[BASH] CGI Template Engine??

Pagina: 1
Acties:

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 21:17
Ik ben op zoek naar een Template Engine (net zoiets als Yapter voor PHP), maar dan voor CGI, en dan specifiek in BASH. Ik heb een tijdje op sf.net en google.com zitten zoeken, maar er komt niets naar boven.

Momenteel wil ik gaan beginnen een eigen engine te schrijven, maar ik denk
dat ik deze engine niet rond heb binnen een tijdsbestek van een week.

Weet iemand of er zo'n template engine bestaat, en zo ja, waar ik hem kan vinden of iig meer informatie kan krijgen?

Het moet wel open source of freeware zijn, daar het is voor een project van school.
Doel is een grotere website bouwen (bash/cgi), en zoek naar een betere manier van het werken met HTML hierbij.

• cenix
  • Laatst online: 28-04 21:17
Niemand die iets weet?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bash is niet bepaald de meest geschikte kandidaat voor website scripting.

Perl of mod-perl is eerder aan te raden. En daar zijn zeker wel template engines voor. Perl kan ook als cgi draaien, geen probleem.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb samen met wat irc-vrienden ook een IRC-lib gemaakt (ok, zij hebben het meeste werk gedaan, ik was voornamelijk met perl bezig). Is bash ook niet voor geschikt zou je zeggen. Het zou inderdaad zelfs in Postscript makkelijker zijn, maar het is wel mogelijk. Je kunt heel veel in bash, maar het kost gewoon wat moeite omdat het er niet voor gemaakt is.

Het gaat niet makkelijk worden zoiets te vinden. Ik denk dat je minder tijd kwijt bent aan zelf die engine schrijven.

Kijk eens naar bestaande scripts, oefen zelf wat en zie wat bash kan, en hoe dat in z'n werk gaat. Vergeet absoluut de man page niet. Als je een beetje een idee daarvan hebt kun je na gaan denken hoe je zo'n template engine implementeert in bash.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.