NF7-S start niet op?

Pagina: 1
Acties:

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoi

allereerst mijn specs:

Abit NF7-S (Rev2.0)
Amd Athlon XP 2500+
2X256mb ddr400 twinmos
Sapphire Radeon 9500
WD 80GB
350Watt noname
CPU Cooler: Coolermaster HHC-001

Ik heb faq al gelezen maar kan daar niks vinden dat me zou kunnen helpen

Ik heb deze mobo (nieuw) van iemand gekocht die het van een failliete bedrijf heeft.. Ik heb dus alles keurig aangesloten enzo en als ik nu op mijn powerknopje druk gaan de ledjes eventjes branden en dan gaat ie uit... Ik moet wel zeggen dat s/pdif uitgang er losjes (hij zit los van voren) bij zat omdat er blijkbaar iets gebeurde bij verzending, maar ik gebruik die uitgang toch niet.

Ik heb toen alles afgesloten dat niet nodig was op die moment zoals cd-brander dvd-lezer en een paar fans... Nu doet hij het nog steeds niet.. Het systeem is dus net gebouwd....

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik hier fout doe waardoor mijn pc niet start? De probleem is dus dat de ledjes even branden en voeding koelertje draait ook eventjes... CPU cooler draait niet..

Misschien nog iets dat hulpzaam zou kunnen zijn als ik voeding van stroom voorzie dan brandt er een kleine rooie lampje dichtbij de kabeltjes voor ledjes van voren enzo. Ik had hiervoor een abit is7-e (p4 mobo) en daar werkte mijn geheugen wel op dus het kan daar niet aan liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kijoki op 31-10-2003 17:13 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik had ook zoiest en toen was mijn AMD 2500+ en abit NF7-S kapot :-(

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Probeer eens de insert toets in te houden tijdens het aanzetten van de PC, met enig geluk start hij dan op, ga direct na het bios door op delete te drukken en wijzig de instellingen naar de juiste.
heb je het mobo al eens gereset ? dat zou ook moeten werken

• Kijoki
Hmm ik ga ff testen met die insert knop en ook ff resetten misschien lukt dat wel...*edit* Het lukt dus ook niet als ik insert knop indruk of als ik cmos reset...

[ Voor 32% gewijzigd door Kijoki op 31-10-2003 17:25 ]

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:22
Heb precies hetzelfde gehad en toen lag het aan de blauwe ledjes die in mijn Super Flower 461 zat. Waarschijnlijk dat dit ook bij jou het geval is. Dus ff testen zonder de connector van je power-led op je MoBo.

Edit

Het branden van het rode ledje op je MoBo betekent dat de voeding correct aangesloten is en wanneer je je computer opstart moet het groene ledje wat er precies naast zit ook aan gaan

[ Voor 32% gewijzigd door stefans op 31-10-2003 17:39 ]

• Kijoki
Ok zal ik ook maar ff doen misschien lukt het dan wel.. *edit* Lukt ook niet :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Kijoki op 31-10-2003 17:35 ]

• LoSBoL
Niet toevallig de 2e powerstekker van het MoBo vergeten aan te sluiten ?

• Kijoki
Nee die zit er ook in.. Die ene connector bedoel je toch die je ook nodig hebt bij P4 moederborden met 4 uitgangetjes...?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijoki schreef op 31 oktober 2003 @ 17:36:
Nee die zit er ook in.. Die ene connector bedoel je toch die je ook nodig hebt bij P4 moederborden met 4 uitgangetjes...?
Haal em er eens uit en kijk dan of hij het doet?

• Kijoki
Ook geprobeerd.... (lukte dus niet) :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Kijoki op 31-10-2003 17:39 ]

• LoSBoL
Yep

De voeding kam ook uit je vorige PC ?

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
Ja zelfde hier... met toevallig bijna dezelfde specs...

Hoe ik het heb opgelost?

Niet echt eigenlijk... ik had alles losgehaald, en opnieuw aangesloten BEHALVE dat pci-achtige usb dingetje dat je erbij krijgt. Daarna deed hij het weer.

Ik had btw wel mijn cpu met cooler laten zitten, dat vondt ik teveel werk!

• Kijoki
Jah het is gewoon dezelfde kast... Voeding is niet zo oud paar maanden...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jukebox schreef op 31 oktober 2003 @ 17:41:

Hoe ik het heb opgelost?

