Toon posts:

Na scsi swap, diverse foutmeldingen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb geprobeerd om van de ene server naar de andere server schijven te laten mirroren maar dat lukt allemaal niet op de een of andere manier. Wanneer ik nu (in de backup) machine alle schijven terugstop zoals ze erin zaten start de pc niet meer op!

Ik krijg de volgende meldingen:

1783: Slot 1 Drive Array Controller Faillure
Command faillure:
CMD = 11H
ERR = 020 H
DLU 082:0H

Na een tijdje doorstarten (controle LUN e.d.) krijg ik de melding:

NMI - Undetermined Source.

Op de 1e drie schijven banden de hardisk lampjes wel (gewoon het tekentje voor HD) maar op de vierde niet. Bij het opstarten gaan ze wel allemaal branden.

Ik heb dus vast wel iets fout gedaan.......maariemand een idee hoe ik het kan oplossen?

het gaat om 2 identieke machines:

Compaq Proliant Xeon
2.4 GHZ
512 MB Intern
HP smart array 641 controller
4X SCSI 36.4 GB schijf
Schijven zijn in setjes van 2 mat raid 1 gekoppeld.

Verwijderd

Moet je die schijf niet eerst weer in de array-config toevoegen?

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag gesloten worden.........'k heb de smart array controller in een ander slot gestoken en nu werkt het weer......

Nu nog een goede manier vinden om de gegevens van scsi schijf van de doel server op de bron server te krijgen (w2k installatie e.d.)

Iemand een tip?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:43:
Topic mag gesloten worden.........'k heb de smart array controller in een ander slot gestoken en nu werkt het weer......
Whehe, dan komt er weinig antwoord op onderstaande vraag >:)
(Trouwens laat ik opgeloste zaken altijd wegzakken, slotje is niet nodig).
Nu nog een goede manier vinden om de gegevens van scsi schijf van de doel server op de bron server te krijgen (w2k installatie e.d.)

Iemand een tip?
Ghost :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
DE ghost die ik heb kan geen ntfs aan........
Heb ook drive image maar die zit te zeuren dat er niet voldoende ruimte is......niet gedacht dat 36GB te weinig zou zijn.......

Maar is het niet mogelijk om de scsi schijf van de ene machine in de andere te steken en dat ze dan gaan synchroniseren? En als het mogelijk is.......wat is dan de goede volgorde?

Verwijderd

Ben met een Proliant G3 aan het stoeien. Voor mij de eerste keer dat ik een smart array installeer en vraag me ook af hoe je hier een image van maakt, en vooral weer terugplaatst. Weet in ieder geval wel, dat je niet zomaar 1 schijf in een ander systeem kan prikken. Die 3 schijven schijnen altijd bij elkaar te horen, anders kun je de gegevens niet uitlezen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier meer over?

Is er een manier om (d.m.v. een HD-swap) een kopie van de ene server naar de andere te maken? Of gaat dit niet gaan?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
Als je een Mirror hebt, dan kan je gewoon 1 schijf er uit halen en deze in de andere server doen. Je hebt dan 2 server draaien met exact de zelfde software (Let op ook de zelfde SIDS). Je kan daarna gewoon er weer er extra schijf bij zetten, waarna deze de mirror weer gaat rebuilden.

LET OP dit gaat alleen met een MIRROR, probeer dit niet met een RAID0,3,4,5,ADR.
Pagina: 1