Toon posts:

n00b vraagje: wat is Frames Per Second precies?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Even een nogal basic vraagje: iedereen heeft het steeds over FPS, maar ik ben er nog niet achter wat het precies uitdrukt.

Het schijnt iets te maken te hebben met beeldverversing, maar gebeurt ook dit fysiek?
In de beeldscherminstellingen geef ik aan dat mijn monitor op 85 Hz ( Hz <--> FPS?) mag draaien. Als mijn GPU maar 40 FPS draait, krijg ik dan de helft van de tijd hetzelfde beeldje te zien ofzo?
En dan natuurlijk: als ik 130 FPS draai, waar zie ik dat terug als mijn monitor maar 85 Hz doet?
En bovendien, de GPU regeld dit allebei, dacht ik, dus waarom is het niet gelinkt?
Of word overgeschakeld op een alternatieve framerate op het moment dat ik bepaalde progs opstart (games ofzo?)

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
zoek eerst eens op google

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoeken op G0T levert het antwoord op: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 22:30
FPS is frames per sec of first person shooter

Frames per second is puur het aantal frames per seconde dat je videokaart op je scherm tovert. Het aantal hz is de verversingstijd van je monitor, die los staat van het aantal frames dat je ziet. hoe hoger het aantal frames per sec hoe smoother het speeld, hoe hoger het aantal hz hoe rustgevender het beeld is.

[ Voor 3% gewijzigd door salvador4 op 31-10-2003 13:56 ]

Verwijderd

Probeer de search eens met als query "Wat is Frames per Seconde" bv. Dit is zo ontzettend vaak gevraagd, daar moet je je antwoord toch tussen kunnen vinden :)

Dit topic is gesloten.