Exch2k mail werkt, behalve naar 2 adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 22:12

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb hier een exch2k server met Windows 2000 SP4.

Alle e-mail wordt netjes verstuurd en ook alle e-mail wordt netjes ontvangen, behalve wanneer ik een e-mail stuur naar ****@****.demon.nl en dit heb ik ook nog met een anders adres. Dat adres ****@****.demon.nl is zo vaak e-mail heen gestuurd in het verleden dus het heeft wel gewerkt.
Het ligt niet aan de andere kant want als ik met hotmail naar dat adres stuur komt het wel gewoon aan.

Bij me exchange system manager zegt hij het volgende: An SMTP protocol error occurred.

Ook met force connection etc. werkt het niet, het mailtje staat nu al meer als 24 uur op retry.

[ Voor 9% gewijzigd door Beamer op 31-10-2003 11:05 ]

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 22:12

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Opgelost, probleem was het volgende:

Waarschijnlijk wijziging bij Demon van controle of het geen spam mail was.

In exchange system manager --> SMTP --> default SMTP sever --> properties --> Delivery --> advanced --> fully qualified domain name, hier stond de naam van het netwerk, in ons geval ****rdam.lan dit heb ik nu veranderd in mail.e-maildomeinnaam.nl

Ik hoop dat anderen hier wat aan zullen hebben, omdat het voorheen wel werkte en nu niet meer kan het zo zijn dat andere hier ook tegen aan lopen.

At your service ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Beamer op 31-10-2003 13:03 ]

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

Beamer,

Zou je mij de settings van jou SMTP virtual server kunnen geven? Ik heb zelf een Demon abonnement maar naar herinstallatie krijg ik exch2k niet meer aan de praat.

bvd

[ Voor 6% gewijzigd door Manis op 22-12-2003 03:43 ]

Verwijderd

Stuur hem even een emailtje, dit staat in z'n profiel :)

Dit topic is gesloten.