Nieuwe Mordaunt Short Serie "AVANT"

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16876

Topicstarter
Heeft iemand deze opvolger van de 900 serie al ergens gezien?

Zijn er al foto's wil ze graag zien.

overigens zijn de specs licht gewijzigd. ze hebben nieuwe CPC drivers die meer vermogen kunnen handelen. nieuwe tweeters zijn installed

verder qua vormgeving niets veranderd behalve dat Kersen niet meer leverbaar is maar isvervangen door Maple. en de voetjes zijn niet meer zwart maar zilver-grijs

deze info komt van Marantz (distributeur) kreeg een spec sheet. maar geen foto's

vanaf 12 nov worden ze officieel uitgeleverd aan dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

ALs je zelf zegt dat er kwa uiterlijk vrijwel niets is gewijzigd waarom wil je dan pics zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16876

Topicstarter
Eh.... ben mischien benieuwd naar die nieuwe kleur, en of die voetjes aansluiten bij de alluminium plaat om de drivers heen.

verder ben ik ook wel benieuwd of de klank is veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Hmmm, heb ik net nieuwe speakers van MS gekocht. De 900 serie vind ik al erg goed dus ik ben benieuwd.
Wel vreemd trouwens dat ze er nu een naam aan hebben gegeven, want de speakers die ze nu hebben, heten gewoon 3xx, 5xx of 9xx. Ik had eerder verwacht dat ze de 906 en 908 zouden vernieuwen aangezien er van de 902 en 904 al nieuwe versies zijn, genaamd 912 en 914.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23029

fraggel schreef op 31 oktober 2003 @ 14:42:
Hmmm, heb ik net nieuwe speakers van MS gekocht. De 900 serie vind ik al erg goed dus ik ben benieuwd.
Wel vreemd trouwens dat ze er nu een naam aan hebben gegeven, want de speakers die ze nu hebben, heten gewoon 3xx, 5xx of 9xx. Ik had eerder verwacht dat ze de 906 en 908 zouden vernieuwen aangezien er van de 902 en 904 al nieuwe versies zijn, genaamd 912 en 914.
Dit is ook min of meer het geval, de 900 serie is gewoon geupdate als het ware. Ze heten nog steeds 906, 908 etc. Alleen 906 Avant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:27
Wat denk je van de website van Mordaunt Short ?

Daar staan hele mooie plaatjes op.

De Avant is m.i. inderdaad een doorontwikkeling van de 900 serie. Lijkt erop dat de specs wat dichter naar de 500 THX set toe lopen......

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Communicator schreef op 23 november 2003 @ 21:37:
Wat denk je van de website van Mordaunt Short ?

Daar staan hele mooie plaatjes op.

De Avant is m.i. inderdaad een doorontwikkeling van de 900 serie. Lijkt erop dat de specs wat dichter naar de 500 THX set toe lopen......
er is weldegelijk veel veranderd aan het uiterlijk,
de nieuwe avant is vanuit mijn ogen veel mooier afgewerkt, veel strakker design.

kijk maar maar de spikes, de woofer, de tweeter, het hout, de schroeven van het metalen front zijn toch wat netter afgewerkt bij de AVANT.

kun je wel duidelijk zien op de grote foto's:

http://www.mordauntshort.co.uk/news/gallery/904_72dpi.jpg
http://www.mordauntshort....allery/avant904-72dpi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mordauntshort.co.uk/pix/avant904_190.jpg
AVANT

Afbeeldingslocatie: http://www.mordauntshort.co.uk/pix/904.jpg
PREMIERE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:00
Ik meen mij te herinneren dat er 'Declaration series' op de dozen van mijn 906'en stond. Die nieuwe vind ik ietsje mooier om te zien, maar ik heb ze nog niet gehoord.

Ben benieuwd, wat vinden andere users nu zo goed aan de klank van deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10559

PhilipsFan schreef op 24 november 2003 @ 12:51:
Ik meen mij te herinneren dat er 'Declaration series' op de dozen van mijn 906'en stond. Die nieuwe vind ik ietsje mooier om te zien, maar ik heb ze nog niet gehoord.

Ben benieuwd, wat vinden andere users nu zo goed aan de klank van deze speakers?
De oude serie heet inderdaad Declaration series.

Ik heb een paar 902's en ik vindt dat door de sprankelende tweeter de speaker erg swingend klinkt.

Wel klote dat de Cherry-afwerking verdwijnt. Als ik nog eens wil uitbreiden naar een surround-opstelling zou ik graag dezelfde kleur hebben.
De 912 en 914 gaan nu in een eigen serie vallen genaamd 'Classic', deze blijft wel beschikbaar in Cherry, maar hoe gaat dat met de center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:00
Anoniem: 10559 schreef op 24 november 2003 @ 13:27:
[...]

De oude serie heet inderdaad Declaration series.

Ik heb een paar 902's en ik vindt dat door de sprankelende tweeter de speaker erg swingend klinkt.
Dat vond ik ook. Het hoog is zeer helder, maar net niet agressief. Ik vond overigens de zuilen nog sprankelender dan de boekenplankmodellen. De verkoper beweerde dat dat met opzet is, ze dempen het hoog een beetje zodat de bas wat beter uit komt (omdat de bas meestal het probleem is bij boekenplankmodellen).
Wel klote dat de Cherry-afwerking verdwijnt. Als ik nog eens wil uitbreiden naar een surround-opstelling zou ik graag dezelfde kleur hebben.
De 912 en 914 gaan nu in een eigen serie vallen genaamd 'Classic', deze blijft wel beschikbaar in Cherry, maar hoe gaat dat met de center?
Volgens de website is de nieuwe center inderdaad niet meer leverbaar in Cherry. Waarschijnlijk kun je de oude center nog wel ergens in de uitverkoop vinden (voor minder $$$!) maar als je te lang wacht dan wordt dat moeilijk. Dan zul je alles nieuw moeten kopen of je richten op de 2e hands markt.

