Toon posts:

controle op verschil in bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag over het volgende:
Op mijn externe 200Gb IEEE1394 disk merk maxtor @ 7200 Rpm
heb ik een hele hoop data staan.

Kort geleden heb ik mijn disk aan een zeer goede kameraad uitgeleend.
Toen ik hem terugkreeg constateerde ik echter in Windows XP prof NL dat ik 400 Mb miste op een totaal van 160Gb

Deze controle kon ik doen omdat ik vantevoren een printscreen had gemaakt van de gebruikte opslag van mijn disk(rechtermuistoest op harddisk en dan onder algemeen)

Nu zegt mijn kameraad absoluut niets te hebben verwijderd en dat geloof ik ook wel.

De vraag is nu: Bestaat er een programma waarmee ik als het ware een totaaloverzicht krijg van alle bestanden en mappen die ik kan matchen met mijn harddisk(voor en na het uitlenen) waarmee ik ontbrekende mappen/bestanden kan laten zien?

Thxx

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Omdat je geen idee hebt welke bestanden er voor het uitlenen op stonden lijkt het me onmogelijk dit achteraf uit te vinden.

Je zou een file-recoveryprogramma kunnen proberen die zoekt op verwijderde bestanden. Dat soort programma's staan vaak vermeld in diverse topics.

Kijk eens in de FAQ hier

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 31-10-2003 18:45 ]

ARME AOW’er

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien stond die zooi wel in je temp dir?

voor progjes kun je tucows of download.com terecht

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt de 'verloren' data kan ik niet meer achterhalen en ik heb ook geen zin om 30 duizend folders na te gaan 8)7

Maar wat is een goede tool om mee te vergelijken?
Net zoiets als bv windows commander alleen dan niet tussen twee libraries/folders controleren maar met een optie van check ervoor en erna en geef verschil weer.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat wil je dan in hemelsnaam vergelijken? Bestanden die er waren met bestanden die er wel zijn?

Een voor en na vergelijking lijkt me onmogelijk want dan zul je immers moeten weten WAT er 'voor' stond en dat is nu juist de vraag.

Verloren bestaande bestanden terughalen lijkt me de enige optie.

ARME AOW’er

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 20:59
Kan ook gewoon een pagefile bestand zijn geweest die door op een andere PC te zijn aangesloten opnieuw is aangemaakt.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

DjGeRo schreef op 31 oktober 2003 @ 18:51:
Kan ook gewoon een pagefile bestand zijn geweest die door op een andere PC te zijn aangesloten opnieuw is aangemaakt.
Dat is onmogelijk want er staat nadat de schijf retour is gekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Guardian Angel op 31-10-2003 18:57 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus mijn vraag,volgens mij moet er toch een programma zijn dat een harddisk met een knopdruk wat betreft bestanden en folders in kaart kan brengen.

Bv 1000 folders en 30000 files.

Stel dat ik dat programma draai en daarna leen ik me disk uit en ik krijg hem weer terug,dan draai ik WEER een scan met het programma en dan kan ik de oude situatie met de nieuwe vergelijken :+

Als er dan verschillen zijn dan kan het programma die weergeven

PS: een pagefile zie ik niet staan heb all files zichtbaar :P

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat wel kan is dat er systeemherstel files op de betreffrende HD stonden die dus overschreven zouden kunnen zijn met kleinere/minder files.[/quote]

Maar ik verwacht geen oplossing waar het e.e.a. mee kan worden nagegaan. Je moet toch minimaal weten welke bestanden erop stonden. Daarnaast is er al enige tijd verstreken sinds de HD retour is gekomen en waarschijnlijk is een deel van de te recoveren bestanden al verdwenen omdat ze zijn overschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 31-10-2003 18:57 ]

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:56:
Dat is dus mijn vraag,volgens mij moet er toch een programma zijn dat een harddisk met een knopdruk wat betreft bestanden en folders in kaart kan brengen. Bv 1000 folders en 30000 files.

Stel dat ik dat programma draai en daarna leen ik me disk uit en ik krijg hem weer terug,dan draai ik WEER een scan met het programma en dan kan ik de oude situatie met de nieuwe vergelijken :+

Dat is een totaal andere vraag als je eerst stelde. Wat is nu de werkelijke final question?

ARME AOW’er

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 00:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Heeft ie hem gedefragd?

Speedtouch freak

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 20:59
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:56:
Dat is dus mijn vraag,volgens mij moet er toch een programma zijn dat een harddisk met een knopdruk wat betreft bestanden en folders in kaart kan brengen.

Bv 1000 folders en 30000 files.

PS: een pagefile zie ik niet staan heb all files zichtbaar :P
Ook system files? ;)

Verwijderd

Topicstarter
GUARDIAN ANGEL,

Misschien een beetje verwarrend maar in me 1e post stond het toch duidelijk: :)

De vraag is nu: Bestaat er een programma waarmee ik als het ware een totaaloverzicht krijg van alle bestanden en mappen die ik kan matchen met mijn harddisk(voor en na het uitlenen) waarmee ik ontbrekende mappen/bestanden kan laten zien?

Dus ik wil graag een programma waarmee ik VOORDAT ik me harddisk uitleen een lijst te zien krijg met het X aantal files en X aantal folders.

NADAT ik me harddisk terugkrijg draai ik het progrmamma weer en heb ik dus materiaal om de oude situatie met de nieuwe situatie te vergelijken,snappie?

