Toon posts:

Gewone monitor op DVI uitgang.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn (CRT) monitor aansluit op mijn DVI uitgang op mijn videokaart met een converter ertussen, wat is dan het verschil met de normale monitor aansluiting?

Of maakt dit helemaal niks uit?

De reden dat ik het vraag is omdat ik problemen heb met het beeld, schuine rand aan 1 kant, af en toe is mijn beeld normaal, een andere keer weer te smal, dan weer te groot.

Mijn monitor kan het niet zijn, die is nieuw. En met mijn vorige monitor hetzelfde probleem.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je kan er gewoon een converter tussen zetten, dat moet gewoon zonder problemen werken

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Verplaats anders de hele setup eens naar een andere plaats in de kamer.

Ik had een soortgelijk probleem met mijn monitoren (drie stuks getest) maar dat bleek aan de lokatie te liggen. Aarden, isoleren e.d. hielp niets, twee meter verplaatsen wel 8)7

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op 31 oktober 2003 @ 16:57:

Ik had een soortgelijk probleem met mijn monitoren (drie stuks getest) maar dat bleek aan de lokatie te liggen. Aarden, isoleren e.d. hielp niets, twee meter verplaatsen wel 8)7
Helaas geen plaats, maar tis wel vaag. Geen leidingen in de buurt iig, dus dat lijkt me sterk

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op 31 oktober 2003 @ 16:57:

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Tja, ik had ook geen leidingen. Stonden tegen een enkelsteens muur aan met aan de andere kant een ongebruikte ruimte met een stortkoker. Misschien aardstralen O-)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Je kan alleen een DVI-I > Dsub converterplug gebruiken. DVI-D heeft niet de analoge signalen, en zou actief omgezet moeten worden.

Over je probleem: verzet je monitor eens 2 meter. Verplaats je boxen/versterker etc.

Verwijderd

dsub = normale VGA aansluiting?

Waar is zo'n DVI aansluiting eigenlijk voor, wat moet je daar op aansluiten? Iedereen die een tweede monitor erop gooit pakt zo'n converterblokje, dus waarom zitten er niet twee VGA aansluitigen op :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 17:25:
dsub = normale VGA aansluiting?

Waar is zo'n DVI aansluiting eigenlijk voor, wat moet je daar op aansluiten? Iedereen die een tweede monitor erop gooit pakt zo'n converterblokje, dus waarom zitten er niet twee VGA aansluitigen op :?
k dacht dat dit ook in de faq staat maar een dvi aansluiting is voor lcd/tft monitoren

Verwijderd

Ja beetje offtopic allemaal, maar een LCD kan je dus niet op een oudere videokaart (zonder DVI) aansluiten? Of kan je daar ook een converter voor gebruiken?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
ALs een LCD alleen een DVI heeft dan gaat het niet op een oude 15pins DSub (blauwe stekker) passen. Dan heb je een convertor nodig, maar een nieuwe videokaart is goedkoper, :)

De videokaart ook wel eens de oorzaak zijn van het probleem.
Daar is dan weinig aan te doen, behalve een andere kaart.

[ Voor 44% gewijzigd door -=bas=- op 31-10-2003 17:38 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

DVI is een digitale uitgang, voor bijvoorbeeld TFT schermpjes. Het signaal uit in jouw grahische kaart is digitaal. Om dit zichtbaar te kunnen maken op een gewone (CRT) monitor moet dit signaal omgezet worden naar een analoog signaal. Vandaar dat voor de CRT monitoren een aparte aansluiting aanwezig is. Een LCD of TFT gebruik digtaal als input, dus daar hoeft de grafische kaart niets voor om te zetten.

Het plaatsen van een converter tussen een DVI uitgang en een CRT monitor houdt dus eigenlijk in dat je een digitaal signaal omzet naar analoog.

(goh,.. ben weer lekker traag aan het typen zie ik,.. was inmiddels al op Der Vati gereageerd, ongeveer)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft nix geholpen, dus ik weet nog steeds niks :(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Indien mogelijk: probeer het scherm eens op een andere pc (of een andere videokaart). Is alles dan ok? Dan heb je een probleem met je VGA kaart of je convertertje. Zelfde probleem? Dan heb je een probleem met je monitor, en hoef je naar de rest niet meer te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 31 oktober 2003 @ 19:51:
Indien mogelijk: probeer het scherm eens op een andere pc (of een andere videokaart). Is alles dan ok? Dan heb je een probleem met je VGA kaart of je convertertje. Zelfde probleem? Dan heb je een probleem met je monitor, en hoef je naar de rest niet meer te kijken.
slim van jou ;)
Pagina: 1