Ik heb hier een rare fout:
NachNameData_t is een structje, ParcelType_t is een enum, Country_t is een enum.
Het enige 'rare' veld is "IPictureDisp*", maar dit zou een Picture-object zijn in VB. Ik heb dit even nagechecked via de F2-toets in VB en dit geeft aan dat zelfs de PictureBox (de .Picture-methode) de IPictureDisp gebruikt...
Nu wat de fout is die ik krijg als ik 'Dim test as DPD_DllLib.LabelInformation_t' doe is de volgende:
Nu wat de help ervan zegt is dat ik een variable-type gebruikt heb dat VB niet kent. Akkoord, dan ben ik gaan zien. BSTR *check* long *check* enum *check* VARIANT_BOOL *check* double *check* 'IPictureDisp*' <-- euhm?
Dus kan er mij iemand zeggen waar ergens mijn fout hierin zit? Ik denk aan die IPictureDisp* ... Maar ik vind nergens info daarover
IDL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| [ uuid(6F7EA100-11F7-4250-A753-DBFC3D5FEB57), helpstring("Contact Information") ] typedef struct ContactInformation_t { [helpstring("Name 1") ] BSTR Name; [helpstring("Name 2") ] BSTR Name2; [helpstring("Name 3") ] BSTR Name3; [helpstring("Adress") ] BSTR Adress; [helpstring("CountryCode")] Country_t Country; [helpstring("PostalCode") ] long PostalCode; [helpstring("City") ] BSTR City; [helpstring("Telephone") ] BSTR Telephone; [helpstring("Fax") ] BSTR Fax; [helpstring("Own Logo") ] IPictureDisp* OwnLogo; } ContactInformation_t; [ uuid(6F7EA102-11F7-4250-A753-DBFC3D5FEB57), helpstring("All information needed for the label") ] typedef struct LabelInformation_t { [helpstring("Sender-adress") ] ContactInformation_t Sender; [helpstring("Receiver-adress") ] ContactInformation_t Receiver; [helpstring("DPD Parcel Number") ] BSTR DPD_Number; [helpstring("Type Of Parcel") ] ParcelType_t TypeOfParcel; [helpstring("NachName-data") ] NachNameData_t NachName; [helpstring("How much is the weight") ] double Weight; [helpstring("How many parcels?") ] long SequenceIDOfParcel; [helpstring("How many parcels? (total")] long TotalAmountOfParcels; [helpstring("Own reference number") ] BSTR OwnReferenceNumber; } LabelInformation_t; |
NachNameData_t is een structje, ParcelType_t is een enum, Country_t is een enum.
Het enige 'rare' veld is "IPictureDisp*", maar dit zou een Picture-object zijn in VB. Ik heb dit even nagechecked via de F2-toets in VB en dit geeft aan dat zelfs de PictureBox (de .Picture-methode) de IPictureDisp gebruikt...
Nu wat de fout is die ik krijg als ik 'Dim test as DPD_DllLib.LabelInformation_t' doe is de volgende:
code:
1
2
3
| Compile error: Variable uses an Automation type not supported in Visual Basic |
Nu wat de help ervan zegt is dat ik een variable-type gebruikt heb dat VB niet kent. Akkoord, dan ben ik gaan zien. BSTR *check* long *check* enum *check* VARIANT_BOOL *check* double *check* 'IPictureDisp*' <-- euhm?
Dus kan er mij iemand zeggen waar ergens mijn fout hierin zit? Ik denk aan die IPictureDisp* ... Maar ik vind nergens info daarover