[T-Mobile] Station Zwolle, verbinding in de Koploper

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Topicstarter
Om de een of twee weken reis ik 's weekends van Amsterdam naar Groningen en weer terug met de trein. Gedurende het hele traject ben ik via een Nokia 6310i verbonden met mijn internetprovider.

Elke keer als de trein het station Zwolle binnenrijdt wordt de verbinding verbroken.

Natuurlijk is het zo dat bij GSM1800 de verbinding sneller wegvalt omdat de trein 140 km/h rijdt en GSM1800 officieel maar tot 125 km/h kan. Zodra de trein dus recht op een mast af rijdt dan is de kans op het wegvallen van de verbinding logischerwijs hoog. Het gebeurt alleen vrijwel nooit :P

Maar als de trein het perron van station Zwolle binnenrijdt wordt de verbinding verbroken. De trein rijdt dan al onder de 50 km/h. Het vreemde is dat het bereik op volle sterkte is. Ik kan ook per direct opnieuw inbellen en ik krijg dan ook weer gewoon verbinding.

Wie heeft hier een eventuele verklaring voor? Het is opzich niet vervelend als de verbinding wegvalt, maar het is zo vreemd dat dit specifiek op deze plek gebeurt.

De klantenservice heeft er al een call van gemaakt en houdt me op de hoogte. Ze lossen problemen vrijwel altijd op, maar ze kunnen achteraf nooit vertellen wat de oorzaak was.

Relevante gegevens:
• Compaq Evo N600c
• TDK Bluetooth PCMCIA adapter
• Windows 2000 Professional
• Nokia 6310i v5.51 (zelfde probleem was ook met v4.80)
• Internetprovider: Worldcom volgens het 0800 nummerplan
• Inbelnummer: 0800-0233507
• Netwerk: T-Mobile GSM1800
• Trein: Koploper, vrijwel altijd de 4200 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Dat is gek.

Hoe zit dat met frequenties/banden. Wat is de beste? En welke providers hebben welke frequentie?

"Hoe hard mag je met Vodafone?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Euh dat ligt waarschijnlijk niet aan T-Mobile, mijn vader gaat regelmatig met de trein van Assen naar Amsterdam en andersom, en heeft meestal geen bereik, of ruk bereik zodra hij bij Zwolle is.
En hij zit bij orange.
Maar misschien wel interessant om even te volgen, kijken of ze gewoon geen steunzenders hebben of dat het misschien wel geblocked wordt in die regio?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lijkt me sterk dat ze complete telefoonmaatschappijen gaan blocken ;)
Denk eerder dat het door de overkapping komt, aangezien er vlakbij ook een gigantische mast staat waar volgens mij ook gsm-zenders opgeknupt zitten, die overkapping schijnt namelijk nogal op een nogal bijzondere manier gebouwd te zijn. 'k Weet het niet zeker maar 'k heb zoiets ooit opgevangen met CKV misschien dat het wat met elkaar te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Thunder schreef op 31 oktober 2003 @ 14:15:
Lijkt me sterk dat ze complete telefoonmaatschappijen gaan blocken ;)
Denk eerder dat het door de overkapping komt, aangezien er vlakbij ook een gigantische mast staat waar volgens mij ook gsm-zenders opgeknupt zitten, die overkapping schijnt namelijk nogal op een nogal bijzondere manier gebouwd te zijn. 'k Weet het niet zeker maar 'k heb zoiets ooit opgevangen met CKV misschien dat het wat met elkaar te maken heeft.
Het lijkt me ook ongelovelijk sterk dat het opzettelijk geblocked wordt ;)
Maar er kunnen stoorzenders oid in de buurt zijn die ervoor zorgen dat het signaal wel verstoord wordt, waar providers weer niets aan kunnen doen.
Daar doelde ik eigenlijk meer op :)

edit:
Zo'n 'schaduw' in het signaal/bereik kan overigens ook een heel goede verklaring zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Paitor op 31-10-2003 15:39 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Anoniem: 33167 schreef op 31 oktober 2003 @ 11:42:
Maar als de trein het perron van station Zwolle binnenrijdt wordt de verbinding verbroken. De trein rijdt dan al onder de 50 km/h. Het vreemde is dat het bereik op volle sterkte is. Ik kan ook per direct opnieuw inbellen en ik krijg dan ook weer gewoon verbinding.
Paitor schreef op 31 oktober 2003 @ 12:38:
Euh dat ligt waarschijnlijk niet aan T-Mobile, mijn vader gaat regelmatig met de trein van Assen naar Amsterdam en andersom, en heeft meestal geen bereik, of ruk bereik zodra hij bij Zwolle is.
En hij zit bij orange.
Maar misschien wel interessant om even te volgen, kijken of ze gewoon geen steunzenders hebben of dat het misschien wel geblocked wordt in die regio?
Bereik heeft 'ie dus wel. Ik kan dat beamen, want ik sta ook wekelijks 2 maal op station Zwolle en het bereik daar is 100%.

