[modem win2k] driver werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:19
Hallo
Ik ben nu bezig met het installeren van Windows 2000 Pro. Alles gaat goed alleen krijg ik de modem niet aan de praat. Ik heb verder helemaal geen cds van die pc, doe het voor iemand anders.
Windows installeert wel een driver maar als ik de telefoonkiezer oid gebruik om het te testen blijft ie vastzitten op dialling... en ik hoor niets geen toontjes of zo.
Ik heb het geluidschuifje bij de modem al voluit staan maar geen succes.
Kortom, ik denk dat ik de verkeerde driver heb geinstalleerd, het werkte .toen er een andere windows (xp) op stond eerder wel.
Ik heb Aida32 geinstalleerd en die meld dat het een HCF 56K PCI modem is. Verder krijg ik geen informatie, Ik heb de drivers van Conexant gedownload en geprobeerd, maar ook geen succes.
Heeft iemand hier een oplossing voor of weet iemand een proggie die mij meer info geeft omtrent mijn modem zodat ik zelf de goede drivers kan downloaden??

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Harribo schreef op 31 oktober 2003 @ 17:21:
Hallo
Heeft iemand hier een oplossing voor of weet iemand een proggie die mij meer info geeft omtrent mijn modem zodat ik zelf de goede drivers kan downloaden??
Intern modem :? Je kast openslopen en de modem kaart eruit halen en alles wat een nummer heeft opschrijven en googlen :)

Denk ook aan de FCC nummers, kan je soms makkelijk zoeken :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

heb je een telefoon centrale? (moet je eerst altijd een 0 draaien voordat je naar buiten belt?) zo ja toets een 0, voor het inbel nummer dus dan wordt het bijv: 0,0656blaba. zo nee voeg een init string toe. Ik denk dat de AT&F1 wel goed is. Op http://www.modemhelp.net/r/rockwell.shtml zie je nog een paar andere init strings.

Waar moet die initialisatiestring worden ingevuld?
Windows 95/98
Deze computer -> externe toegang -> rechtsklikken op de door uw gebruikte verbinding en eigenschappen selecteren -> op eerste tabblad algemeen, klikken op de knop 'configuratie" ->(*)tweede tabblad verbinding, klikken op de knop 'geavanceerd. Bij 'extra instelllingen' kan de initialisatiestring ingevuld worden
.
Windows NT
Voor WinNT kan het niet per externe toegang opgegeven worden. Hier kan het via het configuratiescherm, bij het onderdeel modems. Modem selecteren en op 'eigenschappen' klikken -> tweede tabblad verbinding, klikken op de knop 'geavanceerd. Bij 'extra instelllingen' kan de initialisatiestring ingevuld worden

Windows XP
Deze computer -> configuratiescherm -> klik op telefoon en modemopties -> ga naar het tabblad modems en selecteer daar het modem en klik op 'Eigenschappen' -> Kies daar voor het tabblad Geavanceerd en vul bij initialisatieopdrachten de initialisatiestring in.

Als uw modem na het invullen van de initialisatiestring niet meer reageert of een foutmelding geeft, dan herkent uw modem de string niet. Mogelijk heeft u een typfout gemaakt of de string moet er voor uw modem anders uit zien. Kijk in dat geval in de handleiding van uw modem, of raadpleeg de supportsite van de fabrikant.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:19
thnx ben eruit!
het was een dynalink modem, een type waar je alleen drivers kunt vinden op de site van dynalink zelf...pff

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Harribo schreef op 31 oktober 2003 @ 20:14:
thnx ben eruit!
het was een dynalink modem, een type waar je alleen drivers kunt vinden op de site van dynalink zelf...pff
Goh... he komen ze er op |:(

Dat is alles behalve logisch hé? :P

B.t.w... die drivers staan ook wel op driverguide of op andere sites hoor, die linken je namelijk door naar de Dynalink site :)

Maar goed, hier had je imho geen topic voor hoeven te openen, dit had je zelf ook kunnen vinden door even in de [rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml] te kijken...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.