Toon posts:

LAN-Connectie, weg, en niet meer terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn LAN Connectie op mijn eigen PC is op eens verdwenen.

Gisteravond heb ik tot 22.30 nog achter de PC gezeten, NIETS geinstalleerd, of gewijzigt, en toen ik net de PC aanzette (rond 16.00) had ik opeens geen LAN-Connectie meer...

Ik heb geen instellingen gewijzigt, naja, wel gedaan, maar weer teruggezet. Via Iexplorer doet ie niets, Pingen werkt niet, Net View geeft niets aan... WAT IS HET PROBLEEM?

Mijn netwerk:
Een Werkgroep - LANNET (doet 't, me zusje's PC werkt wel)
GEEN Server, gewoon Win2k werkstation, met I-net connectie

Mijn PC:
Win2k SP4

Tot gisteren met een LAN-Connectie, nu niet meer....

Lan kaart erin:
SiteCom blablabla.... WERKT PERFECT, NIET DEFECT, AL GETEST

'Server' Lan kaart:
SiteCom blabla -> Werkt, me zusje en broertje kunnen wel netwerk op.

Verwijderd

Probeer eens wat dingen met het (de)installeren van protocollen en netwerkkaarten. Start tussendoor nog een of twee keer opnieuw op. Probeer ook even nieuwe drivers van je netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
De drivers van de Netwerkkaart zijn nog nieuw, 2 weken geleden nog gedownload, en die van me Pa's PC zijn nog oud, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Installeren, even denken wat ik op protocol/inet/lan gebied heb geinstalleerd, alleen MSN en Norton AntiVirus... en das 2 weken geleden, had het dus eerder moeten optreden. Maar toch gisteren AdAware geinstalleerd, maar daar zal het niet aan kunnen liggen, want dat was gistermorgen, en dan had ik er eerder last van moeten hebben.

--- edit
Naast dat... heb alle opties al geprobeerd, maar kan weinig doen, ligt niet aan IP ofzo, want daar werk ik niet mee... hij zoekt een auto-ip op... nooit problemen, maar nu lijkt het gewoon op ik geweigert wordt ofzo door me eigen Hub...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 17:15 ]

Verwijderd

weet je zeker dat je kabels nog wel 100% zijn, zit er niet ergens een fataal knikje in?

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Het is wel bekend dat een viruscanner wel is ervoor kan zorgen dat je internet niet meer werkt.... Misschien dat je viruscanner in de tussentijd is geupdate en daarvoor problemen geeft me LAN-verbinding... Dus eventjes deinstalleren :)

Verwijderd

Topicstarter
Kabbels, zijn goed... er zit een kleine knip in, maar die zit er al zo lang in, dat dat in mijn ogen het probleem niet moet zijn...

Toch val ik op dit terug ; WAAROM NU WEL PROBLEMEN, EN GISTEREN NIE...

En over die virusscanner, waarom bij mij wel, en bij me pa, en zusje/broertje niet? Ik kan het altijd proberen...

Verwijderd

Kijk anders eens bij apparaatbeheer of je netwerkkaart nog wel ingeschakeld is, het komt nogal eens voor dat deze (zomaar) op uitgeschakeld staat
Pagina: 1