Probleem: 1 NT SErver 4.0 PDC waar DHCP sinds kort op geinstaleerd is. voorheen hadden alle workstations Static ip's en draaide alles ook zonder probleem. DHCP hebben we sinds kort toch maar geinstaleerd en als test 5 NT machine's geprobeerd. deze werken perfect! zover nog geen probleem dus. maar nu komt het. zodra we een win9x machine proberen komt ie continu met de melding dat ie geen DHCP server kan vinden!? :?
zodra we die win9x machine's weer een vast ip geven werken ze weer wel. iemand enig idee?? ik word er onder hand gestoord van!!
Draait wins wel?
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Ja wins draait, mar de pc is ook niet te zien in de wins database als actief zijnde.. het is zelfs zo erg dat ik niets wat ook maar met tcp/ip te maken heeft kan pingen. onze novell server wordt benaderd over ipx die is wel pingable, onze as400 server draait ook op tcp/ip maar die is ook niet te pingen. enig idee?
hee in zon probleem gooi eens een network sniffer zon ding ziet alle pakketjes die langs komen dus ook dhcp pakketjes. Deze comp moet wel op hetzelfde segment zitten als de andere pc Zorg wel dat het een beetje stil is op het netwerk anders wordt je gek
installeer tcp/ip opnieuw, dus weggooien en opnieuw opstarten, installen....
Komt vaker voor dat tcp/ip ineens slecht werkt na wat rommelen.
Heb ik ook al gedaan maar zonder succes! het rare is geef je hem een "vast" adres werkt ie meteen weer zonder problemen:?Op woensdag 06 december 2000 12:57 schreef Vm1heA het volgende:
installeer tcp/ip opnieuw, dus weggooien en opnieuw opstarten, installen....
[ Voor 2% gewijzigd door Moonsugar op 20-03-2024 11:29 . Reden: Nickchange in quote doorgevoerd ]
zit de win9x op een ander netwerksegment/router?
de broadcast wordt namelijk niet doorgegeven door routers.
de broadcast wordt namelijk niet doorgegeven door routers.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
nope... zitten allemaal op hetzelfe segment. het probleem wordt nu alleen nog raarder! jaahhaaa.... het is mogelijk!
ik heb nu een aantal machine's die het wel doen en precies hetzelfde zijn geconfigureerd als de rest. alleen die doen het dus nog steeds niet!?
dit is echt het meest vage wat ik ooit heb meegemaakt, en ik heb al heeel wat NT netwerkprobleempjes op mn naam staan!
Verwijderd
Als die machines ook hardwarematig het zelfde zijn kan je misschien de werkende pc op de niet werken pc ghosten. Als het dan niet werkt is het de hardware.
Placebo
Placebo
Pagina: 1