Maar waarom de internetverbinding dan wegvalt is nog steeds de vraag ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 17:58
het politiebureau staat er vlaknaast
mogelijk dat die stoort op bepaalde freq. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cornelixnootje1 schreef op 31 oktober 2003 @ 12:35:
Dat is gek.

Hoe zit dat met frequenties/banden. Wat is de beste? En welke providers hebben welke frequentie?

"Hoe hard mag je met Vodafone?" :)
Met Vodafone en KPN (mits op GSM900) mag je 250 km/h. Zodra je met Vodafone of KPN op de GSM1800 band zit dan is je maximum snelheid recht op de mast af theoretisch 125 km/h. In de praktijk ga je echter vrijwel nooit recht op de mast af dus je kunt best met bijv. 800 km/h bellen in bepaalde situaties.

In Japan hebben ze het PDC systeem (met een datadoorvoer van 32 kbit :9~ per channel) en de theoretische maximumsnelheid lag daar alweer veel lager op, ik dacht, ergens tussen 50 en 80 km/h.
Shedman schreef op 31 oktober 2003 @ 16:05:
[...]

[...]

Bereik heeft 'ie dus wel. Ik kan dat beamen, want ik sta ook wekelijks 2 maal op station Zwolle en het bereik daar is 100%.

Maar waarom de internetverbinding dan wegvalt is nog steeds de vraag ...
Inderdaad. Bereik heb ik wel. Misschien zijn er mensen die af en toe langs Zwolle komen die het ook kunnen testen? Ik ga morgen op de terugweg testen of een GPRS verbinding ook weg zou vallen. Of misschien zelfs wel een normaal telefoongesprek dat zou wegvallen :)

Het is niet zozeer irritant dat je verbinding wordt verbroken, maar ik vind het merkwaardig dat het altijd op het perron van station Zwolle gebeurt.
JochemKnoops schreef op 31 oktober 2003 @ 16:09:
het politiebureau staat er vlaknaast
mogelijk dat die stoort op bepaalde freq. ?
Dat zou niet mogen gebeuren.

Ik zou het overigens niet vreemd vinden als het probleem over enkele weken is opgelost. Mijn ervaring is dat T-mobile heel serieus om gaat met meldingen over het bereik e.d., dus vast ook wel met dit soort meldingen.

Zondag reis ik weer terug, ik zal dan even onthouden op welk perron het gebeurt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nu bezig aan de terugreis, en zoals verwacht, de verbinding werd in Zwolle alweer verbroken. Deze keer nadat de trein wegreed (nog wel op het perron, kon helaas niet zien welk perron). Het lijkt dus te gebeuren aan de kant van Amsterdam.

De verbinding werd deze reis overigens ook 3x buiten Zwolle verbroken, maar dat had te maken met de weersomstandigheden. Bij regenachtig weer is een mobiele internetverbinding niet zo stabiel als bij niet regenachtig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5490

Anoniem: 33167 schreef op 02 november 2003 @ 23:57:
Ik ben nu bezig aan de terugreis, en zoals verwacht, de verbinding werd in Zwolle alweer verbroken. Deze keer nadat de trein wegreed (nog wel op het perron, kon helaas niet zien welk perron). Het lijkt dus te gebeuren aan de kant van Amsterdam.

De verbinding werd deze reis overigens ook 3x buiten Zwolle verbroken, maar dat had te maken met de weersomstandigheden. Bij regenachtig weer is een mobiele internetverbinding niet zo stabiel als bij niet regenachtig weer.
Hoe doe je dat trouwens, inbellen naar een 0800 nummer? Moet je daarvoor een speciaal abo bij Worldcom nemen? Ik heb namelijk sinds Superweb geen 0800-internet providers meer gezien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 5490 schreef op 03 november 2003 @ 15:30:
[...]

Hoe doe je dat trouwens, inbellen naar een 0800 nummer? Moet je daarvoor een speciaal abo bij Worldcom nemen? Ik heb namelijk sinds Superweb geen 0800-internet providers meer gezien :).
Ze zijn er wel hoor, maar Superweb kon je eigenlijk geen internetprovider noemen.

Dat 0800 inbelnummer is gewoon volwaardig internet met dezelfde kwaliteit als een normaal Worldcom inbelnummer. Je komt namelijk in dezelfde modembanken terecht.

Volgens mij is het ook bedoeld voor bedrijven en hun thuiswerkers. Wellicht dat je via je werkgever ook aan een account kan komen :)
Pagina: 1