Is het mogelijk om een tweede raid config aan een Asus P4C800-E toe te voegen? Ik heb nu op de ICH5R Southbridge 2 Maxtor SATA schijven hangen in raid0. Op deze schijven staat ook het OS. Nu wilde ik er 2 Raptor 74gb schijven aan toevoegen en deze aansluiten op de onboard Promise raid chip. Als ik dit zou doen, kan ik dan nog gewoon booten vanaf de Maxtor schijven? Heeft er dus iemand 2 raid configs aan z'n P4C800-E hangen?
Indien je moederbord het ondersteund , zou je gewoon vanaf je eerste raid config kunnen booten. Eventueel in de BIOS instellen.
Dat moet in theorie geen probleem zijn. Gewoon de schijven toevoegen en een non-bootable partitie erop zetten
Volgens mij ondersteund m'n moederbord het wel, anders zou er toch ook geen tweede raidcontroller opzitten? Maar op mijn vorige moederbord zat ook een onboard raidcontroller met daaraan een raidconfig en toen ik er een losse raidkaart bij hing met daaraan ook twee schijven dan wilde ie niet meer booten van de losse raidkaart en werd ook niet meer herkend in windows.Exe-cuter schreef op 31 oktober 2003 @ 18:56:
Indien je moederbord het ondersteund , zou je gewoon vanaf je eerste raid config kunnen booten. Eventueel in de BIOS instellen.
Dus in theorie zal het wel werken, maar ik hoop dat iemand anders dit al geprobeerd heeft, anders zou het zonde zijn om 2 extra schijven te kopen
Dat komt inderdaad weleens voor. Dan moet je vaak even husselen met de PCI-configuratie, IRQ's handmatig instellen, etcetera.meijern schreef op 01 november 2003 @ 00:06:
Maar op mijn vorige moederbord zat ook een onboard raidcontroller met daaraan een raidconfig en toen ik er een losse raidkaart bij hing met daaraan ook twee schijven dan wilde ie niet meer booten van de losse raidkaart en werd ook niet meer herkend in windows.
Volgens mij had het daar niet mee te maken. Het probleem was dat promise geen 2 raidcontrollers ondersteunde. Hij wilde dus maar voor 1 controller het bios laden. Ik had dit probleem al eens eerder gepost 2 Raid controllers in één systeemBalusC schreef op 01 november 2003 @ 10:23:
[...]
Dat komt inderdaad weleens voor. Dan moet je vaak even husselen met de PCI-configuratie, IRQ's handmatig instellen, etcetera.
Maar jullie denken dus dat het geen probleem is. Ik moet gewoon aangeven in het bios dat ie boot van de eerste raidconfig.
Pagina: 1