Toon posts:

Van Dat-tape naar CD

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
goed, een vriend van mij heeft een DAT-tape(volgens mij?)met allemaal vette muziek erop(dont ask) :X. om het maar even kort en simpel te houden : Hoe kan ik die DAT-tape "kopieren" naar mijn harde schijf/cd's of in ieder geval, dat ie brandbaar is voor de pc? enige onduidelijkheden over mijn vraagformulering zijn uiteraard welkom :)

bij voorbaat dank,

Sjoerd

Verwijderd

Gewoon van de dat recorder de audio out nemen en in geluidskaart stoppen
opnemen in wav en dan mp3 van maken en dat dan weer branden of wat je wilt.

Of via de audio out van de dat recorder/player naar een stand-alone brander voor muziek van phillips of teac etc etc om zo een muziek cd te branden zonder tussenkomst van een pc.

Maar sommige dats hebben ook een uitgang naar de pc toe, want daar kon hij ook voor gebruik worden, maar durf ik niet zo te zeggen welke wel en welke niet en hoe dat dan aangesloten word!

Khoop dat je er wat aan hebt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah ja, ik ben een complete noob op dit gebied.. ik heb namelijk alleen een dat-tape .. moet je ook nog een dat-player hebben oid ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 19:59:
ah ja, ik ben een complete noob op dit gebied.. ik heb namelijk alleen een dat-tape .. moet je ook nog een dat-player hebben oid ?
Ja 8)7

Ik bedoel: Cassette, Dat, cd, LP, MiniDisc, Dvd etc etc daarvoor heb je allemaal een player nodig! Of gewoon een DAT deck, net zoals een minidisc deck.

Das toch logisch. Alleen met dat bandje kan je niks natuurlijk, hetzelfde dat je een cassettebandje hebt en die wil je op je computer plaatsen ...

Verwijderd

Waarom daarna naar mp3 omzetten ?
Alleen wav is genoeg of alleen mp3 is genoeg :p

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei noob }:O maar goed, bedankt voor de hulp hoor! appreciated!

enneuh wat kost dat zo'n ding eigenlijk? en welke raad je me aan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 20:05:
zoals ik al zei noob }:O maar goed, bedankt voor de hulp hoor! appreciated!

enneuh wat kost dat zo'n ding eigenlijk? en welke raad je me aan ?
Dat is passé en niet meer nieuw te koop!

Alleen nog tweedehands en dan goed testen of de koppen het nog doen, anders is het ook verloren! Het loopwerk moet het ook goed doen!!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm .. in ieder geval hartstikke bedankt! ff aan vrienden vragen of die er nog een hebben die stof vergaard op zolder ofzo, of die hem nog écht gebruiken. anders is t kut :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 20:09:
Dat is passé en niet meer nieuw te koop!

Alleen nog tweedehands en dan goed testen of de koppen het nog doen, anders is het ook verloren! Het loopwerk moet het ook goed doen!!
Dat klopt toch niet helemaal. DAT recorders zijn nog wel degelijk te koop. Alleen worden ze door consumenten niet echt meer gebruikt. Maar in de studiowereld zie je ze nog vollop.
Kijk maar eens bv op: http://www.tascam.de/
Maar er zijn nog wel veel meer merken die ze hebben :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij de betere audio/video winkel is een dat-recorder zeker nog wel te krijgen. Heb eerlijk gezegd geen id wat ze in prijs doen.

Misschien ook wel te huur bij bedrijven die in AV producties doen.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:11

houthakker

Poehé

Nieuwe dat recorders/players, vooral die van tascam zijn niet te betalen, ik weet niet wat je er aan wilt uitgeven. misschien kun je beter aan die vriend vragen welke nummers er op staan, en die gewoon downloaden. Een 2e handsje is wel voor 100 euro te vinden, jammer genoeg, is in een datrecorder/player altijd nog een hoop mechanica aanwezig, en hoe goedkoper de dat recorder, hoe rotter het binnen werk.

Even over het opnemen, als je in het bezit bent van een sblive/terratec kaart of iets met digital in, gebruikt dat dan. Een dat recorder heeft altijd wel coax digital in of de beters zelfs toslink.

Specs

Verwijderd

Als het eenmalig is zou ik gewoon even zien of je niet ergenst een (portable ?) DAT-machine kunt lenen.
Of anders een locale studio opzoeken, die kunnen dat ook wel en dan ben je allicht goedkoper en probleemlozer uit dan dat je zelf een oude speler zevendehands koopt. :)

DAT-spelers kun je helaas niet downloaden .... ;) :P

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
Bij Correct Rotterdam van de week nog in de aanbieding. Ik heb er zelf ook een in gebruik staan. Dats hebben digital uit, dus verliesvrij kopieren!

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 10,5 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Pagina: 1