Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it
Verwijderd
ja P-ata en S-ata gaat prima samen 
en hoeveelheid cache merk je bij normaal gebruik bijna niet, bij veel dataoverdracht zal je het wel gaan merken. Heb hier zelf maxtors met 2 en 8mb cache maar merk weinig verschil eigenlijk
en hoeveelheid cache merk je bij normaal gebruik bijna niet, bij veel dataoverdracht zal je het wel gaan merken. Heb hier zelf maxtors met 2 en 8mb cache maar merk weinig verschil eigenlijk
Ja hoor dat kan. Er zijn hiervoor van die convertertjes te koop 
Performance verschil lijkt me niet zo heel groot. 8MB wel sneller natuurlijk
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
ik heb zowel 2mb als 8mb shijven en je merkt wel verschil als je grote bestanden kopieerd, dan gaat het tch wat sneller.
En bestaan er geen convertortjes die van S-ATA schijven P-ATA maken, dat zou lijkt mij een perfecte oplossing zijn.
En bestaan er geen convertortjes die van S-ATA schijven P-ATA maken, dat zou lijkt mij een perfecte oplossing zijn.
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Verwijderd
nee volgens mij niet, maar neem aan dat je pas een s-ata schijf koopt als je het ook kan gebruiken.Painxiom schreef op 31 oktober 2003 @ 18:29:
ik heb zowel 2mb als 8mb shijven en je merkt wel verschil als je grote bestanden kopieerd, dan gaat het tch wat sneller.
Nou aangezien Def_Os een nieuwe harde schijf wil kopen en deze in zijn volgende PC mét S-ATA wil gaan gebruiken. Is het toch mooi als hij nu al een S-ATA koopt, tijdelij kmet deze schijf draait, zodat hij in zij nieuwe PC wel snelle S-ATA harde schijf heeft en niet een P-ATA.Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:31:
[...]
nee volgens mij niet, maar neem aan dat je pas een s-ata schijf koopt als je het ook kan gebruiken.
Hoewel het verschil misschien niet enorm groot is tussen de schijven, heeft hij dan toch wel de nieuwere soort en niet het idee dat hij liever een S-ATA had gehad.
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Koop gewoon een PATA schijf, aangezien dit je tweede schijf wordt zul je ook in je nieuwe systeem geen problemen om hem aan te sluiten icm je dvd speler + brander.
Op de eerste plaats zijn ze goedkoper en SATA is nog steeds niet echt sneller. De enige reden waarom ik nu een SATA schijf aan ga schaffen is het tekort aan PATA aansluitingen.
Op de eerste plaats zijn ze goedkoper en SATA is nog steeds niet echt sneller. De enige reden waarom ik nu een SATA schijf aan ga schaffen is het tekort aan PATA aansluitingen.
-
gewoon wat het goedkoopste is doen. voor je opslag. en dan een raptor aan de s-ata voor je windows. ik heb hier nu een systeem draaien voor een klant met een raptor op de s-ata en een barracuda 7200.7 p-ata voor de opslag. gaat prima. kijk trouwens uit bij seagate: op de cuda 7200.7 p-ata 8mb zit 3 jaar garantie, op de s-ata niet. heel vaag.
Bedankt iedereen, jullie maken me blij (al zou ik nog blijer zijn als FC Dordt net had gewonnen).
Mijn bedoeling is inderdaad om deze schijf in mijn volgende systeem te gebruiken voor opslag en een S-ATA schijf voor Windows enzo. Dus: het wordt inderdaad een P-ATA.
De Seagate 7200.7 80 Gb met 2 Mb cache of de Maxtor Diamondmax 9 80 Gb met 8 Mb cache, ik ben er nog niet helemaal uit. Zelfde prijs, Seagate m.i. iets betrouwbaarder en stiller en Maxtor iets sneller... we zien wel.
Bedankt! En voor iedereen een gedicht:
bier is goed
verdomde lekker
verdunt het bloed
vervloekt de wekker
Mijn bedoeling is inderdaad om deze schijf in mijn volgende systeem te gebruiken voor opslag en een S-ATA schijf voor Windows enzo. Dus: het wordt inderdaad een P-ATA.
De Seagate 7200.7 80 Gb met 2 Mb cache of de Maxtor Diamondmax 9 80 Gb met 8 Mb cache, ik ben er nog niet helemaal uit. Zelfde prijs, Seagate m.i. iets betrouwbaarder en stiller en Maxtor iets sneller... we zien wel.
Bedankt! En voor iedereen een gedicht:
bier is goed
verdomde lekker
verdunt het bloed
vervloekt de wekker
Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it
op beide schijven die jij noemt zit geen 3 jaar garantie. dat schiet niet op. je kan beter een hitachi kopen, waar altijd 3 jaar op zit. of een maxtor 8mb vanaf 120gig (niet kleiner want dan heb je weer geen 3 jaar.)
[off topic]Prutz0r schreef op 31 oktober 2003 @ 18:21:
Ja hoor dat kan. Er zijn hiervoor van die convertertjes te koop
Zo'n converter waar kan je die kopen als ik vragen mag?
Ben op zoek naar zo'n ding omdat ik nu 1 ide hd te veel heb.
Kijk eens op de Pricewatch..? Die dingen worden overigens soms "dongle" genoemd. Dat maakt het Searchen voor jou vast wel makkelijker
[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 01-11-2003 10:28 ]
Pagina: 1