[sharing] printer, 2 pc.. maar.......

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
We hebben een usb printer (zo'n 4 in 1 ding) en we hebben 2 computers. Nu is het de bedoeling dat bijde computers gebruik kunnen maken van die printer.
Alleen de 1ne computer zit op internet, de andere niet en dat mag ook beslist niet. (boekhouding enz)

wat kan ik doen om deze printer te gebruiken op beide computers. is er een soort usb schakelkastje?

want een netwerk maken is dus eigelijk uit den boze omdat de 2de computer absoluut niet op internet mag. (virus enz.. enz..)

[ Voor 1% gewijzigd door Q-bone op 31-10-2003 17:07 . Reden: soz voor typo ;) ]

bla?

Verwijderd

dus er mag geen verbinding zijn tussen de 2 pc's maar ze moeten wel alletwee worden verbonden met de printer ???

Zou btw makkelijk zijn als je het OS even vermeld...

[edit] in de FAQ staat heel veel info over het delen van allerlij zaken. Denk dat het slim is die te lezen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 16:14 ]

• Q-bone
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
os is win xp pro en home

ze moeten inderdaad wel de printer kunnen aansturen maar niet met elkaar verbonden zijn
.

bla?

Verwijderd

je kan toch gewoon aan elkaar zetten en je internet verbinding niet delen 8)7

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

er zijn usb-switches waarmee je 1 apparaat aan meerdere hosts kunt aansluiten. vraag ernaar bij je compie shop

het kan natuurlijk problemen opleveren ivm. drivers.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Q-bone
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
zodra je een netwerk kabel tussen je pc hebt, heb je toegang tot elkaars pc. dus ook al de andere shit, en dat is nou net niet de bedoeling.

bla?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je hebt toch XP profi, regel dan dat diegene alleen toegang tot de printer heeft.

Wat bedoel je trouwens met "behouding" ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Q-bone schreef op 31 oktober 2003 @ 16:23:
os is win xp pro en home

ze moeten inderdaad wel de printer kunnen aansturen maar niet met elkaar verbonden zijn
.
Sorry; dus je wilt een draadje tussen de computers en de printer maar je wilt geen draadjes die op welke manier dan ook de machines verbinden ?? 8)7

Er zijn zat mogenlijkheden om printers te delen. Maar als jou eis dat de machines op geen enkele wijze met elkaar verbonden mogen zijn lijkt me dit een onmogelijke taak. Je moet dus bepalen wat belangrijker is en wellicht eens verdiepen in de security settings die je OS heeft.

Anders zou ik een extra printer kopen ....
Pagina: 1