Toon posts:

afdrukken digitale fotos: autolevels door drukker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou even vragen of hier iemand is die weet of de hema/kruidvat/dixons... je foto's nog even door een "verbeteraar" halen voordat ze beginnen met afdrukken.
Ik heb laatst namelijk een foto naar de hema gestuurd die inderdaad een beetje donker was (dat was de bedoeling) maar de afdruk was overbelicht. Het leek eigenlijk verdacht veel op de autolevels van photoshop. De andere foto's (met meer gangbare plaatjes) kwamen wel goed afgedrukt terug. Ik stond daar verder niet zo bij stil. Maar nu wil ik graag een aantal foto's af laten drukken op A3 formaat bij de dixons. Dat zijn echter weer foto's die door een autolevels helemaal in de soep worden gedraaid.
Dus ik eerst maar een mailtje gestuurd maar daar kreeg ik geen antwoord op (ook niet op tweede mailtje). Van google wordt ik ook niet wijzer en van de search van GoT ook niet.

Kan iemand mij vertellen of Dixons nog een "verbetering" toepast. Of weet iemand een zaak die dat zeker niet doet en waar je wel tot A3 kunt gaan. Alvast bedankt.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb net even gekeken maar dit soort info staat helemaal niet op de site. Eigenlijk logisch want de meeste foto's komen direct uit de camera en moeten afgedrukt worden (de meeste mensen doen niet echt aan nabewerken).

Ik zelf ga altijd naar een drukkerij hier in de buurt, ik heb een keer een testafdruk laten maken en dat kwam er toen goed uit en sindsdien laat ik ze alleen nog maar bij de drukkerij afdrukken voor een prijs van €3 ~ €5 per afgedrukte A3. Misschien is dat voor jou ook een idee want het is best wel leuk om zo een drukkerij binnen te stappen en de mensen daar vinden het meestal wel leuk als er iemand met een digitale foto langs komt.

Wat ook wel prettig is is dat je zeker weet dat er dan niet aan de foto wordt gesleuteld, zoals jij hem aanlevert, zo zal het uiteindelijke resultaat worden. Ik weet het, ik help je niet echt met jouw vraag maar het idee van een drukkerij is wel leuk. :)

Edit:
[rml][ Advies] Posters maken van digitale foto's.[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door bazs2000 op 31-10-2003 17:51 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

't staat bij mij achterop de (analoge) foto's, digital optimized ofzo (Kinorama). Ik denk dat ze dat (helaas) standaard doen, ik heb er niet om gevraagd in ieder geval.
En zoals bazs2000 al zegt, een drukkerij blijft van je afdrukken af en drukt ze zoals je ze aanlevert.
M'n pa laat wel eens dingen drukken bij http://www.hollandridderkerk.nl , ze leveren ook gewoon vanaf 1 (dus niet minimaal 100 vel), en de kwaliteit en service is prima. Prijzen weet ik zo niet uit m'n hoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik zal eens bij een drukkerij hier in de buurt gaan informeren. Het is inderdaad wel een geruststellend idee dat ze niet met je foto gaan "rommelen" terwijl jij net veel moeite hebt gedaan om het te optimaliseren.