Win2K-Server Log on locally lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Systeem : Windows 2000 Server
Ik zat effe wat instellingen aan te passen namelijk "Log on locally" en "Deny log on locally"

Bij "Log on locally" heb ik members van Administrator toegevoegd en
Bij "Deny log on locally" heb ik Everyone togevoegd
Hiermee wou ik dus dat gewone (alle) gebruikers niet konden inloggen BEHALVE Administrators.

Maar wat blijkt nou? De Deny polycy heeft prioriteit op alles en het resultaat is dus dat ik niet meer kan inloggen. Ook via terminal services als Administrator lukt niet.

Hoe kan ik dit terugdraaien?

Voordat iedereen hier gaat roepen Gebruik de search of the knowledge base van microsoft wil ik even zeggen dat ik dat gedaan heb en er zijn inderdaad soortgelijke posting geweest maar GEEN van hen heeft een oplossing.

=/\= System Status =/\=

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 19:20

grimson

domeingrommer

Vanaf een andere machine de policy op die server veranderen ! Je hebt tenslotte 'deny log on locally' aan staan. Niet de toegang via een netwerk ontzegd.
Dat moet dus lukken.

[ Voor 49% gewijzigd door grimson op 31-10-2003 19:18 ]

• Anubis801
hoe doe ik dat als ik niet kan inloggen via terminal services?

=/\= System Status =/\=

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je zou adminpak kunnen installeren op een workstation en dan de policies remote editten. Als dat ws niet lid is van je domein (heb je dat?) of als je ingelogd bent onder een andere user moet je even run as (administrator) doen om voldoende rechten te krijgen.
Wel erg basic hoor.

• Anubis801
Het is geen domein maar een workgroup. Ik ga effe googlen op die admin pack als je een downloadlink hebt stel ik wel op prijs...

=/\= System Status =/\=

• Anubis801
Hoe kan ik de policies aanpassen met deze adminpack ben erg newbie met deze tools.

=/\= System Status =/\=

• luckyme_
  • Niet online
adminpak.msi staat in winnt\system32 op je server. Die kan je op een win2k machine installeren. Komt in je administrative tools te staan. Daar vind je dan het tooltje om je policies te editten ook bij, ff commecten naar je server en klaar ben je. (en niet je topic schoppen)

• Anubis801
Dit is de oplossing.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;279664

Zelf gevonden trouwens.

=/\= System Status =/\=

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:37

Arno

PF5A

Dus... volgende keer maar even wat eerder zoeken en later GoT posten :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• luckyme_
  • Niet online
Dat is niet DE oplossing, maar EEN oplossing. Ik kan er zo nog wel een paar bedenken hoor.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Anubis801
luckyme_ schreef op 31 oktober 2003 @ 22:30:
Dat is niet DE oplossing, maar EEN oplossing. Ik kan er zo nog wel een paar bedenken hoor.
Je mag ze met ons delen hoor voor diegene met zelfde prolbleemQ

=/\= System Status =/\=

• Anubis801
Traag schreef op 31 oktober 2003 @ 21:39:
[...]
Dus... volgende keer maar even wat eerder zoeken en later GoT posten :P
Nou ik vind het een beetje kort door de bocht deze opmerking. Ik zat met dit probleem sinds 16:00 uur dus 3 uur voordat ik deze topic opende. Het zijn HEEL wat webpaginas die je moet doorlezen via google met verschillende zoekworden, en bovendien zat er een beetje haast bij, probeerbeer maar de juste word combinatie in een keer te vinden lukt niet altijd, maar ik ben nooit gestopt met zoeken ook niet na het posten van dit topic. Vandaar dit topic.
Maar in ieder geval bedankt voor de tips van iedereen!

[ Voor 5% gewijzigd door Anubis801 op 01-11-2003 20:08 ]

=/\= System Status =/\=

• luckyme_
  • Niet online
Ik geloof dat ik je er al een van de hand heb gedaan. Je zou bijvoorbeeld ook nog je policies of filesystemniveau kunnen gaan bewerken, dat lijkt me echter niet handig om dat uitgebreid uit de doeken te doen, je kunt ook je server ermee mollen namelijk.
offtopic:
Ik ben in een goede bui vanavond en zal je opmerking maar niet als flame opvatten hè......
Vooral omdat je zelf ook zo grondig je best hebt gedaan een en ander zelf op te lossen

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

iemand met een beetje verstand van policies en permissions gaat sowieso nooit everyone DENY geven. Dat is wel het meest (censuur) wat je kan doen. Dus volgende keer eerst zoeken voordat je zoiets gaat posten zou wel fijn zijn ja.

• Anubis801
offtopic:
Ik ben in een goede bui vanavond en zal je opmerking maar niet als flame opvatten hè......
Vooral omdat je zelf ook zo grondig je best hebt gedaan een en ander zelf op te lossen
[/quote]

offtopic:
NOOIT flame bedoeld wat mij betreft

=/\= System Status =/\=

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Blijven we wel allemaal een beetje lief O+ enzo tegen elkaar?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Everyone is ook *letterlijk* everyone, dus ook SYSTEM en Administrator.

