Toon posts:

[NT4] Loginscript doet maf

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

Ik heb een Windows nt 4.0 bak in mekaar gezet en die draait op t moment zelf goed. DHCP is geinstalleerd en heb een paar gebruikers aangemaakt. Ik kan vanaf een werkstation met win 98 pingen over en weer met de server. De client krijgt ook automatische ip en alles. Dat gaat allemaal wel goed...

Ik log in als Administrator en dan had ik een loginscript meegeven dat die automatisch een paar mappings krijgt naar netwerkschijven. Dit lukt me wel als ik lokaal inlog ( DUS ALS IK OP DE SERVER INLOG ! )

Maar als ik dat vanaf die werkstation doe wil die wel een loginscript uitvoeren, maar geeft die de melding dat de opdracht of bestandsnaam onjuist is en doet die uiteraard weinig;)

Ik heb al op Google gezocht naar enige oplossingen, maar kan echt niks vinden wat ook maar in de buurt komt van deze shit

Ik heb hier wel mn loginscriptje. Daar zal het niet aan liggen..

----------------------------------------------------------------------------------------------------

net use r: \\NETWERKSCHIJF1\data
net use s: \\NETWERKSCHIJF2\ict

copy r:\snelkoppelingen\spellen.lnk c:\windows\desktop
pause

----------------------------------------------------------------------------------------------------

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Wat heb je precies ingevuld in het profile, alleen de *.bat file? of het hele path ?

Heb je wel een netlogon share op je server ?

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 23:02
opdracht of bestandsnaam onjuist
Zo te zien kan ie dus je net.exe niet vinden... dus of je bent wat bestanden kwijt op je workstation of de directory waar net.exe in staat staat niet in je path.

Pvouput live

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 23:01

erwinb

Probeert iets secure te doen

Dit klopt denk ik ook niet:
net use r: \\NETWERKSCHIJF1\data
net use s: \\NETWERKSCHIJF2\ict

moet zijn
net use r: \\servernaam\share
enz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen de naam ingevuld. Dus admin.cmd

Het script staat onder c:\scripts\ :o

Dit zal t zijn?

Wat moet ik dan invullen bij het pad ernaartoe. Gewoon verwijzen naar c:\scripts\admin.cmd ?

• erwinb

erwinb

De rechten op c:\scripts goed zetten!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zet hem eerst maar eens in de NETLOGON-share... dan moet het wel werken mits verder geen fouten...

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 31-10-2003 13:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Je moet je login script met UNC paden aangeven, zoals

\\server\loginscript.bat

Dat login script moet in c:\winnt\scripts\repl\export ofzo.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 11:33
Het scriptje moet geplaatst worden in \\server\netlogon om uitgevoerd te kunnen worden!

PSN: PcDCch

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer even een paar reacties uit

Verwijderd

Topicstarter
ff over die laatste, je moet netlogon zelf aanmaken? dus dat je onder c:\ een map server aanmaakt en onder die weer netlogon?

Krijg je dus c:\server\netlogon ?

OF c:\netlogon\admin.cmd ?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als het goed is word die automatisch aangemaakt als het een Domein Controller word (maakt niet uit of het een PDC of een BDC is).

De harde default directory is %systemroot%\system32\repl\export.

Virussen? Scan ze hier!

• erwinb

erwinb

Neen,

De share Netlogon is al beschikbaar op de windows NT Server

Verwijderd

Topicstarter
okej, bedankt jongens, dit zal t wel zijn dan. Nu ken ik alleen die map niet vinden. Maar dit moet ik wel zelf kunnen uitfiechelieren.... :P

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 14:02:
okej, bedankt jongens, dit zal t wel zijn dan. Nu ken ik alleen die map niet vinden. Maar dit moet ik wel zelf kunnen uitfiechelieren.... :P
Kan je ook die export-folder niet vinden?

Zo ja: weet je wel zeker dat het een domeincontroller is? Want als die folder er niet is, klinkt dat toch meer als een ordinaire memberserver.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al helemaal in het begin van de installatie aangegeven dat het een PRIMARY DOMAIN CONTROLLER is.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 14:28
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 14:08:
Ik heb al helemaal in het begin van de installatie aangegeven dat het een PRIMARY DOMAIN CONTROLLER is.
simpelste manier is het volgende:
doe op je server start - run, tik er in \\SERVERNAAM\netlogon, copieer hier je logonscript (gewoon in de root)

In de usermanager van je domein voeg je het logon script toe aan een user, gewoon in het daarvoor bestemde invoervakje "script.bat" (als je logon script "script.bat" heet natuurlijk ;))

Als je nu inlogd op een client zou het gewoon moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
ik zie wel andere bestanden... netlogon.chg en netlogon.dll

Bedoelen jullie mischien dat mijn script bij deze in de zelfde map moesten of nu echt in de map NETLOGON...??

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

ff voor de duidelijkheid: Die map heet niet netlogon, maar de share wel. de map is zoals al eerder aangegeven : %systemroot%\system32\repl\export

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Topicstarter
Nu kan die alleen de scharenaam weer niet vinden zegt die als ik inlog ... Wat is dit toch voor iets verpauperds zeg, die loginscripts

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beetje onzin natuurlijk om voor die paar handelingen (NET USE en COPY) KIX te gaan gebrukken.

KIX is prachtig hoor, maar voor zoiets simpels als dit is het beetje overkill. Net zoiets als met een Ferrari met trekhaak naar de weekmarkt gaan.... het kán wel, maar echt nodig is het niet.

Virussen? Scan ze hier!

• erwinb

erwinb

ALs je het commando

NET SHARE

intikt op een command prompt, dan zie je waar de share haan staat.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 14:27:
Nu kan die alleen de scharenaam weer niet vinden zegt die als ik inlog ... Wat is dit toch voor iets verpauperds zeg, die loginscripts
Volgens mij ben je teveel aan het prutsen zonder eens stil te staan bij wáár je nu mee bezig bent.
Op internet zijn er 1000-en howto's voor nt4 installs.
NT4 boeken kosten ook niks meer.
Dit zijn kleine probleempjes die je met geduld en naslagwerk zo oplost.

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op 31 oktober 2003 @ 14:30:
[...]

Volgens mij ben je teveel aan het prutsen zonder eens stil te staan bij wáár je nu mee bezig bent.
Op internet zijn er 1000-en howto's voor nt4 installs.
NT4 boeken kosten ook niks meer.
Dit zijn kleine probleempjes die je met geduld en naslagwerk zo oplost.
_/-\o_

Dat denk ik ook ja....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb jullie toch?? ;) _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MaTTieMaN,

Ik heb je in je vorige topic ook al gevraagd om zelf eerst onderzoek te doen en zelf wat te proberen. Zie mijn sluitmsg: elevator in "Loginscript voor Windows NT 4.0 Server"

Dit topic loopt opnieuw uit in een groot 'Doe MaTTieMaN zijn werk'-topic en dat is dus absoluut niet de bedoeling.

Er zijn in dit topic opnieuw een boel suggesties gegeven over waar je moet zoeken, wat je moet doen. Als je er nu nog niet uitkomt denk ik dat je beter een goed boek kan kopen, of iets meer tijd moet besteden aan het Googlen van informatie, bv. hier staat vrij basic uitgelegd wat je nu moet doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.