Niet echt eigenlijk... ik had alles losgehaald, en opnieuw aangesloten BEHALVE dat pci-achtige usb dingetje dat je erbij krijgt. Daarna deed hij het weer.

Dan zaten waarschijnlijk de stekkertjes niet goed aangesloten, op je moederbord...
En wees maar blij, dat je de cooler niet loshaalde, van je CPU... Anders had ie zo dood geweest (Tenzij hij zou gaan piepen, omdat ie geen cooler had ;) )

En voor de topic starter:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Heb je die al bekeken?

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 31-10-2003 17:44 ]

• Kijoki
Jukebox schreef op 31 oktober 2003 @ 17:41:

Hoe ik het heb opgelost?

Mijn mobo had nix erbij behalve het bordje zelf... Was goedkoper maar iig ik heb ook geprobeerd zonder usb want ik heb zo'n Usb pci-achtige ding ook (van mijn vorige abit mobo)

• LoSBoL
Heb even gekeken naar de binnenkant van mijn kast, maar dat rode lampje is in iedergeval normaal, zodra ik de PC aan zet dan gaat ernaast een groen lampje branden.

Heb je de CPU koeler op de goede aansluiting aangesloten ? (d'r zitten er 3 op het mobo, en best verstopt) zit hij niet op de goede dan kan het heel goed dat het Mobo zelf besluit weer uit te gaan.

Wat hierboven staat heb ik ook al een aantal keer meegemaakt (alles eruit en er weer opnieuw in)

• Kijoki
Jah cpu koeler zit gewoon op Cpu-fan 1... Dus het zou kunnen dat als ik alles eruit haal en er weer in zet dat ie het dan doet? Dus mobo uit kast en geheugen enzo eruit en dan weer erin????....

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de CPU koeler op de goede aansluiting aangesloten ? (d'r zitten er 3 op het mobo, en best verstopt) zit hij niet op de goede dan kan het heel goed dat het Mobo zelf besluit weer uit te gaan.
Mocht dit het geval zijn, dan moet je de aansluiting nemen, die het dichst bij de socket zit.
Kijoki schreef op 31 oktober 2003 @ 17:52:
Jah cpu koeler zit gewoon op Cpu-fan 1... Dus het zou kunnen dat als ik alles eruit haal en er weer in zet dat ie het dan doet? Dus mobo uit kast en geheugen enzo eruit en dan weer erin????....
Zou kunnen, maar ik geef je een kleine kans, dat het werkt...

Maar wat ik net vroeg...
Heb je dit doorgenomen?

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 31-10-2003 17:54 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

charrel

Cortisol4life..

bordje maakt zeker weten geen kortssluiting met je kast?
Ik zou als ik jou was ff een andere voeding proberen, m8 van me had hetzelfde.
Hij ze board rma-retour kreeg een nieuwe deed het spulletje nog niks.
Gewoon voeding brak.

Dat hij niet boot zonder cpu fan, dat kan je kiezen in het bios :P
Daar kom je dus al niet, dus dat staat vast niet aan.
Anders ff je bios resetten voor de zekerheid.

[ Voor 28% gewijzigd door charrel op 31-10-2003 17:55 ]

• Kijoki
Jah ik ga ff andere voeding erin stoppen kijken of ie het dan wel doet... Ik hoop dat het aan de voeding ligt en niet aan de mobo zelf of de processor......... Wat bedoel je precies met dat ie geen kortsluiting maakt met mijn kast?

[ Voor 19% gewijzigd door Kijoki op 31-10-2003 18:51 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

charrel

Cortisol4life..

Kijoki schreef op 31 oktober 2003 @ 18:47:
Jah ik ga ff andere voeding erin stoppen kijken of ie het dan wel doet... Ik hoop dat het aan de voeding ligt en niet aan de mobo zelf of de processor......... Wat bedoel je precies met dat ie geen kortsluiting maakt met mijn kast?
dat je mobo echt geen contact heeft me backplate waar die op vastzit. Staan er niet van die opzetstukjes van je vorige mobo verkeerd bv.

• Kijoki
Ughhh het ligt aan mijn videokaart... Vage shit of niet?? Ik test alles uit en blijkt het mijn videokaart te zijn.. Is wel jammer en ik denk niet dat er nog garantie op zit omdat ie een zalman cooler heeft en de originele cooler is kapot....
Pagina: 1