Toon posts:

Raid 5 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hetvolgende probleem doet zich voor.
Ik ben al een lange tijd aan het rotzooien om een raid 5 array te installeren met een Promise S150 SX4 raid controller en 3 Maxtor HD's van 250GB met S-ATA. In eerste instantie liep het wel, maar veel te traag. Heb toen alle hd's uitgeprobeerd op zowel de controller als de aansluitingen op het moederbord en kwam toen tot de conclusie dat de controller en een hd niet goed waren. Beide teruggestuurd en ik kreeg een nieuwe HD en slechts een firmware update op de controller maar laatste was getest en moest goed zijn.
Alles dus weer opnieuw aangesloten en nu kom ik dus niet verder dan "De hardware configuratie wordt gecontroleerd" tijdens de windows setup. Daarna zwart scherm en niets meer. Overigens is de array gewoon aangemaakt en alle drie de schijven werden herkend. Nu zijn mijn broer dat alle schijven ook helemaal leeg moesten zijn. Op 2 van de 3, de oude, stond nog een windows omdat ik die toen allemaal afzonderlijk van elkaar getest heb. Ik beide als JBOD ingesteld, windows setup gedraaid en een snel format gedraaid zodat deze leeg zouden zijn. Alles weer opnieuw aangesloten en hetzelfde probleem blijft zich voordoen.
Heeft iemand de oplossing?

Verwijderd

Heb je op F6 gedrukt tijdens de install om de driver te laden?

Verwijderd

Topicstarter
Eerste keer draaide hij alleen zwaar traag en haperend en tweede keer kwam ik niet verder als tot waar ik aangaf dus krijg ik die kans niet.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

"De hardware configuratie wordt gecontroleerd"
Dit is waar je normaal op F6 drukt, dus zelfs zonder F6 te drukken zou je verder moeten kunnen komen (zou op een gegeven moment alleen geen harddisk zien).

Heb je al eens met 2 schijven in een raid 0 of raid 1 geprobeert? Niet als oplossing, maar om die ene vervangen schijf uit te sluiten.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Nee, pas net een stukje verder moet je op F6 drukken, en daar komt hij dus niet.

Ik heb die twee oude wel al los geprobeerd, en die werkte beide wel, ook de windows setup draaide toen. Op enig hapering of snelheidverlies net als de eerste keer heb ik eerlijk gezegd niet gelet maar dat is ook nog niet aan de orde.
Ik zal er nu eens twee proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Alle combinaties per twee schijven geprobeerd in raid 1 array en ze werkte allemaal. Daarna weer 3 schijven geprobeerd, de laatste schijf in poort 4 geprikt in de veronderstelling dat poort 3 wel eens defect zou kunnen zijn, en wederom deed hij het. Zelfs gewoon in de derde poort deed hij het, heel vreemd. Zul je zien dat als ik hem zo weer aansluit dat hij het weer niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds hetzelfde probleem doet zich voor als de eerste keer dat ik de installatie voltooid had. De computer lijkt constant te haperen. Bij het schrijven hoor je de harde schijf altijd bezig zijn, maar dit lijkt altijd in stapjes te gaan en nooit constant. Iemand bekend met dit probleem?

Verwijderd

USE EDIT-KNOP

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
je kunt ook inhoudelijk reageren :)

Braincrunch: probeer de windows setup eens te starten zonder de controller, en telkens een andere hd erin, misschien is een van de hds weer niet lekker :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ja, dat was een bericht van 2 uur geleden, zeg dan niks.

Kun je je voorstellen dat ik na 18 windows set ups er onderhand genoeg van heb. :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je weet dus niet zeker dat je controller helemaal 100% is, dat is wel vervelend.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nog even proberen duidelijker aan te geven wat ik bedoel:

Bij windows SP1 zie je duidelijk de bestanden voorbij komen die geinstalleerd worden. Je hoort de hd dan dus: schrijf-schrijf-schrijf-schrijf---------schrijf--------------schrijf----------schrijf--------schrijf-schrijf-schrijf-schrijf-----------schrijf

wordt dan:

bestand a-b-c-d-------------e---------------f-------------g-----------h-i-j-k-------------l

Beetje heel simpele uitleg maar zo is het wel het duidelijkst denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels niet nog iemand die een oplossing heeft?
Pagina: 1