Toon posts:

[XP] Alle programmainstellingen X copieren naar user Y

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het nergens snel vinden hoe ik het moet doen. Ik heb een PC van user X die draaide onder windows XP in een workgroup. Nu is die PC tevens deelgenoot geworden van een domein en is er voor dat domein een nieuwe useraccount Y aangemaakt. De ellende is dat nu alle programma´s voor user Y opnieuw moeten worden geinstalleerd en dat alle bijbehorende settings ook veranderd moeten worden.

Met de standaard office XP Pro dingen is alles redelijk goed gegaan, zo zijn de outlookinstellingen gedeeltelijk overgekomen. Ik heb de rechten voor `documents en settings`van X al opengegooid voor user Y zodat hij met dezelfde PST-file kan werken.

Maar de non-Microsoft programma´s zijn niet meegecopieerd.

Iemand tips?

Verwijderd

Tja......het is allemaal vaag hoe je het zegt.Maar je moet centraal regelen dat je die ene pc opstart, datie dan automatisch updates draai....updates vervang je dus door je software die je wil draaien.Je maak dus een msi pakket van alles op de server en via CM kan je het regelen dat als die ene computer opstart dat ie eerst gaat kijken of er noh wat te installeren valt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deze computer >> eigenschappen >> Tabblad geavanceerd >> Knop gebruikersprofielen, dan optie kopieren naar :

had je dit al geprobeerd ? Ik heb meerdere malen deze optie gebruikt in XPPro NL bij het overzettten nar domein, weer uit domein halen etc .... het enige wat mij opviel is dat de map (%SYSTEMROOT%\Documents and settings\%USERNAME&)\Local Settings niet wordt meegenomen. Hierin staan bijvoorbeeld je pst files die Outlook gebruikt. als ik eze handmatig kopieer werkt het ook.

Als je active directory gebruikt (Win2k/2k3 server) bestaat er geloof ik een optie voor.

f1 is je grote vriend :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 31 oktober 2003 @ 15:36:
Deze computer >> eigenschappen >> Tabblad geavanceerd >> Knop gebruikersprofielen, dan optie kopieren naar :

had je dit al geprobeerd ? Ik heb meerdere malen deze optie gebruikt in XPPro NL bij het overzettten nar domein, weer uit domein halen etc .... het enige wat mij opviel is dat de map (%SYSTEMROOT%\Documents and settings\%USERNAME&)\Local Settings niet wordt meegenomen. Hierin staan bijvoorbeeld je pst files die Outlook gebruikt. als ik eze handmatig kopieer werkt het ook.

Als je active directory gebruikt (Win2k/2k3 server) bestaat er geloof ik een optie voor.

f1 is je grote vriend :)
Is dat niet hetzelfde als via systeemwerkset alle programma´s en bestanden overzetten? Want daarmee heb ik het geprobeerd en bleek na 2 uur wachten een aantal programma´s toch niet te zijn meegekomen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 15:41:
[...]

Is dat niet hetzelfde als via systeemwerkset alle programma´s en bestanden overzetten? Want daarmee heb ik het geprobeerd en bleek na 2 uur wachten een aantal programma´s toch niet te zijn meegekomen.
Heb hj dan soms Windows opnieuw geinstalleerd ? Ik ga ervanuit van niet, omdat het niet uit je posts te halen is.

De beschreven methode kopiert de hele documents en stettings en laat je aangeven welke gebruiker het profiel mag gebruiken.

Ik ken de systeemwerksetmethode die je aangeeft niet ...

Mijn spoorwegfotografie

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

sanfranjake schreef op 31 oktober 2003 @ 15:56:
[...]

Heb hj dan soms Windows opnieuw geinstalleerd ? Ik ga ervanuit van niet, omdat het niet uit je posts te halen is.

De beschreven methode kopiert de hele documents en stettings en laat je aangeven welke gebruiker het profiel mag gebruiken.

Ik ken de systeemwerksetmethode die je aangeeft niet ...
in XP is er een wizard, die ongeveer hetzelfde bewerkstelligd.
Alleen weet ik zelf ook niet precies of die wizard instellingen van andere programma's mee kopieerd.
Ik denk dat de instellingen die jij mee wilt nemen buiten de documents and settings staan en dat windows ze daarom standaard niet meeneemt, maar ik kan me ook vergissen natuurlijk?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Nee gaat om dezelfde machine. Het was een tip van iemand, maar daar schoot ik dus uiteindelijk niet erg veel mee op.

voor de volledigheid: start - programma´s - Bureau accesoires- systeemwerkset - Wizard Bestanden en instellingen overzetten

That should do the trick, maar niet dus...

Kloterige is dat alle instellingen van sommige programma´s (non-microsoft) ook niet meegecopieerd worden. Ik ben te druk om alles grondig uit te gaan zoeken, ik doe het systeembeheer erbij en dat gaat soms gewoon niet. (8>

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb 'm gevonden :) Die wizard geeft je de optie opm bestanden en instellingen over te zetten van Computer X en Y, nu herinner ik me het verhaal weer.
Als je het profiel wil kopieren kan je dat doen door eens e proberen wat ik in mijn vorige post zei :

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties, maar het desbetreffende programma wat dwars lag kreeg ik qua instellingen met geen mogelijkheid mee. D.w.z. het programma was wel beschikbaar voor de gebruiker maar alle instellingen moesten opnieuw worden gemaakt.

Uiteindelijk heb ik gewoon de registerkeys van het programma maar ge-exporteerd naar een reg-file en importeer ik deze bij elke user. Daarmee gaat het dus goed.
Pagina: 1