Toon posts:

webcam; MSN 6.1 en videoconference

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb een probleem met mn nieuwe webcam, een Logitech Quickcam messenger.

Ik wil met mn huisgenoot een videoconferentie houden zodat we elkaar kunnen zien en horen. Zien gaat prima, maar geluid, ho maar. Ik heb hier op GoT de search uitgekauwd, en begrepen dat er problemen kunnen ontstaan als je achter een router zit met firewall. Op de FAQ van MSN staat echter dat het wel zou moeten lukken als die twee mensen die met elkaar willen lullen achter dezelfde firewall zitten (wij hebben hier in huis een router waarmee we onze 2Mbit verbinding splitten).
We hebben alletwee XP, echter ik pro en hij home, alletwee Messenger 6.1 (Nederlands).
Ik heb de Cameras (met ingebouwde microfoon) getest en de mic doet het bij alletwee. Als laatste wil ik opmerken dat we alletwee de Xp Built in firewall hebben uitgezet.

Hij zou het nu moeten doen....maar niet dus.

Iemand suggesties?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De microfoon staat niet gemute in volumebeheer?

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb ik ook gechecked. Het probleem is denk ik toch die router, want als ik mn huisgenoot uitnodig voor een videoconferentie krijg ik de mededeling dat er problemen zijn met het netwerk of de pc die ik wil bereiken.

Verwijderd

probeer netmeeting eens

Verwijderd

Topicstarter
ok, netmeeting geconfigureerd, en ook bij mn huisgenoot, maar als ik zijn ip adres invul zegt netmeeting dat mn huisgenoot geen netmeeting gesprekken kan ontvangen. Zelfde gebeurt als hij mij wil "bellen". Via "Microsoft Netmeeting Directory" gaat ook niet, dan zegt ie dat msn ervoor in de plaats is gekomen.

ik doe wat fout denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ook via een server ils.planet.nl, gaat t niet. we zijn alletwee ingelogd op die server maar we zien elkaar niet. pfff wat een gedoe.

Verwijderd

Heb je de poorten van de router geforward naar je pc/ip nummer?

Ik kreeg het ook met geen mogelijkheid aan de gang.
Heb de poorten van netmeeting en de video en geluids zut van msn naar mijn pc geforward en ging perfect.

Verder kun je ook eens kijken of jezelf als DMZ zetten werkt ipv het bovenstaande.
DMZ zet wel de firewall van je router uit (tenminste meestal)
Dus zul je mocht je DMZ willen gebruiken en je toch firewalled wil zijn lokaal een firewall op de pc's moeten hebben, wat zowieszo het voordeel heeft dat je kunt update en bij een beetje goeie firewall alles zelf kunt instellen :)

De 1e oplossing die ik gebruik is meer een kunstgreep, op ons netwerk ben ik nu de 1ige die kan webcammen enzo.
Maar goed ik wil mezelf niet als DMZ zetten vanwege de firewall die dan uitgaat.
Ik houd van me security.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat ga ik proberen. Een probleem is wel dat ik geen enkel verstand heb van routers, dus dat wordt studeren.

Bedankt!

Verwijderd

Klinkt allemaal heel erg bekend. Ik heb op de MSN pagina's op internet gelezen dat Video Conferencing gebruik maakt van dynamische poort toewijzing. Je moet daarom in je router vele tienduizenden poorten open zetten. Leek me niet interessant en bovendien zeiden ze dat dat ook maar een lapmiddel was. Het enige dat helpt is een router die het UPnP protocol ondersteunt, dat speciaal hiervoor is ontwikkeld.
Mijn router deed dat dus mooi niet, maaar gelukkig kon ik een firmware upgrade doen, en toen stond in het menu opeens de optie UPnP.
Dus kijk of je die optie hebt en kan aanzetten en zoek anders op de website van je leverancier naar een firmware upgrade.

Verder zet ik even de firewall (ZoneAlarm) in mijn computer uit, in de router staat 'ie al afgeschakeld.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Bruno
Pagina: 1