[centrino]laptop gezocht MET bluetooth EN grafix

Pagina: 1
Acties:

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 09:14
ik zoek dus een goeie redelijk betaalbare laptop met de Intel Centrino technology met een goede tot uitstekende grafische kaart die ook nog ns bluetooth ondersteund..

Ik lees op verschillende sites dat bluetooth conflicteert met de wireless netwerk kaart althans die indruk krijg ik aangezien ik bijna geen centrino laptops vind MET bluetooth! Verdere nieuwsberichten kon ik hierover niet vinden..

Tevens zou het mooi zijn als deze ook nog ns betaalbaar is.. verder hoeft die niet al teveel extra's te hebben....

Nog een vraagje: klopt het dat alle laptops die voorzien zijn van 'centrino' technologie 1 mb cache hebben of is dit alleen voor de processoren 'vanaf' 1.6 ghz?

Ik vind de Sony Vaio Z1 laptops persoonlijk heel mooi qua specificaties, maarja grafisch schijnen ze erg tegen te vallen (lees ik hier in andere got-topics)en ik moet er natuurlijk wel op kunnen q3-en en CS-en / divx / dvd kijken wat op zich niet zulke hele veeleisende applicaties zijn...

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 22:16
Hier zijn al veel meer topics over he!
Maar kijk eens naar de TM 800 series.
Of zonder goede vga een jewel topaz 9500 of een tm290.
Alle centrino's hebben 1 mb l2 cache.
Maarja je moet de faq nog eens duidelijk doorlezen.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:05
Inderdaad, de Acer TravelMate 80x is een zeer fraai notebook voor relatief niet al te veel geld.
Heeft Bluetooth en een ATi Radeon Mobility 9000 64mb, dus dat zit gewoon goed.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 22:16
Mja of een jewel jade 8070 of een brilliant 2775, maar zoek zelf ook eens.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

zie het Pentium-M Centrino topic,

in de faq heb ik al een paar laptops genoemd met leuke grafische kaarten, bluetooth weet ik niet maar neem er eens een kijkje.

Dell 8600
Acer TM80x serie
HP NX7000

Voor de rest is het nog ff verder kijken ....

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• krn176
voldoen de Acer Travelmate 80xx wel aan de eisen voor het 'centrino' concept?

ik zie staan bij de Acer Travelmate 803LCib:

Integrated Acer Invilink wireless solution 802.11a+b dual band & Bluetooth

oftewel GEEN intel pro 2100 wireless netwerk kaart?

voldoet deze laptop dan nog wel aan centrino concept?

Verwijderd

krn176 schreef op 01 november 2003 @ 01:06:
voldoen de Acer Travelmate 80xx wel aan de eisen voor het 'centrino' concept?

ik zie staan bij de Acer Travelmate 803LCib:

Integrated Acer Invilink wireless solution 802.11a+b dual band & Bluetooth

oftewel GEEN intel pro 2100 wireless netwerk kaart?

voldoet deze laptop dan nog wel aan centrino concept?
waar zie je dit staan? Want als ik op o.a. de Acer site kijk zie ik wel degelijk intel wireless ding als wlan kaart

• krn176
zijn er mensen met ervaring met de HP Nx 7000 series?

is het JBL Pro geluid uit JBL laptops een beetje goed?
enne hoe staat het met de radeon 32 mb vid.krt ?

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
voor geluid zo ik zowieso niet naar een laptop kijken.
Die dingen zijn nou eenmaal compacter dan een normale desktop, waardoor er ook minder ruimte is voor goede boxen.

Verder zijn de Acer Travelmates echt hele fijne laptops. Met mij erbij zijn we alleen in onze klas al met zijn zessen die zo'n flappie hebben en ik hoor niemand erover zeuren. We hebben wireless lan in het gebouw en veel problemen zijn er niet met de wifi (enige probleem zijn de accesspoints zelf soms :| ).

voorbeeldje:
laatse zaten er een stel op mijn klas in een klein kamertje. de deur moest open blijven wilden de HP en nog een vaag soort laptop verbinding hebben met het netwerk. De acer had daar geen last van.

De accu is echt geweldig, ongelofelijk hoe lang die mee gaat! (maar dan is neem ik aan in meerdere centrinos). Enig minpuntje wat ik heb/had, is dat ik hem bij de verkeerde winkel gekocht heb (lees: te duur), maarja daar heb je de pricewatch voor..stom..

moraal van het verhaal: de Acer travelmate is zeker zijn geld waard!

Verwijderd

krn176 schreef op 31 oktober 2003 @ 20:51:
ik zoek dus een goeie redelijk betaalbare laptop met de Intel Centrino technology met een goede tot uitstekende grafische kaart die ook nog ns bluetooth ondersteund..

Ik lees op verschillende sites dat bluetooth conflicteert met de wireless netwerk kaart althans die indruk krijg ik aangezien ik bijna geen centrino laptops vind MET bluetooth! Verdere nieuwsberichten kon ik hierover niet vinden..

Tevens zou het mooi zijn als deze ook nog ns betaalbaar is.. verder hoeft die niet al teveel extra's te hebben....

Nog een vraagje: klopt het dat alle laptops die voorzien zijn van 'centrino' technologie 1 mb cache hebben of is dit alleen voor de processoren 'vanaf' 1.6 ghz?

Ik vind de Sony Vaio Z1 laptops persoonlijk heel mooi qua specificaties, maarja grafisch schijnen ze erg tegen te vallen (lees ik hier in andere got-topics)en ik moet er natuurlijk wel op kunnen q3-en en CS-en / divx / dvd kijken wat op zich niet zulke hele veeleisende applicaties zijn...
Waarom eigenlijk een Centrino? Ik vindt jouw post meer lijken op een reclame van Intel dan echt een serieuze post. Met name de vraag van "Met Intel Centrino technology". Centrino is niet meer dan een platform bestaande uit "Intel Pentium M Banias, Intel Chipset, Intel netwerkkaart". Bevat deze een van de bovengenoemde componenten niet dan mag het geen Centrino genoemd worden. Er bestaan dan ook zat notebooks uitgerust met een Banias maar zonder Centrino embleem.

Overigens raad ik eens aan om ook eens te kijken naar de Athlon 64 M welk in mijn ervaring ook een lange batterij levensduur hebben waargemaakt. Oplopend tot zelfs 4 uur. Wat gelijk zou moeten staan aan de Pentium M. Uiteraard is dit mede afhankelijk aan de configuratie van de pc.

Succes.
Pagina: 1