[Win2k3 Server] Programma rechten

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:07
Hallo all,

Kheb hier een servertje waarop win2k3 std op staat. Er zijn 5 users die via remote desktop hier op werken. Nou willen deze mensen de Nationale Telefoongids CDROM gebruiken, das ok. Ik heb het onder de Admin account geinstalleerd en het werkte. Maar als een user het wil gebruiken zegt het programma dat de CDROM niet in de speler zit (zit ie wel). Als ik de user admin rechten geef werkt het programma wel zonder morren. Ik heb al geprobeerd een image te maken en die in te laden met Daemon tools. Dit maakt verder helaas niets uit. Ik heb de rechten van de programma directory op full controll gezet voor de groep iedereen.. ook niet uitmaken.

Ik loop al een tijd hiermee te pielen maar kom er niet uit :(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je moet de software onder Terminal mode installeren als dat al mogelijk is en is dit niet mogelijk ga je de users teveel rechten geven iets wat je dus absoluut niet wilt. Verder zou je kunnen kijken in je eventlog onder security en application log welke specifieke meldingen je krijgt en zou je ze op directories meer rechten kunnen geven (wederom iets wat je niet wilt)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:29
Moet je ze ook geen rechten geven op de registersleutels? Daar zou weleens de sleutel kunnen staan die de juiste drive bevat namelijk.

• Solosmots
In het register heb ik elk onderdeel iedereen op full control gezet, maakt ook geen verschil helaas...
Installeren in Terminal mode heb ik niet gedaan (ik zit te zoeken hoe dat moet, maar zie het nog niet :? ) maar het lijkt me niet dat dat gaat lukken met deze niet echt op multi-user gerichte software..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

het moet mogelijk zijn ik heb het namelijk zien werken via een programma menu koppeling. Maar welke versie er draaide van het telefoon boek weet ik niet. Maar je moet gewoon proberen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Heb je de applicatie geinstalleerd in Install Mode?

Ga naar een Command Prompt en type: CHANGE USER /INSTALL

Installeer daarna de applicate. Het is aan te bevelen dit van de console te doen met niemand aangelogd.

Nadat de installatie voltooid is, type: CHANGE USER /EXECUTE

Eventueel rebooten als de applicatie dit vereist.

Verder zou het kunnen dat de groep "Users" rechten moet krijgen tot bepaalde registry keys. Je kunt rechten toekennen aan registry keys in REGEDT32. Als je RegMon laat meelopen tijdens de installatie kun je waarschijnlijk wel uitzoeken welke keys er gebruikt worden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Solosmots
Helaas, ik heb als admin uitgevoerd wat jij schreef, (users mogen dat niet) maar het maakt niets uit, nog steeds kan het programma de CDROM niet vinden zonder admin rechten.
In het register heb ik iedereen al alle rechten gegeven..
Ik heb het idee dat dit gewoon niet kan gaan werken, aangezien de meeste programma's gewoon werken in deze situatie.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In dit soort situaties zou ik proberen om met RegMon en FileMon van www.sysinternals.com te gaan kijken naar eventuele access denieds die je ziet, om deze vervolgens op te lossen :)

• Solosmots
Geeft wel veel info, die 2 progs.
Ik zie dat de windows dir niet full control is voor de users... Hmmz vreemd, dat zou het wel eens kunnen zijn denk ik.

• elevator
  • Niet online

elevator

Vraag jezelf wel even af ofdat je wil dat standaard gebruikers daar volledige rechten hebben.

Overigens zijn die 2 genoemde tools het gemakkelijkste te gebruiken als er zo weinig mogelijk users op die server zitten, dan heb je namelijk minder informatie te verwerken.

• Solosmots
Ja dat is iets waar ik mee wacht nog. Maar ik had verwacht dat de windows directory de rechten van C: zou overnemen, blijkbaar niet.
Voor windows zelf zou het geen kwaad kunnen neem ik aan? Als iedereen rechten over de Windows directory krijgt?

Verwijderd

Solosmots schreef op 05 november 2003 @ 21:04:
Ja dat is iets waar ik mee wacht nog. Maar ik had verwacht dat de windows directory de rechten van C: zou overnemen, blijkbaar niet.
Voor windows zelf zou het geen kwaad kunnen neem ik aan? Als iedereen rechten over de Windows directory krijgt?
Ehmm.. Dit is juist expliciet zo ingesteld om te voorkomen dat eindgebruikers de WIndows directories om zeep kunnen helpen.

Is er trouwens geen andere optie om die CD-Rom aan te bieden?
Veel van dit soort applicaties kun je ook als gedeelde drive aanbieden, eventueel met een stukje software aan de clientkant. Dan hoef je verder helemaal niet moeilijk te doen.

• Solosmots
Het is al opgelost :)
Dmv FileMon bleek dat de CDFoongids toegang wil tot documents & Settings/administrator/mijn doc's :)
Dus dat gaat niet zonder rechten, dus die rechten gegeven en het werkt nu.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Solosmots schreef op 07 november 2003 @ 16:30:
Het is al opgelost :)
Dmv FileMon bleek dat de CDFoongids toegang wil tot documents & Settings/administrator/mijn doc's :)
Dus dat gaat niet zonder rechten, dus die rechten gegeven en het werkt nu.
/laat

Ik zou dan liever dat pakket iets anders configureren dat je andere users NIET in je admin- docs dir hoeven te komen....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Solosmots
'Pakket' is een groot woord voor een domme app als de foongids :)
En er staat verder helemaal nix in die docs map.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog een keer dan: wtf hebben andere users in het administrator userprofile te zoeken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Solosmots
Alleen de My Documents map dude !
Als de duffe cdfoon acces wil hebben tot die map dan kan ie die krijgen.

[ Voor 57% gewijzigd door Solosmots op 08-11-2003 15:12 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Als jouw CDFOON Gids toegang wil hebben tot een 'vast' path, dan betekent dit meestal dat het ergens in de registry, danwel in een ini file opgenomen is. Windows Terminal Services heeft hier een 'standaard' oplossing voor - door een rootdrive aan te maken ([google=rootdrive terminal services]) kan je die path wijzigen naar een 'vast' path, wat toch per user verschillend is :)
Pagina: 1