Toon posts:

Automatisch inloggen W2000 server

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project met een SCADA server onder W2000 advanced Server, is het de bedoeling dat na spanningsuitval de server automatisch reboot en inlogt, zodat er op afstand kan worden ingebeld. Voorheen draaide dit systeem onder NT en daar was een tooltje voor.
Voor W2000 server, heb ik dit noch hier, noch bij Microsoft kunnen vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 11:15 . Reden: typefoutje ]

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
Dit is helaas vanwege security NIET mogelijk.

Maar maak je gebruik van de standaard dial-in functie van windows? deze zou nl. wel moeten werken als je niet ingelogd bent..

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij Windows 2000 Professional kan je met AutoAdminLogon=1 en dan de juiste username/passwd en domain idd autologin doen, maar bij Server kan dit niet, vanwege security zoals Cereal al aangaf.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk niet volledig geweest: Het systeem beheert een proces en moet dus automatisch opstarten en applicaties starten na spanningsuitval.
Het is een HP Proliant G3 server, met een UPS die het systeem keurig afsluit als de spanning langer dan x minuten weg is geweest.
Met NT ging dat allemaal wel, maar nu :?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 22:27
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:24:
Ik ben eigenlijk niet volledig geweest: Het systeem beheert een proces en moet dus automatisch opstarten en applicaties starten na spanningsuitval.
Het is een HP Proliant G3 server, met een UPS die het systeem keurig afsluit als de spanning langer dan x minuten weg is geweest.
Met NT ging dat allemaal wel, maar nu :?
Cereal schreef op 31 oktober 2003 @ 11:17:
Dit is helaas vanwege security NIET mogelijk.

Maar maak je gebruik van de standaard dial-in functie van windows? deze zou nl. wel moeten werken als je niet ingelogd bent..
dus je zult die kritische applicatie's als services aan het draaien moeten krijgen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Het inbellen ging met een RAS server op netwerkniveau m.b.v. een externe ISDN router. En zo zou het dus weer moeten gaan werken.
Dat van die services zou misschien een oplossing zijn, maar dat moet ik nog na gaan zoeken want daar ben ik niet bekend mee.
(programmeer wel PLC en SCADA, maar ben totaal niet bekend met W2000 (Server)
Ben nog bezig de nieuwe server van smart Array en OS te voorzien, maar doe alvast onderzoek naar dingen waarvan ik al weet dat ik ze nodig heb.
De vorige server is onherstelbaar (zegt Compaq) gecrashed en de G3 draait niet meer op NT.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 11:35 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 22:27
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:33:
Het inbellen ging met een RAS server op netwerkniveau m.b.v. een externe ISDN router. En zo zou het dus weer moeten gaan werken.
Dat van die services zou misschien een oplossing zijn, maar dat moet ik nog na gaan zoeken want daar ben ik niet bekend mee.

(programmeer wel PLC en SCADA, maar ben totaal niet bekend met W2000 (Server)
verduidelijk dan eens ff WAAROM je ingelogt moet zijn?

wat werkt er niet als je niet inlogt?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

RRAS is een service en deze start gewoon als een server gereboot is dus kan je dan gewoon inbellen. Jou applicatie zal ook als een service moeten gaan starten met de juiste credentials zodat deze ook na de reboot automatisch gestart wordt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het kan met (Advanced) server wel:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultDomainName"="bla"
"DefaultUserName"="bla"
"AltDefaultUserName"="bla"
"AltDefaultDomainName"="bla"
"AutoAdminLogon"="1"
"DefaultPassword"="bla"
(Bij mij dan :+ )
Of het slim is, is een tweede (in mijn geval gaat het om een virtual PC image, veiligheid is niet van belang).

Service maken: HOWTO: Create a User-Defined Service :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Die SCADA is een gebruikersinterface voor het spul in het veld en verzamelt data uit het veld en logt die naar een DB.
Dat spul moet dus weer automatisch gaan draaien.
Onder NT ging dat door automatisch in te loggen omdat het bedienend personeel gelijk toegang moest hebben.
Ik vermoed dat je met services bedoelt dat je applicaties kan laten draaien, zonder dat je inlogt.
Alls dat kan, moeten ze maar zelf leren inloggen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Met services maken bedoel ik dat de applicatie op de SERVER als een service moet gaan draaien en dus automatisch start zodat de clients er dan bij kunnen. En niet simpelweg dat de clients dan maar moeten inloggen..

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dat klinkt goed.
@ F_J_K:
Bedankt voor de link

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:48:
Okee, dat klinkt goed.
@ F_J_K:
Bedankt voor de link
http://www.firedaemon.com/ misschien is dit ook nog wel wat voor je.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Ik heb thuis Remotely Anywhere geinstalleerd en daar zit de functie in.
werkt perfect, je kan zelf je pc remote benaderen alleen met een webbrowser.
evt poort 2000 open gooien

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat ik onder w2000 server toch wel die services nodig heb omdat die applicaties toch automatisch moeten opstarten.
En eigenlijk vind ik ook dat ze zelf moeten inloggen, met ieder een eigen naam zodat ik ook kan zien wie er weer eens @#$%^aan heeft zitten kl**i*n

Het verhaal is eigenlijk wel leuk:
Redundante Server, 3 redundante voedingen, 5 Hot swap HDD, 2 UPS.
Mobo opgeblazen omdat-ie vol stof en vocht zat (geen onderhoud) |:(

Verwijderd

K'heb zelf een 2000 AD servertje die automatisch inlogd, simpel
met het antieke TweakUI.

http://www.microsoft.com/.../Networking/NTTweakUI.asp
Pagina: 1