Toon posts:

USB disk niet zichtbaar in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een "Bafo" externe USB2.0 harddisk.
Als ik deze in de USB1.1 I/F van m'n ASUS laptop stop, dan wordt'ie gedetecteert als USB mass storage device in de USB device list. Het koste me al wat moeite om zover te komen dat het geen "unknown device" meer was.
Echter, nog steeds is de disk, welke netjes geformateerd is en al data erop heeft, niet zichtbaar in de windows explorer. Hij werkt wel op m'n werk met een Dell met USB 1.1 en m'n desktop met USB2.0, beide met Win2K.

Andere mass storage devices zoals een pendrive vertonen dezelfde problemen. Niet zichtbaar in de explorer.
USB werkt fijn met m'n muis en camera.

Mijn systeem:
Asus notebook, Intel mobile chipset met WinXP Pro + SP1 en redelijk uptodate met windows updates.

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:32

Spoooky

Core temp 37°C

hoe staat de USB ingesteld in je BIOS??

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Kijk eens bij je Disk management of dat ding wel een driveletter gekoppeld heeft.. zonee: ff koppelen..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal m'n bios checken maar ik vrees dat alles daar in orde is. Het ding wordt al gezien. XP doet er niet voldoende mee.

Een driveletter koppelen... Bij win2K is dat over het algemeen niet nodig. Hij krijgt automatisch een vrije driveletter toegekend (werkt zelfs zonder admin te zijn). Zal het checken maar ik dacht niet dat'ie in de drivelist staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:28:
Ik zal m'n bios checken maar ik vrees dat alles daar in orde is. Het ding wordt al gezien. XP doet er niet voldoende mee.

Een driveletter koppelen... Bij win2K is dat over het algemeen niet nodig. Hij krijgt automatisch een vrije driveletter toegekend (werkt zelfs zonder admin te zijn). Zal het checken maar ik dacht niet dat'ie in de drivelist staat.
Mijn USB-pendrive krijgt idd. van 2000 een vrije letter toegekend, meteen nadat ik dat ding erin ram.

Verwijderd

Zou kunnen dat de USB poort van je notebook niet genoeg stroom levert?
Schijnt bij notebooks nog wel eens voor te komen.

Verwijderd

Er is wel een bug in Windows met USB-drives als je Network-Drive-Mappings hebt.
De driveletters van network-mappings worden bij het insteken van de USB-drive
hergebruikt voor de USB-drive, terwijl de network-mapping aktief blijft.
Oplossing,: in Computer Managment de driveletter van het USB-device wijzigen in een vrije letter.

Verwijderd

Topicstarter
Stroom komt van een externe voeding. Het is bekend dat laptops weinig power op de USB poorten hebben.
De disk spint ook op zodra de USB kabel in de PC zit. Op dat moment zou de disk gemount moeten worden en het disktype-nummer bekend moeten zijn (WD20.....).

Verwijderd

Topicstarter
Ah, drive mappings, dat zou 'em kunnen zijn. De eerste drive, D, is een netwerk drive (welke meestal niet aanwezig is). Dit kan ik thuis nagaan. Thx.
Iemand een idee of er driver problemen zijn ?. Zelf dacht ik aan Intel driver update. De UBS gerelateerde MS updates heb ik uitgevoert.

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik heb er af en toe ook last van.
USB disk er uit halen en nog een keer er in stoppen
net zo lang proberen tot die het doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:36:
Er is wel een bug in Windows met USB-drives als je Network-Drive-Mappings hebt.
De driveletters van network-mappings worden bij het insteken van de USB-drive
hergebruikt voor de USB-drive, terwijl de network-mapping aktief blijft.
Oplossing,: in Computer Managment de driveletter van het USB-device wijzigen in een vrije letter.
Zou kunnen, ik heb mijn mappings pas vanaf de P zitten, dus ik heb vanaf de G nog vrij op m'n laptop. De USB-pen wordt dan ook altijd G.
Pagina: 1