Toon posts:

USB Poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 USB-poorten in mijn PC, maar geen van beide werkt. Omdat ik met XP werkt zijn er geen stuurprogramma's nodig.
De melding die ik krijg is:

"Een van de USB-apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer".

zie op http://www.weetjewat.nl/Common/images/USB.jpg
en http://www.weetjewat.nl/Common/images/USB2.jpg

Ik neem aan dat het aan de USB-poort ligt. Ik heb namelijk een Caono Powershot A70 én een JetFlash op de USB-poort proberen aan te sluiten. Werkte allebei niet.

Ik heb in een ander topic gelezen dat het probleem nog wel eens in de drive-letters zou kunnen liggen. Ik heb mijn vaste schijf namelijk in verschillende partities verdeeld. Zou hier het probleem in kunnen liggen?

Wie weet hier een oplossing voor?

Ik neem aan dat het USB 2.0 is, maar dat weet ik niet zeker, waar kan ik dat zien?

Verwijderd

heb je sp1 al geinstalleerd? (usb 2.0 heeft pas met sp1 ondersteuning in xp)

heb je de juiste drivers geinstalleerd voor je usb poort? zie bij je mobo geleverde software.

misschien is het ook handig om even je mobo te vermelden

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet eens zeker of het USB 2.0 is. Hoe kan ik dat zien?
Wat is MOBO?

Begrijp ik goed dat voor USB 2.0 ook voor XP SP1 geïnstalleerd moet worden?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 18:25 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:24:
Wat is MOBO?
Mobo is een afkorting voor MOederBOrd :)

C:\>_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:24:
Wat is MOBO?

Begrijp ik goed dat voor USB 2.0 ook voor XP SP1 geïnstalleerd moet worden?
moederbord :)

je moet eerst sp1 hebben geinstalleerd voordat je gebruik kunt maken van usb2.0. Maar ik denk niet dat dit jouw probleem is.

Zou eerst even je drivers opnieuw installeren voor je usb poorten.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dank je, ik nam al aan dat het een afkorting was, maar waar het voor stond wist ik niet.

Even opgezocht: het is inderdaad USB 2.0. Mijn moederbord is een AX4G Pro van AOpen.

Drivers installeren heeft geen zin, want er zijn geen drivers geïnstalleerd, er staat namelijk dat dat niet hoeft met XP, toch?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 18:38 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Installeer van de bij het mobo (ja, moederbord dus :) ) bijgeleverde "BonusPack" cdrom de Intel INF drivers en zorg dat je SP1 voor WinXP hebt geïnstalleerd. Alles zou dan moeten werken. Zo niet, dan heb je blijkbaar een driverconflict in XP. Lastig te vinden...

Ohja: de chipset drivers van Intel kun je natuurlijk ook van de Intel site downloaden. Als je probleem aanhoudt kun je het ook bij AOpen melden; ze hebben een problem-report systeem, waar je je probleem kunt melden (zorg wel dat je serienummers enzo van je mobo bij de hand hebt, alsmede gedetailleerde info over je hard- en software). Iemand van de RMA afdeling van AOpen in Taipei gaat je probleem dan bestuderen. Mijn ervaringen met deze procedure van AOpen zijn zeer positief.

[ Voor 49% gewijzigd door koraks op 31-10-2003 19:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:29:

Drivers installeren heeft geen zin, want er zijn geen drivers geïnstalleerd, er staat namelijk dat dat niet hoeft met XP, toch?
je bent best eigenwijs he? :+ installeer je inf update even, en ja dat is nodig om alle chippies op je mobo goed geaktiveerd te krijgen.

NB: ik heb zelf ook Xp en ik moest TOCH de inf update installeren want niet alles funktioneerde zoals me AGP slot enz enz.......

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 22:42 ]

Pagina: 1