Zet voor de lol maar eens Everyone: Deny Access op je C:-root :)

(ik aanvaard geen verantwoordelijkheid voor het gevolg, don't try this at home ;))

En daarnaast: Deny Access overruled de rest van de rechten.

Stel: je zet ergens Everyone: Deny Access, en daarnaast ook Pietje: Change-rechten. Dan heeft Pietje toch Deny Access.

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 01-11-2003 20:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Anubis801
elevator schreef op 01 november 2003 @ 20:15:
Blijven we wel allemaal een beetje lief O+ enzo tegen elkaar?
offtopic:
Helemaal mee eens! Wat is met met sommige mensen aan de hand? Ik stel een vraag en iedereen doet alsof de hele wereld een sysadminn hoort te zijn? Bovendien doe ik ook de moeite om mijn bevindingen te posten om andere mensen te helpen die de search gebruiken in de toekomst en ik word afgekraakt. Tweakers.net is niet meer wat het was. Sorry dat ik dit moet zeggen maar de tijden dat mensen met verstand willig waren anderen beginners te helpen zijn echt voorbij op TWEAKERS! Dit is jammer en treurig tegenwordig is het een TREND geworden om mensen af te KRAKEN!!!
Het lijkt alsof je tegenwordig een sysadmin MOÉT zijn voordat je iets post. Jammer maar helaas is de wereld altijd gevuld met mensen die minder weten wegens hun ervaring NIEMAND weet alles! Ergens MOET je beginnen. En als we door gaan met het afkraken van iedereen die een vraag stelt mat "Eerst vootaan dus beter zoeken of dat soort opmerkingen" zal niemand meer een vraag durven stellen op dit forum. Is dit echt wat we willen? Denk eens na mensen voordat je kritiek op iemand gaat uiten. KRITIEK heeft geen toekomst op een forum MEDEWERKING wel!
ZO dit wou ik effe kwijt want het valt wel erg op de laatste tijd dat topics meer gevuld zijn met zulke opmerkingen i.p.v. nuttige info. Dit gaat oveheersen en dat is ERGER dan herhalde topics. Dusver mijn mening.
Mijn probleem zal het probleem van meerdere mensen zijn en mijn oplossing DE oplossing voor veel andere met dit probleem, als dit zoveel kritiek oplevert zal ik (en andere mensen met een probleem)in het vervolg tien keer over nadenken voordat ik iets post inclusies oplossing dus met het resultaat dat goede oplossingen steeds scharser zullen worden en het enige wat je leest is: Gebruik de search of lees de FAQ of verwijzingen naar andere topics met alleen dezelfde vraag en geen oplossing wat veel mensen tegenwordig dus vergeten!
Wat of wie heeft tweakers zo populair gemaakt?
Mensen die andere mensen helpen en niet afkraken!
Als iedereen doorgaat met afkraken is de toekomst van tweakers R.I.P.
Natuurlijk zijn er luie mensen maar er zijn ook mensen met andere ervaring dan jij leer daar dus mee leven en bederf het niet voor iedereen omdat je toevalling iets weet wat een ander niet weet (in het algemeen gesproken). Wat iedereen zich zou moeten afvragen is: "Wist ik dit toen ik geboren werd?" Iedereen moet ergens beginnen.

=/\= System Status =/\=

• Anubis801
wildhagen schreef op 01 november 2003 @ 20:18:
Everyone is ook *letterlijk* everyone, dus ook SYSTEM en Administrator.

Zet voor de lol maar eens Everyone: Deny Access op je C:-root :)

(ik aanvaard geen verantwoordelijkheid voor het gevolg, don't try this at home ;))

En daarnaast: Deny Access overruled de rest van de rechten.

Stel: je zet ergens Everyone: Deny Access, en daarnaast ook Pietje: Change-rechten. Dan heeft Pietje toch Deny Access.
Tsja ik ben er nou uit ervaring achtergekomen dat DENY rules ALTIJD voorrang hebben op ALLOW rules.
Moet je ook maar net weten!

=/\= System Status =/\=

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anubis801 schreef op 01 november 2003 @ 20:54:
[...]

Tsja ik ben er nou uit ervaring achtergekomen dat DENY rules ALTIJD voorrang hebben op ALLOW rules.
Moet je ook maar net weten!
Ehm, dat staat in ieder fatsoenlijk boek over Windows 2000 Server en is ook wel heel erg basic. Misschien moet je eerst eens zo'n boek doornemen voor je er in de praktijk mee aan de slag gaat (NOFI).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat dit topic nergens meer over gaat op dit moment.

Hou er in de toekomst aub rekening mee dat misschien niet iedereen alles dagelijks doet, en (beginners)foutjes moeten nou eenmaal gemaakt worden - maar blijf elkaar een beetje netjes behandelen of reageer gewoon niet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.