Toon posts:

optische muis hapert in ps/2 poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met diverse optische muizen.
Indien ik een willekeurige optische muis er in druk gaat de muis haperen.
Het is geen driverprobleem, want zowel in Linux als in Windows doet dit probleem zich voor.

Normale muizen doen het uitstekend.
Kan het zijn dat sommige ps/2 poorten de voltage van bepaalde muizen niet aam kunnen?

Heeft iemand een idee?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Het lijkt me niet dat het aan je PS/2 poort ligt, maar je zou het eens op een andere PC kunnen proberen als je die tot je beschikking hebt.

Ik kan trouwens in mijn driversettings de reactiesnelheid van mijn PS/2 poort instellen, van 40 reacties/sec tot 200 reacties/sec. Misschien dat dat iets uitmaakt??

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18

GG85

.......

Weet je zeker dat ze het in usb en/of een andere het wel doen? Ik had met mijn balletjes muis hetzelfde en die was gewoon versleten.

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 31 oktober 2003 @ 20:29:
Het lijkt me niet dat het aan je PS/2 poort ligt, maar je zou het eens op een andere PC kunnen proberen als je die tot je beschikking hebt.

Ik kan trouwens in mijn driversettings de reactiesnelheid van mijn PS/2 poort instellen, van 40 reacties/sec tot 200 reacties/sec. Misschien dat dat iets uitmaakt??
Nope allemaal al geprobeerd, 2 gloednieuwe muizen (1 logitech, 1 genius) doen het in andere pc's gewoon goed. Het zit hem echt in de ps/2 poort....

Verwijderd

Topicstarter
GG85 schreef op 31 oktober 2003 @ 20:32:
Weet je zeker dat ze het in usb en/of een andere het wel doen? Ik had met mijn balletjes muis hetzelfde en die was gewoon versleten.
USB-muis heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vind het een beetje absurd dat een ps/2-poort optische muizen niet wil vreten.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 20:43:
[...]

USB-muis heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vind het een beetje absurd dat een ps/2-poort optische muizen niet wil vreten.
Heb je toevallig IRQ conflicten ofzo op je PS/2 poort (hmmz, kan dat uberhaupt?? :P )

Verder zou ik het echt niet weten.. bij de meeste muizen zit een verloop stukje naar USB, dat zou ik gewoon gebruiken als oplossing.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

mijn draadloze optische muis had ik ook via een usb verloop stukje gebruikt.. maar bij mij werkte dat ook niet vlekkeloos mn cursor deed raar enzo tijdens het gebruiken.
ik heb m gewoon in me usb gedaan en werkt nu wel probleemloos

Verwijderd

ik heb wel eens gehad met een oud bioteq (=noname) bord. multimeter wees uit dat de voeding van die ps/2 erg instabiel was. meet die van jouw eens na.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:41
hoe zit het met de ondergrond waarop je de muizen probeert?? want je weet dat optische muizen niet met elke ondergrond overweg kunnen...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 31 oktober 2003 @ 20:46:
[...]

Heb je toevallig IRQ conflicten ofzo op je PS/2 poort (hmmz, kan dat uberhaupt?? :P )

Verder zou ik het echt niet weten.. bij de meeste muizen zit een verloop stukje naar USB, dat zou ik gewoon gebruiken als oplossing.
IRQ-conflict kan niet lijkt mij, gezien het feit dat bal-muizen er geen last van hebben. Optische muizen hebben gewoon geen ballen! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 20:55:
ik heb wel eens gehad met een oud bioteq (=noname) bord. multimeter wees uit dat de voeding van die ps/2 erg instabiel was. meet die van jouw eens na.
Hmmm, ik zat zelf ook al aan zoiets te denken, hoe heb je dat toen opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op 31 oktober 2003 @ 20:59:
hoe zit het met de ondergrond waarop je de muizen probeert?? want je weet dat optische muizen niet met elke ondergrond overweg kunnen...
Ligt het (helaas) niet aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 21:13:
[...]

Hmmm, ik zat zelf ook al aan zoiets te denken, hoe heb je dat toen opgelost?
usb muis kost ongeveer 5 euro. daar ga ik dus niet voor aan de weerstanden en condensators van een mobo solderen (met het risico dattie stuk gaat).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ik mijn optische muis, aan de PS/2 converter hang, en ik start me PC op, dan krijg ik de melding, dat me muis aan de PS/2 poort hangt, en dat me muis beter werkt, op de USB-poort... Dus ik raad je bij deze aan, om dat ook te doen... En kan je ook gelijk zien, of die dan ook nog zo raar doet
Pagina: 1