Toon posts:

Externe Bel met ADSL aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem nadat ik mijn ADSL heb geinstalleerd op een analoge telefoonlijn.
Namelijk de externe bel (eigenlijk gewoon een elektromagneet met een bel die veel lawaai maakt) werkt niet meer nadat alles aangesloten was. Voorheen werkte deze wel goed.

Als ik de splitter er afhaal en de bel verbind (op de binnenkomende lijn) dan werkt deze ook niet (meer). Ik zie trouwens een klein vonkje als ik de bel aansluit. Als ik dan naar mezelf bel (met een GSM natuurlijk:P) is ie in gesprek... |:(

De bel aansluiten na de splitter (zoals het hoot) werkt ook niet, ik zie wederom een klein vonkje en is weer in gesprek.

Ik had een soortgelijk probleem met een antieke T65 telefoon die niet meer rinkelde als er gebeld werd, maar je kon er wel mee bellen. Dat heb ik na zoekwerk opgelost door het draadje rechtsonder in de stekker met rechtsboven te verbinden. (b met d)

Wordt er BTW iets omgeschakeld ofzo bij KPN nadat ik mijn ADSL voor het eerst heb gebruikt? want i nde oude situatie werkt het dus niet meer

Heeft iemand hier een oplossing voor c.q. ervaring mee? Of ben ik aangewezen op een moderere bel (als die bestaan).

BVD