Toon posts:

[XP] DelWin virus*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik zojuist een zip bestandje op me laptop uitpakten gebeurde het volgende. Mijn Win XP Pro kon opeens niks meer doen. exe bestanden kon hij niet meer openen. mijn bureablad kreeg een andere vorm alle pictogrammen op het bureaublad kregen andere namen. Startmenu is leeg. Tijd is veranderd het enige wat nog mogenlijk is is bladeren over de harde schijven. Elk programma dat je wil opnenen geeft hij aan dat je moet aangeven welk programma je wilt gebruiken om deze toepassing te openen. Maar bij toepassing kiezen is het ook helemaal leeg. Ik kan er dus eigenlijk niks meer mee doen en dat is voor mij eigenlijk grootprobleem. Is er een mogenlijkheid om het systeem nog te redden. Ik dacht natuurlijk aan systeemherstel maar me startmenu is leeg en ik kan dus niet bij systeemwerkset komen. Ik heb nog wel een goede installatie van windows 2000 server er op staan kan ik misschien via hier iets doen. Kan iemand me helpen. Ik hoor het graag.

bij voorbaat dank

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat klinkt wel heel erg als een virus hé.

Wat zei je virusscanner, die je uiteraard wel prima uptodate had?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Norton antivirus 2004 geinstalleerd. Gaf totaal geen melding en is zeker weten up to date.

Verwijderd

Heb je de zip nog?
Zo ja, aub even sturen(zie sig).

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 23:38

Dommel

Professioneel Software Sloper

Kun je met behulp van de WinXP cd niet booten en dan iets van Repair doen of doet WinXP daar niet aan :?

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:00:
Norton antivirus 2004 geinstalleerd. Gaf totaal geen melding en is zeker weten up to date.
Ok, en heb je ook al een echte goed werkende virusscanner geprobeerd? Al dan niet online (Housecall etc).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de zip bestanden opgestuurd. Een andere scanner kan ik niet proberen omdat ik niks meer kan openen ook geen internet browser

Verwijderd

Norton.rar is geïnfecteerd met: Trojan.BAT.delwin.cb

Kijk zo naar de andere file.

Edit:
Andere file is clean.

offtopic:
Dat is ook de enige file die je nodig hebt om NAV te cracken :X

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 16:13 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 15:23

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:01:
Heb je de zip nog?
Zo ja, aub even sturen(zie sig).
offtopic:
Jij bent echt Virusgeil he :) ;)

Maar ff serieus... ik vind het een goede zaak dat zulke mensen zoals jij op dit soort fora zitten. Je zit bovenop de gebruikers en je krijgt first-hand alle virussen. (spreekwoordelijk dan he, we moeten het niet hebben dat je echt er bovenop gaat zitten)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Topicstarter
Is hier een oplossing voor of is het einde verhaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:14:
Is hier een oplossing voor of is het einde verhaal
Einde verhaal ben ik bang, misschien lukt het via repairconsole, maar op meer dan dat hoef je niet te hopen.

Even getest met andere up to date AVs:
gevonden door: KAV en McAfee
gemist door: NAV/BD/NOD32AH/Norman/Frisk

Verwijderd

Topicstarter
Dus voor dit virus zijn totaal geen patches te verkrijgen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:20:
Nee, patches zijn er alleen als er een bug in het virus zou zitten. Maar het virus heeft zijn werk prima gedaan.

Uithuilen en opnieuw beginnen dan maar, en deze keer een goed antivirus-pakket installeren ;)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:20:
Je kunt niet zomaar files terugtoveren..

Kaspersky/McAfee hadden je ervan behoed de file te kunnen uitvoeren, als je dat bedoelt.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik ben redelijke leek, maar als ik DELWIN zie staan in de naam van het virus.... en er is geen UNDELWIN... dan ben je de zak... wat weg is kun je niet zomaar terughalen.

Ik zou bestanden proberen te redden en aan een clean install denken.. (en KAV of McAfee)

is dit trouwns een nieuw virus? fenomeen?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

is dit trouwns een nieuw virus? fenomeen?
Absoluut niet, in de DOS-tijd had je ook al virussen die dit geintje uithaalden.

Virussen? Scan ze hier!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een kleine titeledit (was: Win XP crash)

Verwijderd

via de repairconsole kun je hem wel weer bootable maken maar dan heb je verder niks meer aan de software die er op stond.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan is hij weer bootable, maar is er dan niet de mogenlijkheid om met systeemherstel dingen terug te halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 17:52:
Oke dan is hij weer bootable, maar is er dan niet de mogenlijkheid om met systeemherstel dingen terug te halen.
Try and find out.

Wij zijn tweakers, niet helderziend.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:10:
Norton.rar is geïnfecteerd met: Trojan.BAT.delwin.cb
[...]
offtopic:
Dat is ook de enige file die je nodig hebt om NAV te cracken :X
Tja, als je voor security met een crack (!!!) je virusscanner wil installeren....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1