Toon posts:

Moeilijk keuze tussen een a7v en kt7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jongens..ik sta op het punt om een ghz (amd) aan te schaffen en nu hoor ik over al kies tussen de a7v of de kt7.......ik vind het een moelijke keuze.....ik hou me voornamelijk bezig met gamen en win2k.........voor de rest gaat er EEn 30 gig hd in een 128sdm ram (voorlopig)........welke zouden jullie kiezen??
bijv dank
p.s ik doe er ook nog een msi gf2mx +tv out erin.......:)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:17
Als je van plan bent er een Creative SB Live! in te stoppen en ook een tikje wilt overklokken zou ik niet voor de ABit KT7 gaan. Dit bord is prima maar met de SB wordt het een stuk minder stabiel.
Ik heb mijn SB Live! Player nu ingeruild voor een SB128 PCI die wel stabiel loopt.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon de sb128 standaard shit........

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:16
Ik heb ze allebei en allebei met een Soundblaster live erin.
Er is al zoveel geschreven over dat probleem en de oplossing is ook al lang bekend.
Is iets waat aan de chip ligt en dus niet aan het bord.
Verder vindt ik ze allebei wel stabiel en lekker lopen.
Ik zou voor de Abit gaan omdat die iets meer kan , wat je mischien in de toekomst wil.

Verwijderd

Zelf heb ik de Abit KT7-RAID. En ik ben er zeer tevreden over.

Maar eigenlijk zijn beide bordjes zeer goed. De KT7 heeft SoftmenuIII waarmee je FSB en Multiplier via het bios kan regelen. Hoef je niet steeds met jumpertjes op je mainbord te klooien. Verder heeft hij RAID (alleen RAID versie) wat ook lekker is natuurlijk.

Ik heb trouwens wel weer ergens gelezen dat met een biosupdate voor de A7V. Je ook via het bios alles kunt regelen?

Maar nogmaals, het zij beide goeie bordjes.
De Microstar K7T pro2 komt echter op de eerste plaats qua stabiliteit.

zie ook:
www.anandtech.com/showdoc.html?i=1374

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 10:12 schreef Dromer het volgende:
Er is al zoveel geschreven over dat probleem en de oplossing is ook al lang bekend.
Is iets waat aan de chip ligt en dus niet aan het bord.
Dromer, heb jij hier toevallig wat meer info over. Linkjes ofzo?
Ik heb ook de combo KT7+SB live. Ik geloof dat ik er verder geen problemen mee heb, maar ben toch wel benieuwd.

Alvast bedankt.

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 17:17

SpeedyG

Say Cheese !!

Vraagje: Als je toch een videokaartje van MSI neemt waarom neem je dan ook niet het mobo'tje van MSI :?:?:?

Heb zelf A7V (In den beginne waren er alleen maar ASUS en ABIT :() Als ik er nu een zou moeten kopen zou ik zeker gaan voor de MSI KT7 Pro2a. Dit is de nieuwste versie van de KT7 Pro2. Deze heeft de nieuwe VIA Southbridge met ingebouwde ondersteuning voor ATA-100 :P*D

Voor testverslag: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1374&p=14

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik zou ook voor die niewe msi gaan.
ik had eerst een a7v en dat draaide voor geen meter met m'n geforce 2 gts + sblive.
met m'n kt7 draaide dit perfect!
alleen jammer dat abit borden er soms een beetje goedkoop uitzien (lees: KROM!)

Verwijderd

ga een weekje lezen in de motherboard newsgroep van abit en asus en kijk waar je de meeste problemen ziet (asus). Ik heb hem ingeruild voor een KT7 en alle probs waren weg (sblive + realtek + V7700dlx/64mb)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:16
Waar het bij deze borden heel belangrijk is is in welk slot je je sblive zet.
Aangeraden wordt het 4e pci slot alhoewel ik hem ook wel in andere sloten aan de gang heb gehad.
Veel klachten zijn stotteren van geluid en vastlopers in Win98
http://www.apushardware.com/faqs/kt7faq/faqsound.html
Hier staat daar al een en ander over.
Wel is het zo dat als je Win2k draait je zoiezo geen problemen mag/kan hebben.
Pagina: 1