Toon posts:

Megadrive vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een megadrive (zo een met koptelefoon aansluiting aan de voorkant en volume regeling) en mijn rf kabel werkt niet zo lekker.

Nu is mijn vraag: Kan ik ook andere kabels gebruiken (scart ofzo) en waar kan ik deze of gewoon een nw RF kabel kopen??!?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

www.conrad.nl of je dichtsbijzijnde onderdelenhuis/electronica-toko :?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Er bestaan RGB Scart kabels voor de Megadrive, maar die zijn volgens mij nogal lastig te vinden.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tja, niet meer eenvoudig te verkrijgen, maar wel eenvoudig zelf te maken omdat Sega standaard stekkers gebruikt op de Mega Drive (model 1). [terzijde]Deden console fabrikanten dat tegenwoordig ook nog maar! Wel zo makkelijk....[/terzijde]

Het model Mega Drive met koptelefoon aansluiting gebruikt een normale DIN plug. Een DIN en SCART stekker zijn bij iedere electrozaak te krijgen. Zie hieronder de pinconfiguratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesx.com/grafx/gen1.jpg

Overigens is de kabel die jij nodig hebt precies dezelfde als de kabel voor de Neo Geo, Neo Geo CD, Sharp Twin Famicom en Master System (model 1). Mischien heb je die toevallig nog liggen....

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

>> SPV