Als je naar surround wilt, wat ben je dan van plan voor de achterspeakers te gebruiken? Ook 902? Ik heb voor de surroundspeakers 4 stuks 302 (van de Premiere serie). Dit klinkt erg goed samen met de 906'en en 905. Ik vond 4 stuks 902 alleen voor de surroundkanalen wat veel van het goede (zowel kwa fysieke als financiele ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10559

PhilipsFan schreef op 24 november 2003 @ 13:40:
Als je naar surround wilt, wat ben je dan van plan voor de achterspeakers te gebruiken? Ook 902?
Nee, het zou dan de bedoeling zijn dat m'n huidige 902's de achterspeakers worden en er voor een paar 914's komen. Tenminste, dit had ik in gedachten wanneer de financien het toe zouden laten. Ik had er echter geen rekening mee gehouden dat er een nieuwe serie zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:27
Ik heb de 500 THX set en die klinkt gewoon :9~ .
Duurt wel lang voor dat ze ingespeeld zijn, maar nu komen de subs echt goed los.......

[ Voor 1% gewijzigd door MasterMaceMichu op 24-11-2003 20:45 . Reden: typo's...what else? ]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Tja ik heb nog geen maand geleden MS 902's gekocht, nog van de Declaration serie dus. Als ik had geweten dat er een nieuwe serie aan zou komen had ik wel even gewacht met die aanschaf.
Maarja zou het echt veel verschil zijn, de Avant tov de Declaration?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, geen idee of ze beter gaan klinken. Van de week kan ik het je waarschijnlijk vertellen. Ik ben even op zoek geweest naar die Avant serie, nadat ik bijna de (oude) 900 serie gekocht had, blij dat ik dat dus niet gedaan had. Wel uitgebreid geluisterd bij Staffhorst Utrecht. Maar goed, laatst geweest en daar hadden ze de Avants nog niet, jammer voor hun, leuk voor bestekeus.nl. :P

Dezelfde prijs hanteren ze nog als voor de oude 900 serie, ook mooi meegenomen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het grootste verschil zit hem volgens mij in de klankkast.
Als je naar de specs kijkt dan zie je dat de afmetingen anders zijn en er zit een soort ribbeltje op de conus. Alleen ik weet niet of dat ribbeltje nog verschil gaat maken.

Ik zit nu ook wel met een probleem. Ik heb nu 2x 904 en 1x de 905. En ik wil upgraden naar 6.1. De ruimte achter is erg beperkt, sattelietjes zou dus ideaal zijn.
Ik wil best de premiere set halen alleen dan zit ik met 2x de 302's over. En dat vind ik zonde. Ik heb ze geprobeerd om op internet aan te bieden alleen het hoogste bod is maar 110. En dat vind ik te weinig, bij mij in de buurt worden 2x 302 ook nieuw grafiet verkocht voor 200 euro. Dus 150 leek me wel redelijk (nieuw dus).

Maar weet iemand of de Avant serie binnenkort te luisteren in hifi winkels? of duurt het nog een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Navraag bij de leverancier leert dat de Avant serie pas in januari leverbaar wordt.
Dit even ter informatie. Ik ben ook benieuwd of we in Nederland de zilveren versies kunnen krijgen van de Avant serie.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Majestic schreef op 24 december 2003 @ 18:05:
Navraag bij de leverancier leert dat de Avant serie pas in januari leverbaar wordt.
Dit even ter informatie. Ik ben ook benieuwd of we in Nederland de zilveren versies kunnen krijgen van de Avant serie.
Hmmm, Januari? Ik had m'n Avant speakertjes al in huis voor Kerst 2003. :)

In Maple afwerking uiteraard. Geweldige speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
MasterSR; hoe vindt je ze tov de Declaration serie? Of heb je die nog nooit beluisterd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StarTAC schreef op 26 januari 2004 @ 16:38:
MasterSR; hoe vindt je ze tov de Declaration serie? Of heb je die nog nooit beluisterd?
Jazeker, die heb ik uiteraard beluisterd. Ik wilde die juist aanschaffen toen ze uit de voorraad waren en de avant serie eraan kwam. Ik heb ze dus niet vlak bij elkaar of vlak na elkaar kunnen beluisteren.

Een oordeel geven of ze veel beter klinken is dus moeilijk, dan zul je ze echt allebei in een luisterkamer moeten opzetten, en tegen elkaar afwegen.

In ieder geval is de Avant serie net zo lekker als de Declaration serie. Aangezien de Declaration serie niet meer (nieuw) wordt gemaakt lijkt het me ook een beetje onzinnig om ze te gaan vergelijken, behalve als je je set moet aanvullen uiteraard.

Dus nogmaals, ze doen in ieder geval zeker niet onder voor de Declaration serie. Ze zullen waarschijnlijk iets beter klinken. Daarnaast stonden de Declarations er al een tijdje waar ik ze beluisterd had, en mijn Avants zijn dus nog vrij nieuw.
Pagina: 1