[php/typo3] schrijf probleem

Pagina: 1
Acties:

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Ik gebruik het CMS typo3 om een webpagina te gaan bouwen. Nu is het zo dat je met typo3 heel mooi extensions kan implementeren. En hier zit hem het probleem.

Als ik een extension wil implementeren (hij download hem automatisch en gaat hem dan installeren) dan maakt hij eerst een dir voor deze extension aan (dit gaat goed), maar op het moment dat deze extension een subdir heeft dan gaat het fout:

Error: The directory '/home/virtual/site87/fst/var/www/html/typo3conf/ext/doc_tut_templselect/part1/' could not be created...

Als ik dan bij de volgende dirs ga kijken bij chown dan is er het volgende aan de hand:
quote: /home/virtual/site87/fst/var/www/html/typo3conf/ext/
Owner: filmnl Group: filmnl
Size: 4096 bytes Last Modified: Fri Oct 31 10:44:44 2003

Owner
Read
Write
Execute

Group
Read
Write
Execute

Others
Read
Write
Execute
quote: /home/virtual/site87/fst/var/www/html/typo3conf/ext/doc_tut_templselect/
Owner: apache Group: apache
Size: 4096 bytes Last Modified: Fri Oct 31 10:44:44 2003

Owner
Read
Write
Execute

Group
Read
Execute

Others
Read
Execute
Ik vind dit wel raar. Waarom kan hij geen subdir aanmaken?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43
Configuratie-problemen horen niet in P&W thuis, maar in SA

p&w -> SA

https://fgheysels.github.io/

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Waarschijnlijk is Apache niet de owner van de directory waarin je een nieuwe directory wilt maken.
Apache draait vaak onder de naam 'nobody' of 'apache' of 'root' (als je een foute installatie/beheerder hebt).

[ Voor 11% gewijzigd door -=bas=- op 31-10-2003 15:51 ]

Senile! Senile Oekaki

• Liqued
_bas_ schreef op 31 oktober 2003 @ 15:51:
Waarschijnlijk is Apache niet de owner van de directory waarin je een nieuwe directory wilt maken.
Apache draait vaak onder de naam 'nobody' of 'apache' of 'root' (als je een foute installatie/beheerder hebt).
Zoals je kan zien in chown (zie de quotes van het eerste bericht). Dan zie je dat de "root dir" voor het uploaden als eigenaar filmnl heeft. Daar heeft iedereen lees, schrijf en execute rechten. Dan maakt hij als user "Apache" een dir aan (geen probleem), maar zodra hij een subdir daar in wil maken dan lukt dat niet.

Dat snap ik dus niet. Hij moet toch gewoon een subdir kunnen maken in een zelf gecreeerde dir (zie ook de rechten)? Vind het echt raar :( .

• Liqued
*kick*
Heb het probleem nog niet kunnen oplossen. Er hebben hier toch wel meer mensen met dit bijltje gehakt?