Daaruit kan ik dan concluderen welke bestanden er missen of evt zelfs zijn bijgekomen!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

dir /s >oud.txt
..uitlenen..
..later..
dir /s >nieuw.txt
diff oud.txt nieuw.txt

tadaa

[ Voor 6% gewijzigd door pinball op 31-10-2003 19:05 ]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook :9

en mn harddisk is niet gedefragmenteerd door mijn kameraad

Verwijderd

Topicstarter
Pinball schreef op 31 oktober 2003 @ 19:05:
dir /s >oud.txt
..uitlenen..
..later..
dir /s >nieuw.txt
diff oud.txt nieuw.txt

tadaa
Dit ziet er veelbelovend uit alleen kan ik de diff functie niet uitvoeren,krijg dan melding:"Diff wordt niet herkend als externe/interne opdracht of batchbestand

Hoe gebruik ik die diff funktie goed ? :P

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 00:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Bestanden synchroniseren met windows commander heb je alleen wel 2 x 200 gig nodig :-)
Dan weet je zeker wat je mist

Speedtouch freak

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 19:11:

Hoe gebruik ik die diff funktie goed ? :P
ow.. ik zit nog in linux mode :-)

Je kan diff installeren door unix-tools te installeren, maar waarschijnlijk is het voor jou makkelijker om een text-editor te zoeken die 2 bestanden kan vergelijken.
Textedit (www.textedit.com) textpad (www.textpad.com) kan dat, waarschijnlijk 20 andere editors ook wel.

btw: deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif zit er niet zomaar

[ Voor 15% gewijzigd door pinball op 31-10-2003 19:27 ]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 31 oktober 2003 @ 19:12:
Bestanden synchroniseren met windows commander heb je alleen wel 2 x 200 gig nodig :-)
Dan weet je zeker wat je mist
Dat klopt ja,maar dat heb ik dus niet :P
Ik wil alleen een disk 1 kaart brengen VOOR en NA het uitlenen. Daar moet toch een tool voor zijn.

Ik heb de tip van een tweaker hierboven geprobeerd alleen de 'DIFF' functie in
DOS box die werkt niet,wie weet het goede commando _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Pinball schreef op 31 oktober 2003 @ 19:18:
[...]

ow.. ik zit nog in linux mode :-)

Je kan diff installeren door unix-tools te installeren, maar waarschijnlijk is het voor jou makkelijker om een text-editor te zoeken die 2 bestanden kan vergelijken.
Textedit (www.textedit.com) kan dat, waarschijnlijk 20 andere editors ook wel.
Thx Pinball, unix daar ben ik niet zo bekend mee }:O
maar een teksteditor is een goede ingang.

Ik hoop het hiermee te regelen :) Als iemand anders nog een 'kant en klare'tool heeft dan houd ik me tevens aanbevolen :D

Pinball: nog een vraag,die link van textedit daar staat geen downloadable proggie bij alleen een search engine met allerlei links, kun je nog iets specifieker zijn?

thx :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 19:22 ]

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

hmpf.. ik ben lekker bezig
het heet textpad, en staat dus ook op www.textpad.com

Verwijderd

Topicstarter
Pinball schreef op 31 oktober 2003 @ 19:24:
hmpf.. ik ben lekker bezig
het heet textpad, en staat dus ook op www.textpad.com
1000 * dank Pinball!
_/-\o_

ik ga et meteen tjekken :P

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Woaaaaaaaa NU snap ik je eindelijk.

Dirprint moet je dan hebben, werkt als een tierelier (herinner ik me)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hi guardian angel,

Tof dat je nog een extra optie hebt gevonden :)
Dirprint probeer ik ook nog even

Thx all!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik dnek dat ik de oorzaak wel ken.
Instellingen van de prullenbak. Jij hebt ws. 1 prullenbak voor ieder station...hij zal voor ieder station een aparte prullenbak hebben. Denk van 400MB ingesteld...laat hem daar maar eens naar kijken. En jij ondertussen ff proberen wat er gebeurt als je de prullenbak van die disk afhaalt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 09:37
Ik haal een oude thread uit de sloot, maar ik had dit topic gevonden via de search en was ook op zoek naar de diff functie voor windows.

Ik heb hem uiteindelijk hier gevonden en hij werkt perfect:

GNU patch and GNU diff for Win32
http://www.fsci.fuk.kinda.../win32/patch-diff-w32.zip

GNU patch and GNU diff for Win32 (Source)
http://www.fsci.fuk.kinda...32/patch-diff-w32-src.zip

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
In Windows commander zit ook een goede vergelijker, die kun je ook gebruiken om de inhouden van twee bestanden te vergelijken.
(eerst directory sync doen, vervolgend "verschillen weergeven"

Verwijderd

Je hebt tegenwoordig van die zogenaamde snapshot programma's.
Deze draai je bijvoorbeeld voor installatie van software. En na beeindigen van de installatie. Deze twee snapshots worden met elkaar vergeleken en dan is bekend wat er allemaal aangepast is.

Zelfde methodiek kun je gebruiken voor je hd.

(I)nstallation (D)ata and (R)egistry (I)mage (S)entinel (IDRIS). A tool which takes snapshots of your computers Registry and Files before and after an installation in order to see exactly what has been added/changed/deleted.
http://sourceforge.net/projects/idris/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 19:46 ]

Pagina: 1