Welke Celerons op 3.3 Volt?

Pagina: 1
Acties:

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
Ik wil m'n Dell XPS-D233 opgraderen. Het is een PII 233 (2.8Volt) op een Dell/Intel mobo met Intel440LX/66mhz chipset en die levert 3.3 Volt (niet instelbaar).
Als ik het goed heb kan ik dan dus de nieuwe Celeron er niet op prikken, omdat je dan het voltage zou moeten terugbrengen. Welke Celeron kan er nog wel op?

(gewijzigd na opmerking GarBaGe))

PS Ik weet het: AMD is beter/goedkoper en dus heb ook ik inmiddels een KT7RAID/Duron700-combo.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Kan je niet ergens de stroom naar de cpu onderbreken ?
Als dat kan dan kan je er evt twee diodes mee in serie zetten :) je houdt dan nl ca 1.6V over, heb ik ooit eens gedaan met een ander Pentiumbordje :)
Die diodes worden natuurlijk wel lekker warm, neem dus een paar stevige exemplaren (zelf gebruikte ik een oude brug gelijkrichter:-)

Powered bij meergranenbrood.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Shit, per ongeluk op de quote knop gedrukt :(
En natuuurlijk niet die [ quote ] [ /quote ] in de gaten hebben :?

Powered bij meergranenbrood.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Ik kan je niet echt verder helpen, maar ik weet wel dat een Celeron niet op 3.3V loopt, maar op 2.0V. Zelfs een oude 266 MHz loopt op 2.0V :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
zoek eens op wat je bord echt kan leveren, jij hebt hier waarschijnlijk I/O voltage neergezet wat inderdaad 3,3V is.
Zelfs mijn oude k6-2 slurpte geen 3.3V

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Caesar (=Latijn), U (beetje respect) heeft helemaal gelijk:
de PII loopt op 2,8V en het mobo kan voorzien in 2.1-2.8V (see pic below). Begin ik toch ernstig te vermoeden dat ik hier iedere willekeurige Celeron op kan prikken...
members.tripodnet.nl/restlesscitizen/DellPower.gif

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Er kan dan nog steeds niet elke willekeurige celeron op.
Ik heb gehoord dat de meeste LX bordjes meestal cpu's tot maar 333MHz ondersteunden.
Daar komt ook bij dat de fc-pga celerons(vanaf 533MHz) allemaal 1,5;1,65 of 1,7V slurpen. Ik kan mijn celly nog redelijk koel houden op 2.0V maar dan moet je toch al richting peltiers gaan denken enzo(mijnes is trouwens een 1.5V).
De oude celerons zullen waarschijnlijk wel op dat bordje kunnen(t/m 533MHz). Misschien dat de Mendocino's er niet op kunnen(vallen de Celerons A af(vanaf 300MHz dacht ik alhoewel er wel zonder L2 cache zijn 300/333MHz).
Dan kun je er denk ik maximaal een celeron 333 in stoppen zonder L2 cache.
Deze presteert ongeveer hetzelfde als een PII 233 en dus schiet je er niks mee op. Kan er daarentegen een Mendocino in dan kun je een 533 kopen en deze i.p.v. 2.0V op 2.1V laten lopen.

Ik dacht trouwens dat alle Celerons voor de fcpga celly's 2.0V waren maar ik weet dat niet zeker.

btw.
respect moet je hebben voor elke goede reply

en uiteraard voor mij:7

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Hmmm... kon je nog wel eens gelijk in hebben.
In de Dell-tecspecs staat ook iets over proc-ondersteuning tot 333Mhz:
members.tripodnet.nl/restlesscitizen/DellPower2.gif
Vanavond ga ik maar eens puzzelen - je begrijpt, ik ben nu druk aan het werk ;).
Pagina: 1