Toon posts:

USB 1.1 opwaarderen naar 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een K7T turbo plank met de volgende BIOSgegevens:
Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.23
BIOS Date: 07/01/02
BIOS Type: Award Modular BIOS v6.00PG
BIOS ID: 07/01/2002-8363-686B-6A6LMM4AC
OEM Sign-On: W6330VMS V3.5 070102 16:32:18
Chipset: VIA 82C305 rev 3
Superio: VIA 686 rev 64 found at port 7h
CPU: AMD Duron 850 Mhz MAX: 1200 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 768 MB
Memory Maximum: 512 MB
Memory Slot 01: 256 MB
Memory Slot 02: 512 MB
Memory Slot 03: 0 MB

Dit is er in augustus 2003 ingeflashed
Volgens de leverancier van de software zou dit ook USB-2 ondersteunen. Nu heb ik een memstick voor USB2 en die wordt niet herkend. Ik kan in de BIOSsetup niets vinden over USB1.1/USB2.

Wat kan ik nu doen om het aan het werk te krijgen??

Verwijderd

als er usb 2.0 op je mobo zit moet je sp1 voor xp installeren, daarna zal je de drivers voor je usb poort opnieuw moeten installeren.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
Was het wel echte usb 2 ? Want ik geloof dat er verschillende mobo makers zijn die 1.1 gewoon van naam verandert hebben naar 2.0.....
stond een tijdje terug een artikel over op de fp.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Volgens mij wordt dat een USB 2.0 kaartje kopen.
Een K7T is al een oud plankie die volgens mij helemaal geen USB 2.0 heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn XP is helemaal bij met de allerlaatste updates incl SP1 en wat er aan SP-2 stuff te krijgen is....

Verwijderd

Redje schreef op 31 oktober 2003 @ 18:27:
Volgens mij wordt dat een USB 2.0 kaartje kopen.
Een K7T is al een oud plankie die volgens mij helemaal geen USB 2.0 heeft.
net even gezocht maar volgens mij heeft k7t inderdaad geen usb2.0. Kortom dat wordt een usb pci kaartje kopen of tevreden zijn met usb 1.1 snelheden.

Verwijderd

Topicstarter
het plankje is standaard usb 1.1 maar met een update van de bios zou hij ook usb-2 moeten ondersteunen zegt men...... maar wie ben ik om dat tegen tespreken?...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:31:
het plankje is standaard usb 1.1 maar met een update van de bios zou hij ook usb-2 moeten ondersteunen zegt men...... maar wie ben ik om dat tegen tespreken?...
ja ondersteunen wel, maar dat wil niet zeggen dat je ook usb 2.0 snelheden krijgt :) Alleen usb2.0 apparatuur zou gewoon moeten werken op je plank

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

je mag tegenwoordig elke usb "usb 2.0" noemen. maar je bedoelt hi speed?

anders een leuke oplossing vind ik een usb2 (hs)+ firewaaier combo kaartje

[ Voor 6% gewijzigd door PipoDeClown op 31-10-2003 18:33 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 08:42

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Dit boardje ondersteund standaard geen hi-speed USB, wat door velen ook wel USB 2.0 wordt genoemd. Het protocol van USB2.0 wordt echter wel ondersteund en het is dan ook gewoon mogelijk om USB 2.0 apparaten aan te sluiten, hoewel deze niet op hoge snelheid kunnen werken.

Ter info, een USB 1.1 (of fast-USB) en een USB 2.0 (of high-speed-USB) controller zijn exact hetzelfde. Het enige waarin ze verschillen is de snelheid waarop ze draaien. Daarnaast heeft de USB 2.0 controller een extra functie om USB 1.1 apparaten te vinden en de snelheid automatisch terug te schakelen.

Daar de snelheid waarop de 2.0 controller loopt een factor 40x hoger is dan de 1.1 controller, is de hardware hiervan die in je VIA-chipset dus niet geschikt om te worden geupgraded naar 2.0. Je zou dan namelijk het USB gedeelte van een andere clock moeten voorzien, andere buffers moeten plaatsen tussen de USB-controller en de PCI-bus, andere I/O-pads aanlegen enzovoort enzovoort. Een physieke ingreep dus.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Pagina: 1