Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
ik ben bevoorrecht om via IRC een paar mensen te kennen die er al mee werken en ik heb ook een shell op die machine 
die IP-adressen hebben wel een structuur, maar ik heb pas een uurtje kunnen spelen ofzo.. en ze hebben daar al reverse-DNS geïnstalleerd, dus op IRC zie je de hostnames ipv de IP-adressen.
zodra ik een beetje *echt* heb kunnen spelen post ik hier wel weer wat
wel klote dat de grote ISPs hier nog geen IPv6 supporten.
die IP-adressen hebben wel een structuur, maar ik heb pas een uurtje kunnen spelen ofzo.. en ze hebben daar al reverse-DNS geïnstalleerd, dus op IRC zie je de hostnames ipv de IP-adressen.
zodra ik een beetje *echt* heb kunnen spelen post ik hier wel weer wat
wel klote dat de grote ISPs hier nog geen IPv6 supporten.
Verwijderd
Kijk hier heb je alle info.Op woensdag 06 december 2000 09:31 schreef Dirk-Jan het volgende:
Krijgen we straks met IPv6 van die gigantisch lange IP nummers?
en hoe zit dat met neighbour discovery?
ik heb iets gelezen, dat die automatisch een soort netwerk adres aanneemt of iets dergelijks?
Iemand toevallig al 'into' IPv6?
http://www.ipv6.org/specs.html
yep... bandbreete reserveren, secure ip transcaties, static path, destination routingOp woensdag 06 december 2000 19:31 schreef TH1J5 het volgende:
[..]
Meer ip nummers (nogal open deur he) en meer
en MEER
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
En dan te bedenken dat ik bij een bedrijf werkt wat al die IPv4 nummers toekent op stad en land basis. Ik moet er niet aan denken dat we dat bij IP^v6 moeten doen, dat worden miljarden nummers
Verwijderd
Toch zeker geen casema of chello??Op donderdag 07 december 2000 16:50 schreef Delhi het volgende:
En dan te bedenken dat ik bij een bedrijf werkt wat al die IPv4 nummers toekent op stad en land basis. Ik moet er niet aan denken dat we dat bij IP^v6 moeten doen, dat worden miljarden nummers
IPV6 worden inderdaad lang nu i het nog wel mogelijk om even een ip te onhouden dan gaat het onder andere bestaan uit een MAC adress en landcode
Verwijderd
Dat is 1 optie, het is nog niet helemaal zeker hoe het gaat werken.. Dat heb je met experimentele dingen heOp donderdag 07 december 2000 19:57 schreef TrailBlazer het volgende:
IPV6 worden inderdaad lang nu i het nog wel mogelijk om even een ip te onhouden dan gaat het onder andere bestaan uit een MAC adress en landcode
goed: de basics:
128 bits per adres: dus: veeeel mogelijkheden,
adres ranges logischer uitgedeeld, dus: beter te routeren (efficienter ED) native ondersteuning voor zaken als QOS en beveiliging en nog een hoop dingen die ik niet meer uit mijn hoofd weet
Vorig jaar had ik er nog een stageverslag over geschreven, helaas heb ik niet al te lang geleden een volledige harddisk crash gehad
MAargoed: IPv6:
inet6 addr: 3ffe:b00:c18:1fff::515/0 Scope:Global
Zo ziet een adres er uit als het aan een interface in linux gebonden is
het is namelijk op verschillende plekken op het net mogelijk om een IPv6 adres via ene tunnel te krijgen, voor meer infor moet je je me maar eens aanschieten op IRC (nick: HEIP_IPv6
Verwijderd
wordt je ip nou dan zo erg anders?
ik dacht dat de 2^8 bits voor je oude ip werden geplakt.
dus in plaats van 130.89.111.111 dan bijv 000.000.130.89.111.111 ?
ik dacht dat de 2^8 bits voor je oude ip werden geplakt.
dus in plaats van 130.89.111.111 dan bijv 000.000.130.89.111.111 ?
Helaas, 't wordt ook nog eens een Hexadecimaal gedaan ipv Decimaal
Verwijderd
Hehe, mogen er weer een zooi gaan leren tellen.....Op donderdag 07 december 2000 21:56 schreef Jaymz het volgende:
Helaas, 't wordt ook nog eens een Hexadecimaal gedaan ipv Decimaal
Alle IP nummers staan vaak vast per provider en vaak per router in een stad, vandaar dat het redelijk goed te tracen is.
Op deze site staat het geloof ik een beetje uitgelegd
www.realmapping.com
(ps. als dat linkje niet mag haal ik het wel weer weg)
Op deze site staat het geloof ik een beetje uitgelegd
www.realmapping.com
(ps. als dat linkje niet mag haal ik het wel weer weg)
Pagina: 1