Toon posts:

Router instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het configureren (Configmaker) op een Cisco 801 van een inbel PC account
wordt alles gevraagd behalve het op te nemen ISDN inbelnummer.

In de "help" wordt het invulveld wel genoemd maar Configmaker toont het
niet.

Natuurlijk wil ik dit best wel zelf in de IOS V 12 duwen maar.. wat zijn de
opdrachtregels hiervoor?

Nu wordt op het ISDN nummer een band van de PTT afgedraaid
(het door u gekozen nummer...)

en ik wil graag dat de Cisco 801 router op dat telnummer de lijn opneemt

Wie heeft raad??

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Probeer eens, in de BRI0 interface:

isdn answer1 {tel.nr}

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

_nethack

We're all MAD here

Ik volg niet helemaal wat je nou bedoeld, maar als je bedoeld dat de router al dan niet op moet nemen afhankelijk van de beller (caller id) dan moet je dialer caller nummer gebruiken.
Als je bedoeld afhankelijk van welk nummer er wordt opgebeld (je eigen nummer dus, MSN) dan moet je dialer called eigen nummer gebruiken.
(deze gebruiken op de dialer interface)

Overigens kan het kloppen dat je dat bandje krijgt als je met een spraaktoestel dat nummer belt. Als je met een data toestel (andere router, isdnkaart in pc) belt wordt ie als het goed is wel gedetecteerd.

Zet anders op je router de isdn debugging aan (debug isdn q931) om te zien wat er gebeurt.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• JackBol
  • Niet online

JackBol

debug isdn q921...

telefoonnummers zitten op layer 2 8-)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51
Ik zou in ieder geval wel de Dialer gebruiken om een dialer caller of een dialer called in te zetten en het niet op de Bri zetten, mocht je ooit nog iets toe willen voegen (Wat mij overigens op een 800 wel sterk lijkt :)) is het makkelijker om een Dialer te gebruiken.

Gewoon spullen

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op woensdag 06 december 2000 15:13 schreef soepzooitje het volgende:
Ik zou in ieder geval wel de Dialer gebruiken om een dialer caller of een dialer called in te zetten en het niet op de Bri zetten, mocht je ooit nog iets toe willen voegen (Wat mij overigens op een 800 wel sterk lijkt :)) is het makkelijker om een Dialer te gebruiken.
aan de andere kant moet je het ook niet te ingewikkeld maken. Dadelijk kom je er niet meer uit.

Had ik net ook. Als je de router maar voor 1 verbinding gebruikt, zou ik em bewoon en de BRI zetten. anders zit je te kloten met doe pool members e.d.

schiet echt niet op :(

Pagina: 1