Geluidsinstellingen veranderd door game

Pagina: 1
Acties:

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 10:26
Ik heb een nogal vreemd probleem, enwel alsvolgt:

Ik gebruik de onboard sound van de Asus A7N8X-Deluxe. Bij de geavanceerde eigenschappen voor geluid heb ik 'm op -quadrafonische- of -surround- staan.
Mijn boxen staan gewoon voor het bureaublad, maar wanneer ik kies voor de instelling -stereospeakers voor het bureaublad- komt er maar geen geluid uit.
Maar als ik kies voor een van de twee eerder genoemde instellingen doet het geluid het wel en hoor ik dus gewoon het geluid van muziek in winamp, het geluid in films in WMP of PowerDVD en bijvoorbeeld ook in Return To Castle Wolfenstein: Enemy Territory.

Maar nu komt het:

Toen ik gisteren TRON had geinstalleerd, deed de game het prima, alleen bleef het geluid weg. Bij nadere inspectie bleek dat, na het afsluiten van de game en het terugkeren naar windows, dat de eigenschappen van geluid waren veranderd naar -stereospeakers voor het bureaublad- , na dit enkele malen terug te hebben veranderd (steeds geen geluid en instellingen weer fout) heb ik de hoop opgegeven. Ik heb toen maar Black & White geinstalleerd onder W98 (niet compatible met XP?) en ja hoor...hetzelfde probleem.

Omdat ik het erg fijn vindt om muziek(effecten) te horen tijdens games, hoop ik dat er iemand is die mij hierbij kan helpen.

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]

Verwijderd

Nou, volgens pak je dit verkeerd aan. Je moet bij de wortels beginnen en dat ligt in dit geval in het feit dat het geluid niet werkt in stereomode terwijl je niet eens quad/5.1 speakers hebt.

Welke drivers gebruik je? Probeer eens een reinstall en gooi de nieuwste erop.

Verder begrijp ik dat je een dualboot systeem gebruikt, maar dat is eigenlijk niet meer nodig. Dat stamt uit de tijd dat Win2k net kwam en iets later WinXP. Veel bestaande software werkte niet met de NT-based-kernel en daarom was het voor oudere software nodig om nog te kunnen booten in 98SE of ME. Onderhand is van alle software een patch verschenen (vast ook wel voor Black & White) om het te kunnen spelen onder XP. Alleen voor ècht oude DOSgames heeft het nog zin, de rest werkt eigenlijk prima onder XP, al dan niet met zgn. compatabilitymode.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 20:19 ]

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 10:26
Ik heb je advies van re-installen maar opgevolgd, met een succesvol einde.
En die dual-boot erken, voor games, op dit moment onnodig. Al is er wel enige software die ik niet in XP werkende krijg.
Maar het belangrijkste is in ieder geval opgelost.

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]