Hoi!
Ik heb een paar vraagjes.
Ik ben webmaster van een site en wil het volgende voor elkaar krijgen.
Alle content van de site komt te staan in een MySQL-database, die kan worden aangesproken met PHP-scripts.
Nu wil ik
1. Een programma schrijven dat communiceert met een script op de server. Het script leest de database uit en schrijft erin, en kan ook files aanmaken en veranderen. (voor JavaScript)
2. Pagina's maken met plaatjes, en je raadt het al: die plaatjes wil ik OOK in de database hebben.
VRAGEN:
1. Hoe kan ik het beste de data transporteren in beide richtingen? Via de url is niet handig, maar ik weet niet wat de alternatieven zijn. Hoe werkt POST bijvoorbeeld?
2. Ik werk met Delphi 7, hoe kan ik de uitvoer uitlezen en de invoer posten?
3. Hoe store ik een plaatje in een database en hoe zet ik 'm weer neer
4. Hoe kan ik een script een file laten genereren en/of verwijderen?
Alvast bedankt
Pelle
Ik heb een paar vraagjes.
Ik ben webmaster van een site en wil het volgende voor elkaar krijgen.
Alle content van de site komt te staan in een MySQL-database, die kan worden aangesproken met PHP-scripts.
Nu wil ik
1. Een programma schrijven dat communiceert met een script op de server. Het script leest de database uit en schrijft erin, en kan ook files aanmaken en veranderen. (voor JavaScript)
2. Pagina's maken met plaatjes, en je raadt het al: die plaatjes wil ik OOK in de database hebben.
VRAGEN:
1. Hoe kan ik het beste de data transporteren in beide richtingen? Via de url is niet handig, maar ik weet niet wat de alternatieven zijn. Hoe werkt POST bijvoorbeeld?
2. Ik werk met Delphi 7, hoe kan ik de uitvoer uitlezen en de invoer posten?
3. Hoe store ik een plaatje in een database en hoe zet ik 'm weer neer
4. Hoe kan ik een script een file laten genereren en/of verwijderen?
Alvast bedankt
Pelle