'stylus' in te plaatsen.
De flip die ik er bij de P800 gelijk afgenomen had, blijft nu gewoon zitten hier zit grote verbetering.
De knoppen voor 'aan/uit', 'camera' en 'i-net-button' zijn een stuk beter geworden, bij de P800 had ik altijd het gevoel dat ik de telefoon half sloopte ze zijn nu een stuk directer in de bediening.
Hetzelfde geld voor de 'scroll-wheel' deze is ook veel directer in de bediening geworden.
Eveneens een grote plus is de algehele stofdichtheid, de 'ms-bay', 'headset aansluiting' en 'externe antenne' zijn mooi afgesloten.
De opening tussen het scherm en de body daarentegen lijkt groter geworden t.o.v. de P800, dus meer kans op het indringen van stof.
Verder voelt de P900 heel stevig, het feit dat ie 20% in volume is gekrompen t.o.v. de P800 heeft is erg prettig.
De P900 is met klep nu net zo dik als de P800 zonder klep.
Verder is alles wel zo'n beetje gezegd.
Alhoewel ik ook nog een keer moet benadrukken hoe veel mooier het scherm is geworden, foto's, filmpjes, enz. krijgen veel meer contrast en diepte het is gewoon een genot om naar te kijken.

Voor mensen die twijfelen om over te stappen van de P800 naar de P900, zeker doen!!!
p.s. ik heb nu maar 23 dagen hoeven wachten ipv de 250 dagen die ik heb gewacht op de P800
[
Voor 7% gewijzigd door
Fear-factoR op 02-12-2003 13:17
]