Ik heb een domein geregistreerd en wil die aan mijn Chello homepage koppelen. Nu gaat dat via forwarden maar ik wil een rechtstreekse koppeling. Ik moet dan de name servers doorgeven. Weet iemand of dit kan en werkt? Of moet je een vast IP adres hebben en werkt dat niet bij Chello?
Je chello homepage kan je alleen aanspreken met URL-Forwarding, niet met direct Domeinnaam --> IP conversie. (aangezien jouw homepage geen uniek IP heeft)
Dat dacht ik al
Is er misschien een truukje dat in ieder geval de .com naam boven de chello homepage in de navigation bar blijft staan?
Is er misschien een truukje dat in ieder geval de .com naam boven de chello homepage in de navigation bar blijft staan?
Dat kan wel, als je URL forwarding gebruikt kan je dat bij veel domeinboeren dat soort dingen instellen (iig bij register.com waar ik zelf zit)Op woensdag 06 december 2000 09:29 schreef Bigfoot72 het volgende:
Dat dacht ik al![]()
Maar jij hebt chello, je kan je domein natuurlijk ook zelf hosten!
Hoe bedoel je, zelf hosten? Kun je dat uitleggen?
Ik heb het domain van www.directnic.com ($15 per jaar, maar daar doen ze er niet aan, masking heet het geloof ik
Wat ik daarmee bedoel is dat jij gewoon je domein instelt op jouw IP adres thuis, en dat jij thuis IIS of Apache gaat draaien met jouw homepage!
Ik dacht dat je bij Chello een wisselend IP adres had....Moet ik es checken dan.
Maar dan moet ik ook eigen nameservers hebben?
Com21 modem = vast IPOp woensdag 06 december 2000 12:01 schreef Bigfoot72 het volgende:
Ik dacht dat je bij Chello een wisselend IP adres had....Moet ik es checken dan.
Teryaon modem = DHCP, dus dyn IP, maar die wijzigt pas bij meer dan 7 dagen offline tijd, dus als je eigenlijk continu online bent heb je een vast IP.
Nameservers heb je niet nodig.
Ik heb een Lancity modem 
Kun je die dingen nog tweaken trouwens?
Het kan wel hoor, maar het werkt dan door gebruik te maken van forwarding. Op de directnic.com server staat een frameset waarin de eigenlijke url geopend wordt. Ik heb het zo gedaan met kosteronline.net . Je kunt het instellen bij de opties dat ie moet linken naar een url van bijvoorbeeld zo'n gratis providerIk heb het domain van www.directnic.com ($15 per jaar, maar daar doen ze er niet aan, masking heet het geloof ik
Bedoel je soms de hosting optie van hun? Dus je laat hun een pagina hosten met de frameset die vervolgens je Chello page weer opent.
Kan inderdaad ook zo. Heb ik met een freehosting domain ook gedaan om van hun reclamebanner af te komen
Kan inderdaad ook zo. Heb ik met een freehosting domain ook gedaan om van hun reclamebanner af te komen
Hmmz, ik weet helaas niet uit mijn hoofd hoe dat zit met Lancity modems, ik zou zeggen, bel de helpdesk van chello en vraag het gewoon!Op woensdag 06 december 2000 14:06 schreef Bigfoot72 het volgende:
Ik heb een Lancity modem
Pagina: 1