doorgebrande RAM

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-08 17:59
hallo

eerst even mijn systeem specs

AMD 2600 barton (nog niet overclockt)
K7N2 Delta-ILSR
512MB ram 400mhz
80 gig HD van WD

mijn pc crashte van dag 1 om de zo en zoveel tijd en als ik bepaalde bewerkingen doorvoerde.
dankzij GOT _/-\o_ kwam ik erachter dat het de RAM was,
stuurde deze dus op en na lang (veel te lang) wachten heb ik bericht van fabrikant (via de winkel waar het gekocht was).

de ram blijkt te zijn doorgebrand van binnen :? toen ik hem met memtest 3.0 getest had kwam ik op over de 1000 errors (RAM deed het overigens wel nog toen ik hem opstuurde alleen dat crashen en BSOD was nogal lastig)

dus nu beweren hun dat hij van binnen doorgebrand was :?
sturen me wel nog een nieuwe op die later vandag aankomt.
mijn vcore loopt op 1.6 in de bios en volges programma van MSI kan ik me nog herinneren dat hij op schomelde tussen de 1.59 en 1.6.

dus heeft iemand een idee?

alvast bedankt

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, raar hoor. Volgens mij was het gewoon een DAO dimm, of hij is om zeep geholpen door ESD oid.

Kan natuurlijk zijn dat je moederbord geen vriendjes wou worden en gewoon je dimm letterlijk om zeep geholpen heeft >:) evil
Probeer gewoon de nieuwe, mocht die ook problemen geven, dan even terug naar de zaak met de pc, kunnen ze het zelf testen voordat ze jouw de schuld gaan geven van "onjuist gebruik".

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
dus nu beweren hun dat hij van binnen doorgebrand was
Hoe willen ze dat hardmaken dan?...
Ze kunnen er natuurlijk op gokken dat je zegt oh ja ik liep te
pieren met voltage e.d. en tja dan geven ze natuurlijk geen garantie.

[ Voor 46% gewijzigd door avon op 31-10-2003 14:44 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vcore heeft niks te maken met Vddr :)

Verder kan het geheugen op zoveel manieren kapot gaan, met ESD als een van de voornaamste oorzaken. Al dat gecrash, BSOD's en die fouten in memtest wijzen er overduidelijk op dat het geheugen gaar is. Maar je hebt het geheugen al teruggestuurd in afwachting van een nieuwe, zie ik? Wat wil je nu dan met dit topic bereiken? Je kunt je natuurlijk blijven afvragen wat de oorzaak nou wel niet kan zijn, maar zoals eerder gezegd kan dit van alles zijn: DOA, ESD, brakke mobo/voeding, etc.. :)

Omdat de startpost wel weinig meer te discussieren over laat (je kunt alleen maar gokken ende gissen), dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 31-10-2003 14:53 ]

Dit topic is gesloten.