Ik ben bezig met het maken van de "demo" cd.
Deze CD wil ik via de internet Explorer kunnen browsen.
Nu wil ik de browser opstaten in een vast formaat zonder allerhande knoppen en menu opties.
Het starten van de browser doe ik vanuit een autorun.inf op de CD.
Dit deel werkt via browserstart.exe.
Autorun.inf
Het opstarten van de eerste (test.htm) browser gaat goed, echter kan ik het formaat niet standaard aanpassen.
Als ik een tweetraps raket gebruik, dan kom ik wel verder, echter heb ik dan twee browsers open staan. De tweede (test1.htm) browser start dan wel op zoals ik dat wil.
Werking tot nu toe:
Vanuit autorun.inf start test.htm, deze start meteen test1.htm in het goede formaat.
Mijn vraag is:
Is het ook mogelijk om meteen een sessie te starten die geen knoppen heeft, of
hoe sluit ik de eerste (test.htm) browser zonder dat de gebruiker er iets aan moet doen.
test.htm:
test1.htm:
Help
Ik wilde nu nog de header aanpassen, dit lukt echter niet.
Deze CD wil ik via de internet Explorer kunnen browsen.
Nu wil ik de browser opstaten in een vast formaat zonder allerhande knoppen en menu opties.
Het starten van de browser doe ik vanuit een autorun.inf op de CD.
Dit deel werkt via browserstart.exe.
Autorun.inf
code:
1
2
3
| [autorun] open=browsercall.exe iexplore&CDREPLACEtest.htm icon=graphicsiconsfavicon32.ico |
Het opstarten van de eerste (test.htm) browser gaat goed, echter kan ik het formaat niet standaard aanpassen.
Als ik een tweetraps raket gebruik, dan kom ik wel verder, echter heb ik dan twee browsers open staan. De tweede (test1.htm) browser start dan wel op zoals ik dat wil.
Werking tot nu toe:
Vanuit autorun.inf start test.htm, deze start meteen test1.htm in het goede formaat.
Mijn vraag is:
Is het ook mogelijk om meteen een sessie te starten die geen knoppen heeft, of
hoe sluit ik de eerste (test.htm) browser zonder dat de gebruiker er iets aan moet doen.
test.htm:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <html> <head> </head> <body onLoad="window.open('test1.htm','Win','width=800,height=550,scrollbars=yes,resizable=no,toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no')"> </body> </html> |
test1.htm:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <html> <head> </head> <style type="text/css"> body,html { width : 100%; height : 100%; left : 0px; top : 0px; font-family : arial; overflow : auto; border : 1px solid #999999; padding : 0px; font-size : 15px; background-color : #ffffff; layer-background-color : #ffffff; background-image : url('./graphics/image/backgrnd01.jpg'); background-repeat : no-repeat; background-position : top left; background-attachment : fixed; } Kop { font-family : arial; overflow : auto; font-size : 20px; } </style> <body> blaat <kop> KOP </kop> blaat </body> </html> |
Help
Ik wilde nu nog de header aanpassen, dit lukt echter niet.
[ Voor 15% gewijzigd door erwinb op 31-10-2003 13:35 . Reden: header niet netjes / typo ]