[TS] Policy's

Pagina: 1
Acties:

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik ben bezig een Terminal Services server in te richten in APP mode op een windows 2000 server (SP4). Ik zit met een design kwestie.

Ik heb 1 domein met daarin 1 user policy en 1 computer policy die voor iedereen geld. De clients in het netwerk zijn allemaal w2k stations. Maar nu wil ik een 2e user policy maken die enkelt alleen wordt toegepast zodra de gebruiker op de TS inlogt.

Hoe kan ik dit doen ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maak een Computer Policy die alleen voor de TS geldt :?
Of is dat te simpel gedacht.
OU aanmaken voor Terminal Servers, en zet daar de policy op.. Wel je TS lid maken van de OU.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

OU aanmaken met daarin de TS server
vervolgens userpolicy aanamaken aan dit ou

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Terminal Server users hebben apparte policy. Deze kun je finetunen met wat je wel en niet toe wilt laten. Ook kun je ze zoals bovenvermeld toevoegen aan een apparte OU en daar nog meer Policies overheen zetten. Let wel je hebt nog steeds te maken met je Domain policies welke als hoogste gelden.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dirk-Jan schreef op 01 november 2003 @ 00:00:
OU aanmaken met daarin de TS server
vervolgens userpolicy aanamaken aan dit ou
Een userpolicy werkt alleen als de user ook in die OU zit. In jouw geval wordt alleen het machine deel van je gpo verwerkt als een user aanlogt op de ts.
mutsje schreef op 02 november 2003 @ 10:34:
Let wel je hebt nog steeds te maken met je Domain policies welke als hoogste gelden.
Je bedoelt neem ik aan dat de OU als hoogste geldt? :)

Ter algemene info: local - site - domain - ou is de volgorde.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

* mutsje was nog niet helemaal wakker denk ik :S

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
Het goede antwoord is: loopback processing aanzetten.

Daarmee zorg je dat voor users op een specifieke OU (die waarin de TS server zit) de policy van het systeem ipv. de user toegepast wordt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
luckyme_ schreef op 02 november 2003 @ 11:06:
[...]

Een userpolicy werkt alleen als de user ook in die OU zit. In jouw geval wordt alleen het machine deel van je gpo verwerkt als een user aanlogt op de ts.
Behalve bij een OU waarop loopback processing aan staat. Dan wordt ook voor de user policy gekeken naar de OU waarin het systeem zit, ipv. de OU waarin de user zit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1