Abit NF7-S v2.0, probleem met onboard geluid

Pagina: 1
Acties:

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 14:33
Specs:
Amd 2600+
512gig geheugen
simpele boxjes die het altijd goed doen :)
nForce drivers versie 2.42, 2.45, 2.45a geprobeerd zelfde probleem gehouden
Dit zaakje over geklokt of niet geeft geen verschil.
(Voor de rest zie sig, lijkt mij niet belangrijk voor dit probleem)

Zoals in de titel staat heb ik een probleem met mijn onboard geluid. Als ik een tijdje winamp draai (minuutje of 10) gaat het stukje muziek wat hij aan draaien is flippen. De muziek slaat terug en springt weer verder. Laat ik winamp het liedje opnieuw spelen dan is er niets aan de hand. Maar na een tijdje doet hij het weer.

Als ik aan gamen ben doet hij dat ook vaak na onbepaalde tijd, soms al na een minuut. Om dat te verhelpen moet ik het spel opnieuw opstarten :r. Ik heb het probleem bij meerdere spellen (CS, JK:Jedi Academy, GTA3:VC). Waar zou het aan kunnen liggen?

Zou het een geheugen probleem kunnen zijn? (reepje heeft al wat moeten verdragen >:))

• tmotd
Ow hehe dacht mischien is het een hardware probleem dus post ik het hier :). Maar bedankt voor overzetten :). Hopen dat ze hier wel raad weten ;).

• tmotd
kickje, nog geen antwoord :(

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 22:09

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik heb iets vergelijkbaars op een NF7-S 1.0. Soms begint het geluid via winamp, itunes, of een willekeurig spel opeens te kraken. Als ik het programma dat kraakt afsluit en opnieuw laad is het kraken weg. Verschillende nforce drivers hebben niks uitgemaakt.

specs

Verwijderd

ik heb het op mijn v2.0 ook even gehad , toen ik aan het klote was met de instellingen in de bios. Toen heb ik er uiteindelijk windows opnieuw opgezet maar dan met de drivers van nvidia.com ipv de cdrom die erbij zat. En sinds die tijd heb ik nergens geen last meer van

btw , het was bij mij pas na een halve dag computeren

• tmotd
Deep wat loste bij jou het probleem op dan?? Want mijn windows (2k) staat er al wel 4x op nieuw op :). Maar nog steeds zelfde probleem |:(. Ik heb wel idee met die nieuwste drivers duurd het langer voordat hij gaat kraken... Maar hij doet het nog steeds :r. Iemand nog een idee :?

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 20:21
Ditzelfde probleem heb ik ook ondervonden op een Abit NF7-s rev 2.0. Dit probleem is volgens mij op te lossen door in het bios de opties voor Cpu Spread Spectrum op 0% te zetten

Edit

Cpu Spread spectrum moet zijn Cpu Thermal-Throttling en die moet je op disable zetten

[ Voor 22% gewijzigd door stefans op 04-11-2003 18:09 ]

• tmotd
Oke

[ Voor 96% gewijzigd door tmotd op 05-11-2003 16:18 ]

Pagina: 1