shot delay in verschillende spellen (met name ut2003)

Pagina: 1
Acties:

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 10:49
Ik zit al een lange tijd met een probleem, dat begon in ut2003. Ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc gekocht met oa een Geforce fx 5900 ultra van MSI. Sinds ik die nieuwe computer heb, heb ik online last van een vage shot delay. In het begin dacht ik dat het aan de server lag, of mischien dat mijn broertje kazaa had aanstaan, maar ik heb het nu dus al 8 weken lang op iedere server.

Ik heb vaker gewoon een geweldige ping van 30/40, en dan nog heb ik een shotdelay varieeren van een halve seconde tot 1 seconde, terwijl de rest er geen last van heeft. Ik heb verder dan ook geen packet loss.

Ik dacht eerst dat het aan een bepaalde mutator lag (anti TCC) maar ik had het ook op servers zonder anti tcc. Toen speelde ik eens ut1, en wat zag ik, ook daar met een ping van 40 en geen packet loss, en ook shot delay.

Meestal is het dus zo met een potje van 20 minuten dat ik ff 5 minuten geen delay heb, dan 10 minuten wel en dan weer even niet, dat is heel onregelmatig.

Nu heeft iemand me eens verteld dat hij ook zo;n probleem had, en dat dat kwam omdat de line-in op zijn geluidkaart een conflict gaf met de usb muis. Line in had hij uitgezet. en toen was het probleem weg (weet iemand hoe dat moet bij de audigy2 platinum ?

ik heb een audigy2 platinum en als muis gebruik ik een razer.

Zou iemand mischien een oplossing hiervoor weten ? Ik krijg in ieder geval binnekort ergens aan andere betere internetverbinding, maar ik heb nu @home dus daar hoort het eigelijk niet aan te liggen.

specs:

AMDxp 3200+
Asus A7N8X Deluxe
pc3200 512 Corsair
MSI Geforce FX5900 Ultra 256 (driver 44.03)
Creative Audigy2 Platinum
Razer 1000 + 2100 op usb (ik krijg hem trouwens niet meer ps2 poort aangesloten, ik krijg die software niet meer geinstaleerd)
UT2003 op 2266 patch
@home breedband

[ Voor 16% gewijzigd door Dashinuke op 31-10-2003 15:53 . Reden: nog wat specs drbij ]

• Dashinuke
Niemand ? :{

Verwijderd

wat is presies het probleem dat je krijgt als je hem via PS/2 aan de praat probeert te krijgen? want als dat nu problemen geeft en vroeger niet, kan het natuurlijk goed daar iets mee te maken hebben

• Dashinuke
Ik kan me herhinneren dat hij bij het instaleren van de drivers ( voor het eerst ) vraagt of de muis in de ps2 of in de usb zit. Maar als ik hem verwijder en opnieuw instaleer, vraagt hij dat niet en geeft hij hem direct aan als een usb muis.

Aangezien die ene dude zei dat het daaraan zou kunnen liggen, wilde ik hem voor de ps2 instaleren, maar dat gaat dus niet :/

• Dashinuke
Yo Unx,

Lord_Mithril hier, denk ik antwoord ff zo op je GoT topic.
Kep namelijk een week ban anders had ik vrijwel direct gereageerd. (maandag
weer vrij als t goed is)

Dat shot delay gedoe, heb je daar alleen online last van?
en je heb dan geen last van warpen of merkbaar laggende tegenspelers?
(opeens dood terwijl die gast al weg had moeten zijn enzo)..
dan denk ik namelijk dat je UT een beetje over de zeik is. Mischien een
verse install van UT (desnoods windows).
Want als je verder geen lag problemen hebt kan ik niks anders verzinnen.

Greetz
Lord_Mithril
lol@ban :D

anyway, ik heb het probleem wel alleen online ( instant action heb ik er geen last van. Maar ik heb de laatste 8 weken windows wel 3x opnieuw geinstaleerd, en ut2003 ook een keer of 4,5 en daarmee was het probleem dus niet verholpen :{

Want het probleem komt gewoon altijd onregelmatig, maar het heeft dus ook niet mer de drukte vd server te maken. Want dan loop ik in me eentje op een server met ping 30/40, en loop ik ff rond om te kijken of die delay dan ook komt opzetten. En na een paar minuten heb ik die dan ook...

Dr moet toch wel godverdomme een oplossing zijn voor dit godvergete probleem |:(

• Dashinuke
ben je al van je weekban af ?

Verwijderd

heb je de mogelijkheid om met een andere muis te testen? weet niet of het er aan ligt maar je hebt dus duidelijk wel een probleem daar. wat als je geen muis drivers installeert? pakt ie je razor met de default MS drivers op PS/2?

• Dashinuke
ik geloof het wel, maar dan heb ik hem wel in de usb ingestoken. want als ik hem in de ps2 inplug doet hij helemaal niks...

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
doe je em dan wel in je goede ps2 poort ? :P
maar ik denk toch niet dat het aan je muis of uberhaupt je hardware kan liggen aangezien je er alleen online last van hebt..

Ik denk eerder dat het in de zelfde hoek ligt als de nobeam bug...

Bier, Whiskey en Metal!!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

Al wat andere netwerkdrivers geprobeerd? Die standaard bij Windows zitten zijn niet altijd even goed.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
Bosmonster schreef op 04 november 2003 @ 17:05:
Al wat andere netwerkdrivers geprobeerd? Die standaard bij Windows zitten zijn niet altijd even goed.
maar dan zou je toch algemene lag moeten hebben ipv alleen schoten?
z'n movement lagged niet, aim ook niet, alleen shots (gesproken op irc ;))

Bier, Whiskey en Metal!!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

tja.. wazig... maar aan zn muis zal het ook wel niet liggen.. tenzij die in windows ook klik-lag heeft :P

Waarom werkt je muis op PS/2 trouwens niet? Je zegt dat je daar software voor nodig hebt, maar een muis heeft voor zover ik weet nooit software nodig om normaal te kunnen functioneren.

• Dashinuke
1) soms heb ik met dodgen... nouja, niet echt lagg, maar het geluid hapert/laggt dan wel, maar verder het dodgen en de overige movements gaan soepel

2) die razer heeft software nodig voor die on-the-fly instelling ofzoiets, dat je heel makkelijk sensetivity kunt aanpassen,

[edit] Netwerk drivers heb ik nog niet geprobeerd... zou ik eens kunnen doen ...
[edit2] Nobeambug heb ik vrijwel nooit last van, hooguit dat ik 1 of 2x geen beam heb...
[edit3]Nee, w8 ff, die razer doet het in ps2 wel, maar ik krijg dan de juiste software niet geinstaleerd vaagt niet voor usb of ps2, hij zegt gewoon dat ik een usb heb)

[ Voor 42% gewijzigd door Dashinuke op 04-11-2003 19:24 . Reden: NETWERK+nobeam+nogiets ]

Verwijderd

nog niet helemaal duidelijk... waarschijnlijk ligt het er niet aan, maar als je hem in PS/2 doet werkt ie wel, maar je krijgt de software niet geinstaleerd... maar waar heb je die software voor nodig? je kan toch gewoon gamen als ie in je PS/2 zit? heb je dat al geprobeert? heb je dan het probleem nog? en heb je al andere netwerk drivers geprobeert?

• Dashinuke
Ik zal dit vanavond eens proberen... (ps2 zonder software + netwerkdrivers )
Pagina: 1